NetGear CG3700 (Comhem) + Asus RT-AC68U + NetGear ReadyNAS Ultra 4

Permalänk
Inaktiv

NetGear CG3700 (Comhem) + Asus RT-AC68U + NetGear ReadyNAS Ultra 4

Jag har länge haft en NetGear ReadyNAS Ultra 4 som jag haft med en Asus RT-AC68U via fiber (Bahnhof). Det har fungerat hur bra som helst och jag har kunnat ladda ner via torrentklient i Nas:en samt streamat via Plex Media Server i den. Jättesmidigt tycker jag!
Nu har jag dock flyttat och har Comhem istället. Har en NetGear CG3700 från dem men om jag ersätter min "gamla" Asus med den får jag inga vidare hastigheter. Jag ville istället sätta min Asus efter den (AP tror jag?) och sedan ansluta laptop, mobil m.m. till den för WiFi. Det funkar också riktigt bra och jag får mycket bättre hastighet.
Det finns dock ett problem. Alla filer jag lägger till i torrentklienten står bara som "Idle". Samt att om jag laddar ner en ny film eller serie så uppdateras den inte med omslag, info m.m. i Plex servern. Kopplar jag däremot bort Asusen eller kör via ett mobilt bredband så laddas filen ner och infon uppdateras i Plex servern. Jag har öppnat upp alla portar jag kan hitta som är för Transmission torrentklient och Plex Media Server. Det går nu bara att öppna upp portar i Comhem-routern (NetGear CG3700). I Asusen finns det sparsamt med inställningar i och med att den är i AP mode.

Nån som har en idé på vad felet kan vara? Jag är i stort sett desperat...

PS. Självklart är det endast lagliga torrents som laddas ned.

Permalänk

@anon163822: Jag hade ett liknande problem när jag flyttade för några år sedan. Även jag har en CG3700 från ComHem och kör en Plex Server - jag ställde in ComHem routern i Bridge Mode. Stängde av WiFi på routern och kör enbart med WiFi från min D-Link router istället

Visa signatur

i5-4690K@3.5GHz - Be-Quiet Dark Rock 3 - R9 290X 4GB - EVGA G2 750W - Intel 480GB - Intel 240GB - Mac OSX 10.10 & Win 8.1

Permalänk
Medlem

Jag har också bredband från Comhem och en CG3700. Jag gjorde precis som Tahamatan och satte min CG3700 i bryggläge och kopplade därefter in en Asus RT-AC88U i routerläge. Det fungerar väldigt smidigt och jag har aldrig haft några problem.

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tahamatan:

@djohansson82: Jag hade ett liknande problem när jag flyttade för några år sedan. Även jag har en CG3700 från ComHem och kör en Plex Server - jag ställde in ComHem routern i Bridge Mode. Stängde av WiFi på routern och kör enbart med WiFi från min D-Link router istället

Skrivet av nyllet83:

Jag har också bredband från Comhem och en CG3700. Jag gjorde precis som Tahamatan och satte min CG3700 i bryggläge och kopplade därefter in en Asus RT-AC88U i routerläge. Det fungerar väldigt smidigt och jag har aldrig haft några problem.

Hmm...
Jag har satt Router Mode på No nu under Advanced\Administration\Router Mode i CG3700 och sen kopplat Asusen till den i Wireless router mode (Default). Det flyter på i hastighet precis som innan men det är samma problem med Transmission och Plex. :/
Har även öppnat upp portarna i Asusen.

Permalänk
Inaktiv

Problemet löst.

Ändrat en namnserver i NAS:en och stängt av UPnP i Asus-routern.