tankar på hur mycket denna datorn är värd.

Permalänk

tankar på hur mycket denna datorn är värd.

Hejsan!
Säljer nu min speldator och undrar vad den kan vara värd.

Jag säljer den på grund av att jag har börjat gymnasiet nu och går en rätt tuff linje, så att jag har inte så mycket användning eller tid av datorn. Datorn är i extremt bra skick, allting fungerar som det ska och den laggar inte eller visar inte tecken på trötthet. Datorn är ungefär lite över ett år gammal.

Datorns ursprungliga pris var 12 000 kr (köptes på komplett när de hade rea på datorer) . specs till datorn nedan

Datorn: Intel core i5-4460 processor 3.2 GHz, ASUS STRIX-GTX970 4GB grafikkort, BX100 250 GB SSD hårddisk, MSI Z87-GD65 Gaming moderkort, Windows 10 Home 64-bit operativsystem, Hyper Fury DDR3 8GB 16000MHz Ram minne. Ifall ni har mer frågor så är det bara att kontakta mig.

hade varit til stor hjälp ifall jag fick ett svar! Och snälla ärliga svar och inget trams

Permalänk
Medlem
Permalänk

@SUMITOMO: bara så lite? kanske något tips för att lura köpare typ på blocket? hade varit super glad ifall jag fick

Permalänk
Medlem
Skrivet av marreking00:

@SUMITOMO: bara så lite? kanske något tips för att lura köpare typ på blocket? hade varit super glad ifall jag fick

Det är väl inte så snällt att lura folk. Du kanske inte hade blivit så glad om du blev avlurad pengar genom att betala för mycket för något?

Behandla andra som du själv vill bli behandlad
Om du går en "tuff" utbildning och vill ha ett bra jobb sen ska du se att det går lättare om du är en bra person med.

För övrigt går teknik ner i värde snabbt och 5000 är väl rimligt att förvänta sig.

Permalänk
Avstängd

Bästa sättet att lura folk är ju att säga det är annan hårdvara i den, säg att den har dubbla gtx 1080 så får du säkert 15k, sen är det bara springa som FAN när du fått pengarna. Slå ner pensionärer är populärt annars har jag hört, de har ofta kontanter då de inte litar på det digitala

Permalänk
Medlem

Den är väldigt lik denna: https://www.inet.se/produkt/1517137/taurus-limited-gtx-1060#s...

Finns garanti kvar?

Skulle säga kanske runt 5-7. Att få köpa en komplett-uppgraderingsbar dator med garanti kan vara värt lite extra. Beror på köpare helt enkelt.

Skrivet av Klubba:

Slå ner pensionärer är populärt annars har jag hört, de har ofta kontanter då de inte litar på det digitala

My bread 'n butter!

:'D

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

@marreking00:
Du kan ju begära vad du vill, sen om du får den såld är en annan femma.
Det är alltid lättare att sälja datorer som "komplett speldator med skärm".

Testa med 6-6.5k och se vad det landar.

Permalänk
Medlem

Eller så säljer du den för 3000:- mot att folk swishar i förväg.. sen skiter du att skicka datorn så kan du sälja den typ 10 gånger..

Permalänk
Medlem

Troll

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk

@Ceogar: ahaha tack för svaret! nej den har ingen garanti kvar, men tyckte själv att den kanske var ändå värd en 7 Lax till 6

Permalänk

@SUMITOMO: tack för svaret!