Hjälp!! , ska jag byta mitt GTX 1080 kort??

Permalänk

Hjälp!! , ska jag byta mitt GTX 1080 kort??

Jag köpte ett GTX 1080 grafikkort på Black Friday, för 6500 kronor, länk till kortet men ser att Netonnet där jag köpte det, tagit bort det ur sitt sortiment och tänkte att det kanske berodde på att det inte var så bra?! Har kollat på Asus GTX 1080 strix men då är det +500 kronor, hur hade ni gjort, fördelar nackdelar med att behålla det jag redan har?

Permalänk

Fungerar det bra för dig nu och håller svalt? Ja=behåll, nej=reklamera.

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight, Logitech Powerplay XL mod, GK68XS Custom, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Avstängd

Behåll Gigabyte kortet då Asus kundsupport suger ..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk

jag har inte packat upp det än....... Jag kollade lite och det verkar som att Asus kortet presterar något bättre, men det kanske inte är så stor skillnad som vanlig användare!?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sharadkingboy:

jag har inte packat upp det än....... Jag kollade lite och det verkar som att Asus kortet presterar något bättre, men det kanske inte är så stor skillnad som vanlig användare!?

Som så ofta är det lite från kort till kort hur det presterar då ett Gigabyte kan vara bättre än t ex ett ASUS beroende på chippet det fått, så jag tror att du inte har gjort ett dåligt köp då WF-kylaren är väldigt kapabel.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Hjälpsam

6500kr för ett GTX1080 och du funderar på om du gjort en bra affär?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Grejen är ju den att jag inte fick med något Watch Dog 2 till det kortet, trots jag köpte det på Netonnet som är partner till Nvidia, dessutom så har Netonnet inte kvar detta kortet i sitt utbud längre och därför undrar jag om det kanske inte var så bra trots allt och därför tagit bort det ur sitt sortiment......

Givetvis så förstår jag att det är bra pris så sett, dock kan man få Asus kortet för 6700kr....

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharadkingboy:

Grejen är ju den att jag inte fick med något Watch Dog 2 till det kortet, trots jag köpte det på Netonnet som är partner till Nvidia, dessutom så har Netonnet inte kvar detta kortet i sitt utbud längre och därför undrar jag om det kanske inte var så bra trots allt och därför tagit bort det ur sitt sortiment......

Givetvis så förstår jag att det är bra pris så sett, dock kan man få Asus kortet för 6700kr....

Har du testat att maila Netonnet gällande spelet?
Köp utvalda NVIDIA GTX 1070- eller 1080-grafikkort och få spelet Watch Dogs 2 utan extra kostnad
Köp ett av de utvalda Nvidia GTX1070- eller GTX1080-grafikkorten och få spelet Watch Dogs 2 utan extra kostnad. För att ta del av erbjudandet behöver du maila: spelpakopet@netonnet.se där du skriver ditt namn, adress, ordernummer och produktens artikelnummer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Behåll Gigabyte kortet då Asus kundsupport suger ..

Motiviera gärna varför de suger?
Bara för att deras support är dålig behöver inte deras kort också va dåliga.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bärplockaren:

Motiviera gärna varför de suger?
Bara för att deras support är dålig behöver inte deras kort också va dåliga.

Ptja..kan bara säga från egen erfarenhet.. _Alla_ mina Asus kort har dött inom något år pga deras veka VRM lösning..visst det är fixat nu på deras 10XX-serie efter kritik..

Jag skulle aldrig sätta ett Asuskort i min dator igen, förutom deras moderkort..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sharadkingboy:

Grejen är ju den att jag inte fick med något Watch Dog 2 till det kortet, trots jag köpte det på Netonnet som är partner till Nvidia, dessutom så har Netonnet inte kvar detta kortet i sitt utbud längre och därför undrar jag om det kanske inte var så bra trots allt och därför tagit bort det ur sitt sortiment......

Givetvis så förstår jag att det är bra pris så sett, dock kan man få Asus kortet för 6700kr....

Vart kan du få ett ASUS Strix för detta pris?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Motiviera gärna varför de suger?
Bara för att deras support är dålig behöver inte deras kort också va dåliga.

Well, Asus support suger och har alltid gjort, fruktansvärda att ha med att göra.
Alla som sysslat med IT service, reklamationer butik etc vet detta

Men nej såklart behöver inte deras kort vara dåliga för det, en helt annan sak.

Skrivet av Jalle64:

Vart kan du få ett ASUS Strix för detta pris?

https://eucomtech.eu/se/gf-strix-gaming-gtx1080directcu.phtml...
Sen vad det är för en butik kan man ju undra

Netonnet tar ju 7300 som nästa så