Priset för ett par Logitech G933

Permalänk
Medlem

Priset för ett par Logitech G933

Hej! Vad är det som gör att dessa kostar så mycket? Har kollat runt på en hel del Hi-Fi lurar och kan ganska lätt hitta ett par bra sådana för inte alls speciellt mycket mer. Är det gimmick, bra ljud eller bara faktumet att dem är nya som gör att dessa "Gaming" lurar kostar så mycket?

Jag menar, man kan köpa ett par Sony MDR1000X (dyra) eller ett par Bose lurar för inte alls mycket mer (relativt när man ändå ska köpa lurar för flera tusentals kronor) Eller ett par Quincy Jones edition(Akg q701) Hi-Fi cans för ca 2500-3300kr.

https://www.inet.se/produkt/6607662/logitech-g933#specs
2500kr.

Måste erkänna att jag inte alls har mycket koll på ljud-delen av världen.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Priset är så för att de kan.
Ljudet på är på nivå för lurar i 600-800kr klassen.
Folk betalar gärna 1500:- för dioder och trådlöst (fast det blir sämre ljud pga det).

Du hittar lätt flera bra mycket bättre lurar kring 1000:-, för att inte tala om kring samma nivå som G933 kostar.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Har ägt ett par men dom gick sönder när jag tappade dom i golvet! Skitdålig kvalitet.
Även drygt med Logitech programvara! Håller mig till trådat till någon bättre tillverkare kommer ut med något.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

@BergEr: Nu är jag inte någon audiofil men nog är ljudet helt okej och minst lika bra som mina gamla M50's med ett asus xonar ljudkort skulle jag vilja säga. Man får inte mycket för 600-800 kronor idag när det gäller hörlurar. Ska bli kul att jämföra med 598CS lurarna jag beställde hem också så vi får väl se vilka jag föredrar.

Till TS lurarna är nog så dyra för att det inte finns många konkurrerande produkter. Köpte mina från Amazon när dom kostade 1000 kronor och för det priset är jag relativt nöjd.

Permalänk

Köpte dessa hörlurar för under 1500kr hos netonnet, de har varit nere på under 1000kr hos amazon. Jag tycker det är helt klart värt pengarna och har inte haft problem med logitech mjukvaran i windows 10. Byggkvalitén kunde varit lite bättre då plasten knakar lite, men själva hörluren sitter väldigt bra på mitt huvud iaf. Ljudet är som sagt godkänt och tycker man om bas så finns det mängd av det. Den största fördelen är väl det trådlösa som man förmodligen får betala en slant för, att parkoppla hörlurarna är otroligt smidigt och har aldrig tappat anslutningen när jag suttit i närheten av datorn. Räckvidden är förvånande bra, bor i ett hus och har rört mig omkring med hörlurarna utan att täckningen har försämrats eller tappat kopplingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@BergHa: Nu är jag inte någon audiofil men nog är ljudet helt okej och minst lika bra som mina gamla M50's med ett asus xonar ljudkort skulle jag vilja säga. Man får inte mycket för 600-800 kronor idag när det gäller hörlurar. Ska bli kul att jämföra med 598CS lurarna jag beställde hem också så vi får väl se vilka jag föredrar.

Till TS lurarna är nog så dyra för att det inte finns många konkurrerande produkter. Köpte mina från Amazon när dom kostade 1000 kronor och för det priset är jag relativt nöjd.

Skrivet av Screenwalk:

Köpte dessa hörlurar för under 1500kr hos netonnet, de har varit nere på under 1000kr hos amazon. Jag tycker det är helt klart värt pengarna och har inte haft problem med logitech mjukvaran i windows 10. Byggkvalitén kunde varit lite bättre då plasten knakar lite, men själva hörluren sitter väldigt bra på mitt huvud iaf. Ljudet är som sagt godkänt och tycker man om bas så finns det mängd av det. Den största fördelen är väl det trådlösa som man förmodligen får betala en slant för, att parkoppla hörlurarna är otroligt smidigt och har aldrig tappat anslutningen när jag suttit i närheten av datorn. Räckvidden är förvånande bra, bor i ett hus och har rört mig omkring med hörlurarna utan att täckningen har försämrats eller tappat kopplingen.

När kostade lurarna så lite? Dem jag hittar nu går för 2500kr. Känns ju lite konstigt att priset dubblas efter launch. Eller ni kanske köpte dem under Black-weekend?

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk

@Pan.Pan: De hade invigningserbjudande i Växjö när de öppnade upp netonnet för lite mer än 1 månad sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

När kostade lurarna så lite? Dem jag hittar nu går för 2500kr. Känns ju lite konstigt att priset dubblas efter launch. Eller ni kanske köpte dem under Black-weekend?

AmazonUK hade dom för under 1000 kronor för någon vecka sen. Såg komplett hade dom för runt 1700 förra veckan tror jag.

