Permalänk
Medlem

Tips på skön gamingstol? ~187cm /65kg

Hej!

Kanner väl nu att det är dags att fixa en ny datorstol pga min IKEA stol börjar bli lite sliten

Har kollat runt lite, och så hitta jag en DXRacer Racing som verkade vara för min längd men inte 100.

Alla tips är välkomna!

Permalänk
Medlem

DXRacer Drifting? Passar mig som är rätt lång och smal

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

DXRacer Drifting? Passar mig som är rätt lång och smal

Ska kolla upp, tack!
Hur lång är du btw?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

Ska kolla upp, tack!
Hur lång är du btw?

184, så aningen kortare än dig, men jag tror den bör passa ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

försök o hitta en riktig kontorsstol,har en 13 år gammal kinnarp 8000.
Va inne idag hos dom och bytte mekanismen för 1400kr och den e som ny igen,+ att dom tog inget för arbetet och bjöd på kaffe;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

184, så aningen kortare än dig, men jag tror den bör passa ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Ok tack!

Skrivet av Hondaxl:

försök o hitta en riktig kontorsstol,har en 13 år gammal kinnarp 8000.
Va inne idag hos dom och bytte mekanismen för 1400kr och den e som ny igen,+ att dom tog inget för arbetet och bjöd på kaffe;)

Ok, så det är värt att skaffa en sån? Har hört det av andra här på Sweclockers nämligen att Kinnarps är bra

Permalänk
Inaktiv

@Benham20:

Gamingstolar är skräp, tänk på att de flesta positiva review på youtube ang dxracer är betalda, dem får stolen gratis, klart dem inte klagar. Någon nämnde att köpa en kontorstol, det var ett klokt råd, ikea säljer några kontorstolar för 2-3k med över 10 årsgaranti (tror jag iaf lång garanti) provade själv dem men tyckte inte dem var sköna, men vi alla tycker olika, kanske värt att testa då kinnarp stolar kostar rätt mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dead poet society:

@Ollwee:

Gamingstolar är skräp, tänk på att de flesta positiva review på youtube ang dxracer är betalda, dem får stolen gratis, klart dem inte klagar. Någon nämnde att köpa en kontorstol, det var ett klokt råd, ikea säljer några kontorstolar för 2-3k med över 10 årsgaranti (tror jag iaf lång garanti) provade själv dem men tyckte inte dem var sköna, men vi alla tycker olika, kanske värt att testa då kinnarp stolar kostar rätt mycket.

Ok kan ju vara så
Men ja, Kinnarps stolarna verkar ju populära bland vissa, så får väl kolla in någon av dom
Kanske hitta begagnad om dom är för dyra, får tänka lite.

Permalänk
Medlem

Jag har en kinnarps på jobbet och som sagt en dxracer drifting hemma. Jag sitter lika bra i båda. Det gäller bara att stolen passar din längd (och bredd/vikt) samt är vettigt konstruerad. En kinnarps har fler inställningar så det är lättare att få den att passa just dig, men hittar du rätt gaming-stol så kan du räkna bort det. Visst är väl kinnarps av högre kvalitet och kommer säkerligen hålla många år längre, men jag skulle absolut inte säga att dxracer är skräp. Personligen är jag inte beredd att betala vad en begagnad kinnarps kostar när jag kan sitta lika bra i en ny och fräsch dxracer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dead poet society:

@Ollwee:

Gamingstolar är skräp, tänk på att de flesta positiva review på youtube ang dxracer är betalda, dem får stolen gratis, klart dem inte klagar. Någon nämnde att köpa en kontorstol, det var ett klokt råd, ikea säljer några kontorstolar för 2-3k med över 10 årsgaranti (tror jag iaf lång garanti) provade själv dem men tyckte inte dem var sköna, men vi alla tycker olika, kanske värt att testa då kinnarp stolar kostar rätt mycket.

Köpte en dxracer.
lite modiferingar och jag sitter alldeles utmärkt i den.
för 1800 spänn på netonnets special får jag inte en bättre under 10k.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)