Vinnande datorpaket blir MSI Carbon PC hos återförsäljaren Webhallen

Permalänk
Melding Plague

Vinnande datorpaket blir MSI Carbon PC hos återförsäljaren Webhallen

Hundratals bidrag och en omröstning senare. Nu har ett datorpaket utsetts till vinnande bidrag och kommer säljas hos Webhallen som "MSI Carbon PC 2016" genom hela december.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

@LPG

Grattis!

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Grattis

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

Det verkar vara helt meningslöst att ställa upp i SweC-tävlingar då det är lotteri som gäller. En sådan skit-SSD på ynka 250GB = omedelbar diskvalificering. 2016/2017 ska det vara minst 500GB där Samsung 960 EVO är det mer prisvärda alternativet jämfört med 960 PRO.

Sedan kunde man gott ökat maxbudgeten till 16 000 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElvisP:

Det verkar vara helt meningslöst att ställa upp i SweC-tävlingar då det är lotteri som gäller. En sådan skit-SSD på ynka 250GB = omedelbar diskvalificering. 2016/2017 ska det vara minst 500GB där Samsung 960 EVO är det mer prisvärda alternativet jämfört med 960 PRO.

Håller med, i alla fall när datorn kostar 14500 kronor.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElvisP:

Det verkar vara helt meningslöst att ställa upp i SweC-tävlingar då det är lotteri som gäller. En sådan skit-SSD på ynka 250GB = omedelbar diskvalificering. 2016/2017 ska det vara minst 500GB där Samsung 960 EVO är det mer prisvärda alternativet jämfört med 960 PRO.

Nu var det ju dock helt gratis, till den som vinner. Håller dock med om att det var ett märkligt val, men i och med att priset på SSD ökar markant, så får man förstå att de lär dra ned alternativen, för att hålla en rimlig budget. Att sätta i en så pass gammal, om än populär kylare känns också lite märkligt.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Grattis LPG! Bry dig inte om alla som är bittra.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Nej, detta har absolut inget med bitterhet att göra. Chansen att vinna var ändå minimal. Men såväl mitt eget som dussintals andra förslag var bättre. Det är där skon klämmer.

Permalänk
Medlem

Grattis!

Permalänk
Medlem

Ni måste ju tänka på att det också troligen har att göra med vilka delar som Webhallen har vilka marginaler på. Sen är smaken som baken, det ni tycker är bättre tyckte uppenbarligen inte juryn, svårare än så är det inte. Grattis vinnaren!
Mvh Snusförnuftig farbror.

Permalänk
Medlem

Windows 10 på dvd, ingen läsare? 250GB SSD, får plats med OS och 2-3 moderna spel. Hur tänkte man här?

Permalänk
Medlem

Ni som är bittra kan väll göra en egen tävling där era preferenser kan vinna?
Jag har aldrig vunnit något på swec men det är för jag inte är bra nog eller tänker annorlunda än dom som avgör

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Inaktiv

Grattis LPG. Ha en bra dag!

Permalänk

Grattis igen @LPG ! Och jag e riktigt glad över att komma 2a plats visst kanske inte hade den råaste grafiken men en i7 o ssd + lagring o 16gb ram visst fixade sleevade kablar för de va ju fönster sida man valde tack vare moderkortet sen vf jag valde 1060 ist för 1070 va för att man kan ju clocka 1060 om de behövs sen samt att de e billigare o smidigare senare att byta grafikkort än att kanske få byta processor och moderkort, för i7an håller länge sen clocka upp den när de börjar kännas trögt så e man med i matchen igen!:) men tack alla som röstade på mig och tack swec för jag blev med i topp 3 iaf men nästa gång kanske man blir 1a? Vem vet bra kämpat av alla iaf!

Skickades från m.sweclockers.com

Rättelser
Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElvisP:

Nej, detta har absolut inget med bitterhet att göra. Chansen att vinna var ändå minimal. Men såväl mitt eget som dussintals andra förslag var bättre. Det är där skon klämmer.

Nåja, man får väl anta att juryn har koll på vad som säljer och inte hos den stora massan, och att det kanske har prioritet över vad en liten klick entusiaster på Sweclockers har för åsikter om vad som är ett bra förslag. Själv är jag mest bara sne över att jag missade tävlingen, när det som omväxling var något man inte behöver ha svart bälte i Photoshop för att ha en chans i

Stort grattis till vinnarna!

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sekatorur:

Windows 10 på dvd, ingen läsare? 250GB SSD, får plats med OS och 2-3 moderna spel. Hur tänkte man här?

Windows kanske inte är något större problem, däremot är det nog få som vill ha en i5 i en dator för 14500. Inte ens i en bärbar är det särskilt vanligt.

