Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gusum
Registrerad
Feb 2014

Väldigt seg webbläsare!

Hej!
Jag har ett lite udda problem med webbläsaren på datorn, oftast fungerar det snabbt och felfritt, men ibland går det fruktansvärt segt, det står bara o maler på som att det inte går att ansluta till sidan, det går alltså inte trögt att ladda sidan när den väl är ansluten, det som är konstigt är att det verkar komma och gå lite då och då, det är verkligen allt eller inget.

Jag har bahnhof 100/100 via stadsnät/fiber och när jag mäter via bredbandskollen får jag ut ca 120/120 och 5ms responstid, en annan väldigt skum grej är att om jag mäter hastighet på mobilen när datorn bli sådär seg så får jag ut det utlovade, så jag tror inte felet har något med uppkopplingen att göra.

Jag använder mig av firefox men problemet kommer och går även om jag provar med andra webbläsare.

Jag har redan provat allt det vanliga, rensa historik, cache, mm. Även provat att installera om webbläsaren men utan framgång, ironiskt nog verkar det som att ms edge funkar bäst men den är ju allmänt seg att ladda sidorna med istället.

Någon som har varit med om något liknande eller vet her jag kan fixa det?

Tack på förhand

Dator: MB Asus Maximus VII Formula CPU Intel i7 4790k @4.5GHz Kylare Corsair H80i RAM BallistiX Sport 16GB @1600MHz
HDD Seagate Barracuda 2TB PSU Corsair RM1000 GPU HD7970/280X CrossFire
Chassi Fractal design define r4 Skärm AOC 24" 144Hz LED
Mobil: OnePlus 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Jag chansar lite här nu men, om du gjort det du skriver så kanske det kan vara det jag råkat ut för ett par gånger; DNS:en missar förfrågningar för olika objekt på hemsidan. Detta ger det fenomen du beskriver, webbläsaren står och tuggar och sedan kommer allt på en gång, allt annat verkar dessutom fungera förutom att det går trögt att få upp sidor efter man klickat på länkar osv. Lösningen är att tala om för datorn att inte köra med routerns DNS (för att testa), byt till 8.8.8.8 (som är googles), den är inte exakt lika snabb men tillräckligt för att felsöka och testa.

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T