Permalänk
Medlem

Ny skärm, 27 / 1440 / IPS / G-sync?

Hallå, funderar på en ny skärm då min Dell U2311H vart med så länge. Är väl främst lite större och högre Hz som lockar då folk säger iaf om hzen att det är som natt och dag när man gejmar. Däremot är jag lite osäker på Gsync, är det också nått man bör eftersträva? I dag flyter BF1 mycket bra och med hög fps och halva grejjen med Gsync är väl att fps drops ska upplevas "smidigt"?

Asus och Acer har ju varsin 27 tum som fyller alla mina krav och dessutom har Gsync. Dock kostar de skjortan så jag undrar om det är värt att lägga så mycket på en skärm som har just Gsync....

Input? Viktigt är iaf att det INTE är TN-panel.

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Bildexpert 📺

@Sture123: Syftet med G-Sync är att ta bort de problem som annars förknippas med V-sync AV eller på. Det vill säga att man måste välja mellan att det hackar när fps sjunker eller välja tearing. Är dessa två något du stör dig på och att du rent generellt driver dina spel runt 40-80 fps, då kan G-Sync vara en omistlig finess.

Utbudet ökar och priserna sjunker i alla fall du inte behöver G-Sync.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@Sture123: Syftet med G-Sync är att ta bort de problem som annars förknippas med V-sync AV eller på. Det vill säga att man måste välja mellan att det hackar när fps sjunker eller välja tearing. Är dessa två något du stör dig på och att du rent generellt driver dina spel runt 40-80 fps, då kan G-Sync vara en omistlig finess.

Utbudet ökar och priserna sjunker i alla fall du inte behöver G-Sync.

Ok fattar, om vi skippar gsync vad är då top of the line?

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Bildexpert 📺

Det finns åtta modeller på marknaden som fyller kraven:

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=393#rparams=l=s29811904...

Bäst ur skärmsynpunkt är tveklöst Eizo FS2735. Annars är klassikern Asus MG279 för den som vill ha skärmtypen men inte G-sync.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Det finns åtta modeller på marknaden som fyller kraven:

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=393#rparams=l=s29811904...

Bäst ur skärmsynpunkt är tveklöst Eizo FS2735. Annars är klassikern Asus MG279 för den som vill ha skärmtypen men inte G-sync.

Ok tack. Står under ditt nick - bildexpert så du kanske har stenkoll? Oled, är det på G eller?

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Bildexpert 📺

@Sture123: OLED som datorskärm i prisklasser som konsumenter har råd med? Skulle inte hålla hoppet högt.

Permalänk
Medlem

Jag satt på en 2311h jag med som jag var rätt nöjd med förutm att jag inte kunde ha ljusstyrkan på exakt den nivå jag ville ha då det surrade rätt bra om den då så fick dra upp ljuset 5hack då vart den knäpp tyst men samtidigt lite för ljus.
Och det var den andra jag hade den första var exakt samma men lät lite mer.

1vecka innan blackfriday handla jag en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3754945 AOC AG271QG som fick bra netyg av Thomas.
Sen dagen efter (lödr) kom jag ju på att fan BF är ju nästa vecka men inet´s teleportation device hade redan hunnit skicka ut den så orkade inte skicka tillbaks och krångla.
Men som "tur" var så blev den inte billigare sedan dess (förutom några kr i andra butiker som jag inte hade handlat ifrån i alla fall).

Jag är väldigt nöjd med den men visst hade det varit trevligt om den varit några tusen billigare.

Skillnaden mellan 2311h och AG271QG är att AOC´n speglar mindre, även fast den har mindre synligt antiglare filter.
I övrigt så är färgerna väldigt lika dvs bra.
Det enda negativa är lite clouding i hörnen som är lite mer på min aoc än vad min dell har men då jag har skärmen på samma avstånd så hamnar ju hörnen i mer vinkel vilket gör problemet större, och då menar jag inte mycket, kommer ihåg att jag läste om en hel del 2311h köpare som hade betydligt mer clouding än min.

Jag störde mig lite på tearing/för låg fps med vsync påslaget förut inte så mycket dock men efter detta gsync köpet så kommer jag aldrig kunna gå tillbaks, jag skulle nog hellre sluta spela.

Allt som allt så kan jag rek AG271QG nu måsta jag bara sammla ihop lite $ till et 1080/1080ti köp om några mån.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!