Permalänk
Medlem

Otippat att folk tycker sitt eget förslag var bäst
Grattis till vinsten @LPG

Permalänk
Avstängd

Grattis till vinsten.. Sen till alla som gnäller är bara att ignorera för det är lätt att gnälla om saker som inte får plats i budget och finns orsak att dom inte vann för deras byggen var helt enkelt sämre

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Grattis till vinsten!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Grattis till vinnaren! God Jul, Gott nytt år, Glad Påsk och Glad Midsommar till andra er andra!

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Skitkul med ett 1060! Htpc bygge nästa kanske? grattis!!!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

250gb ssd och inget mer? Would so NOT buy this one....

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Skitkul med ett 1060! Htpc bygge nästa kanske? grattis!!!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Byter ut varma och högljudda crossfire
Tack!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Grattis @lpg!

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Mycket bra dator för pengarna, men 250 gb totalt är lite futtigt. Skulle hellre satt in en 2 tb hdd mot priset av någon av de andra komponenterna, frågan är bara vad... Trots detta så får man säga grattis till vinnaren!

Permalänk
Medlem

Grattis LPG(Let's Play Games?).

Mm vilket jobb att gå igenom de cirka 600 bidrag, dock skulle det vara intressant och få reda på vad som var så speciellt med det vinnande paketet gentemot de andra, har svårt att tänka mig att det fanns endast en person med ett sådant paket..

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Avstängd

Tävlingen är konstruerad att tömma restlager på utgående produkter, det är iaf min slutsats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Sen till alla som gnäller är bara att ignorera för det är lätt att gnälla om saker som inte får plats i budget och finns orsak att dom inte vann för deras byggen var helt enkelt sämre

Man kan få tag på en bra mycket bättre dator för 15000:-, vilket många utav dom andra förslagen visade.
För många är 15 lax nästan en hel månadslön, för dom allra flesta åtminstone en halv, och då tycker jag personligen att prestandan ska vara därefter. För det priset kan man lätt trycka in en i7 6700K, en högpresterande kylare för att möjliggöra överklockning, en SSD på 500GB istället för 250, samt en relativt högpresterande hårddisk på 2TB.

Problemet ligger i att tävlingens uppgift var väldigt luddig; dom flesta tolkade det som "Sätt ihop det bäst presterande systemet du kan för 15000", uppenbarligen fanns det dock andra dolda moment, förmodligen saker såsom utseende (extremt subjektivt), samt ljudnivå, etc. etc.
Datorn ska givetvis vara relativt lättsåld till den stora massan, därav kan man nog tycka att det är rätt självklart att prestanda inte är allt, men håller helt med dom som säger att reglerna borde varit tydligare.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rixxz:

Man kan få tag på en bra mycket bättre dator för 15000:-, vilket många utav dom andra förslagen visade.
För många är 15 lax nästan en hel månadslön, för dom allra flesta åtminstone en halv, och då tycker jag personligen att prestandan ska vara därefter. För det priset kan man lätt trycka in en i7 6700K, en högpresterande kylare för att möjliggöra överklockning, en SSD på 500GB istället för 250, samt en relativt högpresterande hårddisk på 2TB.

Problemet ligger i att tävlingens uppgift var väldigt luddig; dom flesta tolkade det som "Sätt ihop det bäst presterande systemet du kan för 15000", uppenbarligen fanns det dock andra dolda moment, förmodligen saker såsom utseende (extremt subjektivt), samt ljudnivå, etc. etc.
Datorn ska givetvis vara relativt lättsåld till den stora massan, därav kan man nog tycka att det är rätt självklart att prestanda inte är allt, men håller helt med dom som säger att reglerna borde varit tydligare.

Vist kan man köra en 6700k ha 64gb ram + en fet kylning 500gb ssd och 2tb snabb disk och klocka skiten ur den sen sitta och rendera hela dagarna och få 10fps i spel för man kör på integrerade gpu´n och jag håller med 15000 är mycket pengar för en dator

men är samtidigt rätt dyrt moderkort och en 6600k och 1070 är en bättre prioritering och helhets lösning för pengarna och för spel där gpu är viktigast och 240gb ssd är väll lite pluttigt och finns prisvärda 480 men man skulle inte få en bättre kombo med i7 och grafikkortet är väldigt tyst även cpu kylaren är rätt tyst och är många kriterier som går ihop till en bra helhet som passar mest användare

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Vist kan man köra en 6700k ha 64gb ram + en fet kylning 500gb ssd och 2tb snabb disk och klocka skiten ur den sen sitta och rendera hela dagarna och få 10fps i spel för man kör på integrerade gpu´n och jag håller med 15000 är mycket pengar för en dator

Varför skulle man köra med iGPUn när paketet innehåller ett 1070? Och när exakt nämnde jag ens minnet?
Nä, sluta tramsa

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti