Tips på vad jag kan göra (Internet)

Permalänk

Tips på vad jag kan göra (Internet)

Hej!

Jag och min sambo flyttade till större boende när vi fick vårat första barn och trivs sjukt bra i det området men bolaget är inte ett dugg intresserade utav att gräva ner fiber och grannskapet har inga större krav på internetuppkoppling så intresset var inte skyhögt bland dom andra hyresgästerna heller. Det är 8 hus med 4 lägenheter i varje hus!

Vi sitter idag på en maxad lina på 8mbit från BBB som jag är jättemissnöjd med, vi hade Telia innan men BBB lovade oss stabil och något högre hastighet vilket var mitt största misstag någonsin. Fick inte ut högre hastighet med BBB och sen dess har det bara blivit ostabilt!

Spelar CS och BF1 och på kvällarna ungefär samma tidpunkt så åker jag på riktigt hårda lagspikes som driver mig till vansinne, pingen går upp emot 300 i cs och detta pågår i ca 1-2 timmar och kommer o går. Vilket suger ganska hårt då det är dessa två timmar jag har efter att jag har lagt min dotter på kvällen.

Så min fråga är nu, vad finns det för andra alternativ? Är bunden till BBB fram till slutet av Maj 2017.

Men vad kan jag göra? dom säger att vi bor för långt ifrån Skanova som är leverantören av bredbandet som både Telia och BBB är anslutna till. Har idag 8mbit och via bredbandskollen så ligger vi på ~5-6mbit.

Det räcker min sambo skickar en bild till någon på facebook via chatten så får jag "disconnected from server / Connection problem"

Bara funderar på om det finns något annat alternativ, hur är mobila bredband idag? Vi laddar inte ner någonting, kollar allt via netflix så blir ju inga supertunga nedladdningar via torrents osv.

Finns det någon mobil operatör som kan erbjuda stabil lina för gaming? eller är det helt uteslutet?

Tack på förhand!

Visa signatur

| Fractal Design R4 | MSI Z97 GAMING 5 | Cooler Master 750W 80+ | i7 4790K 4,0Ghz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | Crucial Ballistix 16GB RAM | Xonar Phoebus | Intel SSD 540 240GB | Samsung HD103SJ 1TB HDD | | Gaming Gear: Steelseries Rival, Steelseries APEX, Sennheiser HD599, Snowball ICE, Steelseries QcK |

Permalänk
Avstängd

4G internet. Spelade på förut, och hade betydligt bättre ping (inga disconnects) än ADSL med BBB.
Beror såklart vart du bor, men underskatta absolut inte 4g TIllochmed 3G fungerar. CSGO kan det bli lite halvbra, men det fungerar nog lika bra som ADSL.

Testa koppla upp telefonen om du har 4G. Koppla till datorn via USB och kör

Permalänk
Medlem

Att byta till en annan DSL leverantör är definitivt inget alternativ i alla fall. Det du beskriver beror solklart på dåliga ledningar så det spelar ingen roll vilken operatör du har. Att du får pingspikar skulle kanske kunna bero på att kabeln är skadad så det kan dock vara värt att felanmälan (skadar ju inte iaf), men det lär inte ge mycket högre hastighet.

Jag förstår att bredbandet inte var prioriterat, men i slutändan så får man leva med kasst bredband när man flyttar in i ett boende med kasst bredband. Detta är varför fiber ökar värdet på fastigheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Att byta till en annan DSL leverantör är definitivt inget alternativ i alla fall. Det du beskriver beror solklart på dåliga ledningar så det spelar ingen roll vilken operatör du har. Att du får pingspikar skulle kanske kunna bero på att kabeln är skadad så det kan dock vara värt att felanmälan (skadar ju inte iaf), men det lär inte ge mycket högre hastighet.

Jag förstår att bredbandet inte var prioriterat, men i slutändan så får man leva med kasst bredband när man flyttar in i ett boende med kasst bredband. Detta är varför fiber ökar värdet på fastigheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är nog som du säger! Men ja självklart går ju läget och boendet före mitt spelande hehe. Får väl försöka ligga på fastighetsägaren!

Visa signatur

| Fractal Design R4 | MSI Z97 GAMING 5 | Cooler Master 750W 80+ | i7 4790K 4,0Ghz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | Crucial Ballistix 16GB RAM | Xonar Phoebus | Intel SSD 540 240GB | Samsung HD103SJ 1TB HDD | | Gaming Gear: Steelseries Rival, Steelseries APEX, Sennheiser HD599, Snowball ICE, Steelseries QcK |

Permalänk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Att byta till en annan DSL leverantör är definitivt inget alternativ i alla fall. Det du beskriver beror solklart på dåliga ledningar så det spelar ingen roll vilken operatör du har. Att du får pingspikar skulle kanske kunna bero på att kabeln är skadad så det kan dock vara värt att felanmälan (skadar ju inte iaf), men det lär inte ge mycket högre hastighet.

Jag förstår att bredbandet inte var prioriterat, men i slutändan så får man leva med kasst bredband när man flyttar in i ett boende med kasst bredband. Detta är varför fiber ökar värdet på fastigheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Får kolla upp 4G, vi har telia på våra mobiltelefoner och vi har bara edge där ute där vi bor så blir svårt att testa 4G. Och där är också ett problem, hur tar man reda på vilken operatör man kan nyttja 4G-nät där man bor utan att ha det själv? Alla vi känner använder Telia och har lika kass mottagning som vi har hemma.

Vågar ju inte chansa och beställa något och hoppas på att vi får ut 4G hehe.

Visa signatur

| Fractal Design R4 | MSI Z97 GAMING 5 | Cooler Master 750W 80+ | i7 4790K 4,0Ghz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | Crucial Ballistix 16GB RAM | Xonar Phoebus | Intel SSD 540 240GB | Samsung HD103SJ 1TB HDD | | Gaming Gear: Steelseries Rival, Steelseries APEX, Sennheiser HD599, Snowball ICE, Steelseries QcK |