Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Tangenter.

Permalänk
Medlem

Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Tangenter.

Tjena.

Jag har sedan ungefär 1 år tillbaka använt ett Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT.
Det är det bästa tangentbordet jag någonsin använt och jag är helnöjd med det. Känslan är helt oslagbar och jag vill inte byta till nått annat. Finns inget att klaga på förutom att vissa tangenter har börjat släppa i färgen. OCD:n kickar igång de få gångerna jag tittar på tangenterna och ljus sipprar igenom.

Är det någon som vet om det går att få tag på vissa tangenter och spacebar? Helst från Sverige så man slipper krångla.

Edit: Jag är ute efter standard tangenterna från Strafe. /moderator

Tack på förhand.
Daniel

Visa signatur

| MSI Z170A GAMING M7 | Intel Core i7-6700K | be quiet! Pure Rock | ASUS GeForce GTX 970 | 2x8GB Kingston HyperX Fury Black DDR4 | Corsair RM750X | 2x 850-EVO SSD 500GB |

Permalänk
Medlem

När det kommer till den nedersta raden på Corsairs tangentbord har dom valt att inte gå efter den standard som finns. Vilket innebär att det är svårt (kanske omöjligt?) att hitta keycaps som passar. Eller det kanske går om man köper flera sets? Men då är det väl kanske billigare att köpa nytt tangentbord.

Har du tur kanske det finns någon utländsk återförsäljare som säljer något enstaka set just för Corsair. Men jag tvivlar på att det är annat än billig ABS-plast det rör sig om då.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Klagomål = Non - standard botten rads mått. Finns hela (blanka) keycaps sets på Maxgamin som ska passa enligt texten på deras sida. http://www.maxgaming.se/keycaps/47d/iso-105-key-cherry-mx-key...

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

@seville57: Jag är ute efter standard tangenterna från Strafe. Inga moddade eller liknande.

Visa signatur

| MSI Z170A GAMING M7 | Intel Core i7-6700K | be quiet! Pure Rock | ASUS GeForce GTX 970 | 2x8GB Kingston HyperX Fury Black DDR4 | Corsair RM750X | 2x 850-EVO SSD 500GB |

Permalänk
Medlem

**bort/mod***
@Blasse: Hör av dig till corsair med en förfrågan. De har nån rep på forumet. Eller köp ett nytt och bättre tangentbord och kasta gamerskiten, har du skavt av färgen från tangenterna en gång lär du göra det igen.

§5 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem
Skrivet av Blasse:

@seville57: Jag är ute efter standard tangenterna från Strafe. Inga moddade eller liknande.

Sorry för det. Du kan kolla här om corsair Johan kanske kan hjälpa dig: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1440687-slitage-pa-tang...

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §1.6 och §5*

Citat:

§1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.
]§5 Anmäl olämpliga inlägg
Medlemmar har möjlighet att anmäla misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller det misstänkta regelbrottet i tråden.

@Blasse Flyttade tråden åt dig, kanske @Corsair Johan vet var man kan köpa nya org. keycaps?
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

@Kent: Tack.

Visa signatur

| MSI Z170A GAMING M7 | Intel Core i7-6700K | be quiet! Pure Rock | ASUS GeForce GTX 970 | 2x8GB Kingston HyperX Fury Black DDR4 | Corsair RM750X | 2x 850-EVO SSD 500GB |

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Blasse:

Tjena.

Jag har sedan ungefär 1 år tillbaka använt ett Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT.
Det är det bästa tangentbordet jag någonsin använt och jag är helnöjd med det. Känslan är helt oslagbar och jag vill inte byta till nått annat. Finns inget att klaga på förutom att vissa tangenter har börjat släppa i färgen. OCD:n kickar igång de få gångerna jag tittar på tangenterna och ljus sipprar igenom.

Är det någon som vet om det går att få tag på vissa tangenter och spacebar? Helst från Sverige så man slipper krångla.

Edit: Jag är ute efter standard tangenterna från Strafe. /moderator

Tack på förhand.
Daniel

Hej Daniel,

Exakt vilka keycaps är det du behöver nya av?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan: Hallå Jag är ute efter A,S,D,W och space.

Visa signatur

| MSI Z170A GAMING M7 | Intel Core i7-6700K | be quiet! Pure Rock | ASUS GeForce GTX 970 | 2x8GB Kingston HyperX Fury Black DDR4 | Corsair RM750X | 2x 850-EVO SSD 500GB |

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan: Ser att jag glömde skriva med Q,E och ALT.

Visa signatur

| MSI Z170A GAMING M7 | Intel Core i7-6700K | be quiet! Pure Rock | ASUS GeForce GTX 970 | 2x8GB Kingston HyperX Fury Black DDR4 | Corsair RM750X | 2x 850-EVO SSD 500GB |

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Blasse:

@Corsair Johan: Ser att jag glömde skriva med Q,E och ALT.

PMa mig din adress så skickar jag ut de.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

PMa mig din adress så skickar jag ut de.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Wow, snyggt skött!

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan: Evigt tacksam för denna fina gest.

Visa signatur

| MSI Z170A GAMING M7 | Intel Core i7-6700K | be quiet! Pure Rock | ASUS GeForce GTX 970 | 2x8GB Kingston HyperX Fury Black DDR4 | Corsair RM750X | 2x 850-EVO SSD 500GB |

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Casper:

Wow, snyggt skött!

Skrivet av Blasse:

@Corsair Johan: Evigt tacksam för denna fina gest.

Äh sånt jag finns till här för, keycaps skickade nu efter lite förseningar!