Permalänk
Medlem

Rocket Leauge i 2160p

Hej!

Har en ny fin tv i vardagsrummet med 4k. Har en win 10 dator med en gammal AMD A8-3850 APU inkopplad med HDMI. Funderar på att skaffa ett grafikkort och trycka in. Tänkte inte spela så mycket på den då jag har en "speldator" för det, men tänkte det kunde vara soft att köra rocket leauge i soffan ibland.

Så, vad behövs minst för att köra rocket leauge i 2160p? Kan tänka mig att kompromissa med kvalitén lite. Och AA bör man väl kunna stänga av när skärmen ändå är högupplöst?

Tar tacksamt emot tips!

Mvh markus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzm:

Hej!

Har en ny fin tv i vardagsrummet med 4k. Har en win 10 dator med en gammal AMD A8-3850 APU inkopplad med HDMI. Funderar på att skaffa ett grafikkort och trycka in. Tänkte inte spela så mycket på den då jag har en "speldator" för det, men tänkte det kunde vara soft att köra rocket leauge i soffan ibland.

Så, vad behövs minst för att köra rocket leauge i 2160p? Kan tänka mig att kompromissa med kvalitén lite. Och AA bör man väl kunna stänga av när skärmen ändå är högupplöst?

Tar tacksamt emot tips!

Mvh markus

räkna med att du kommer få uppgardera processorn också för att spela i 4K då A8-3850 inte är en fullskalig CPU , utan en APU med integrerad grafikkrets som tar upp massa plats också. Hade satsat på en i5.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzm:

Hej!

Har en ny fin tv i vardagsrummet med 4k. Har en win 10 dator med en gammal AMD A8-3850 APU inkopplad med HDMI. Funderar på att skaffa ett grafikkort och trycka in. Tänkte inte spela så mycket på den då jag har en "speldator" för det, men tänkte det kunde vara soft att köra rocket leauge i soffan ibland.

Så, vad behövs minst för att köra rocket leauge i 2160p? Kan tänka mig att kompromissa med kvalitén lite. Och AA bör man väl kunna stänga av när skärmen ändå är högupplöst?

Tar tacksamt emot tips!

Mvh markus

i3 + 1070 typ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzm:

Hej!

Har en ny fin tv i vardagsrummet med 4k. Har en win 10 dator med en gammal AMD A8-3850 APU inkopplad med HDMI. Funderar på att skaffa ett grafikkort och trycka in. Tänkte inte spela så mycket på den då jag har en "speldator" för det, men tänkte det kunde vara soft att köra rocket leauge i soffan ibland.

Så, vad behövs minst för att köra rocket leauge i 2160p? Kan tänka mig att kompromissa med kvalitén lite. Och AA bör man väl kunna stänga av när skärmen ändå är högupplöst?

Tar tacksamt emot tips!

Mvh markus

En PS4 Pro?

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av ggalaxyy:

räkna med att du kommer få uppgardera processorn också för att spela i 4K då A8-3850 inte är en fullskalig CPU , utan en APU med integrerad grafikkrets som tar upp massa plats också. Hade satsat på en i5.

Det blir inte tyngre för CPU-delen för att man kör högre upplösning (om det är det du menar).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

i3 + 1070 typ

Wow! Långt över min budget Skulle då även behöva byta ut nätagg mm.

Hade kunnat sträcka mig till en 1060 för 2500:- men om det skulle lagga så är det ingen idé. Tror jag tänker om och skippar planerna på spel helt och skaffar en 1050 så jag åtminstone får win desktop i 2160p

Markus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Det blir inte tyngre för CPU-delen för att man kör högre upplösning (om det är det du menar).

Jo när man SPELAR på högre upplösning gör det extremt stor skillnad.

Visa signatur
Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av ggalaxyy:

Jo när man SPELAR på högre upplösning gör det extremt stor skillnad.

Du menar alltså att CPU:n bryr sig om vilken upplösning GPU:n renderar scenen i?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

1060 borde fungera fint, rocket league är inte särskillt krävande

Visa signatur

Case Corsair 780T w/3 Noctua NF - A14 IPPC-2000 PWM Case Fans (25%) Cpu Intel Core i5-4690K @3.5GHz , NH-U14S Gpu GTX 1070 EVGA FTW (+60Mhz Core, +500Mhz Mem) Mobo Asus Z97-A , LGA 115X Psu Cooler Master V1000W Ram DDR3 HyperX 1600MHZ 16GB Ssd Samsung 840 EVO 250GB Hdd WD Desktop Green 1TB 7200RPM