Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
norrköping
Registrerad
Maj 2016

Extremt seg fiber!

Tjena, känner att mitt internet är väldigt segt fast vi har fiber. Gjorde nyss bredbandskollen och jag fick 3,18 Mbit/s nedladdning och 6,33 Mbit/s i uppladdning, jag vet inte så mycket om mer än att det är väldigt segt. Någon som har en förklaring till varför det är så segt? När jag kör Cs kommer jag upp i 900 ping ibland, det är sällan den har en spelbar ping.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jan 2007

vad för hastighet ska du får ut på fiber?

har du testat att starta om router, eventuella switchar etc?
har du trådbundet eller trådlöst internet till din dator?
har du testat att direktkoppla datorn till "fiber" uttaget?
har du testat med en annan kabel?
Hur många är ni som kopplar upp er mot internet?
är det någon annan i hushållet som också har hastighets problem??

själv har jag haft tidigare problem med en väldigt instabil internet uppkoppling på jobbet, där det berodde på en dålig nätverkskabel, var ca 3-4mbit av 100mbit, bytte kabel och allt fungerade som det ska.

|Dator: |NZXT Source 340 | Intel i5 6600K @4.6Ghz : Asus Z170 Pro Gaming Aura : HyperX Fury DDR4 2x4Gb @ 2133Mhz : Asus 1060 Strix OC : OCZ TL100 240GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mantorp
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av David0708:

Tjena, känner att mitt internet är väldigt segt fast vi har fiber. Gjorde nyss bredbandskollen och jag fick 3,18 Mbit/s nedladdning och 6,33 Mbit/s i uppladdning, jag vet inte så mycket om mer än att det är väldigt segt. Någon som har en förklaring till varför det är så segt? När jag kör Cs kommer jag upp i 900 ping ibland, det är sällan den har en spelbar ping.

Har du någon router/switch eller något annat innan datorn du testar på?
Har du testat med en annan dator så det inte är fel på den du har?
Lite av den infon behöver vi nog veta innan någon kan hjälpa dig.

Moderkort: GA-Z170N-Gaming , Minne: HyperX FURY Black Series 2X8GB HDD1: 840 EVO 250Gb, HDD2: 850 Evo M.2 500Gb CPU: I7-6700K, Kylning: Noctua NH-D15 GPU: MSI GTX 1070 Gaming X Låda: Define Mini, Mus: RGB Glaive, Tangentbord:
Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT , Monitor: ACER XG270HU / ASUS VG248QE
Surfplatta: Note 10.1 Tab, Telefon: Nokia 8
Media-dator: GA-H87N-WIFI, i3-4130, 8GB minne ,K400 tgb