@Screenwalk håller med, kan röra mig lika långt som wifi går i min faraday bur till lägenhet så täckningen är riktigt bra, stått och diskat idag och haft samtal utan att någon tyckt det hörts att jag diskat. Har faktiskt inte tagit av mig dom idag alls och dom känns fortfarande bekväma.

Permalänk
Medlem

Jadå, säljer dem så är de värda sina pengar.. däremot är det inga lurar för musik eftersom de är inriktade emot gaming.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

När kostade lurarna så lite? Dem jag hittar nu går för 2500kr. Känns ju lite konstigt att priset dubblas efter launch. Eller ni kanske köpte dem under Black-weekend?

Senast igår. De var med i Webhallens julkalender och gick då på 1499:- . Ibland har butikerna alla erbjudanden i repris nära/på julafton eller under mellandagarna, håll utkik då.

Just nu ca 1600:- på Amazon UK.

Visa signatur

Sony Vaio S13P - I5-3210M - 12GB RAM - Samsung 830 256GB - GT 640M LE @ 1000/1000

Permalänk
Medlem

Det är sällan värt attt köpa v7.1 surround hörlurar då de aldrig har äkta 7.1 ljud utan dom emulerar det. För att ha riktigt 7.1 ljud måste du ha 6 högtalare och det ljudet kan du inte få genom att använda hörlurar. Jag vet detta även för att jag själv har ett par Hyper X hörlurar med "7.1 surround sound".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akuma:

Det är sällan värt attt köpa v7.1 surround hörlurar då de aldrig har äkta 7.1 ljud utan dom emulerar det. För att ha riktigt 7.1 ljud måste du ha 6 högtalare och det ljudet kan du inte få genom att använda hörlurar. Jag vet detta även för att jag själv har ett par Hyper X hörlurar med "7.1 surround sound".

Där finns riktiga 7.1 lurar med alla element som behövs (i alla fall 5.1) men det vanligaste är Virtual Surround.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Någon som har dessa? Jag kör med sladd och inte trådlöst och upplever det väldigt dåligt. Blir de bättre om jag kör trådlöst? Har ingen usb mix adapter så kan inte testa om de är bättre med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

Hej! Vad är det som gör att dessa kostar så mycket? Har kollat runt på en hel del Hi-Fi lurar och kan ganska lätt hitta ett par bra sådana för inte alls speciellt mycket mer. Är det gimmick, bra ljud eller bara faktumet att dem är nya som gör att dessa "Gaming" lurar kostar så mycket?

Jag menar, man kan köpa ett par Sony MDR1000X (dyra) eller ett par Bose lurar för inte alls mycket mer (relativt när man ändå ska köpa lurar för flera tusentals kronor) Eller ett par Quincy Jones edition(Akg q701) Hi-Fi cans för ca 2500-3300kr.

https://www.inet.se/produkt/6607662/logitech-g933#specs
2500kr.

Måste erkänna att jag inte alls har mycket koll på ljud-delen av världen.

Skrivet av Schn3id3r:

Senast igår. De var med i Webhallens julkalender och gick då på 1499:- . Ibland har butikerna alla erbjudanden i repris nära/på julafton eller under mellandagarna, håll utkik då.

Just nu ca 1600:- på Amazon UK.

De trådlösa (G933) fanns för 79 pund på Amazon UK för någon vecka sedan...

Permalänk

Finns ofta att få tag i för 1500 dock..

Permalänk

Jag undrar hur många som svarat nej som har testat hörlurarna eller iaf läst en recension om dem?
Alla förutsätter att de är dåliga bara för att de är gaming lurar.
Läs på lite så kommer ni upptäcka att så inte är fallet.
Här är en länk till en av massor av recensioner. I just denna testas g633. Vilken endast skiljer sig i att det är en ej trådlös version av g933.

Mvh

http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Jag undrar hur många som svarat nej som har testat hörlurarna eller iaf läst en recension om dem?
Alla förutsätter att de är dåliga bara för att de är gaming lurar.
Läs på lite så kommer ni upptäcka att så inte är fallet.
Här är en länk till en av massor av recensioner. I just denna testas g633. Vilken endast skiljer sig i att det är en ej trådlös version av g933.

Mvh

http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews...

Många förutsätter nog att de är dålig eftersom Logitech aldrig gjort en bra ljudprodukt (jämfört mot konkurrenter på samma prisnivåer). Och detta är inte produkten som vänder den trenden.
Pollen handlar dock om de är värda 2500:-, vilket en majoritet inte verkar tycka.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Många förutsätter nog att de är dålig eftersom Logitech aldrig gjort en bra ljudprodukt (jämfört mot konkurrenter på samma prisnivåer). Och detta är inte produkten som vänder den trenden.
Pollen handlar dock om de är värda 2500:-, vilket en majoritet inte verkar tycka.

Jo jag vet. Men återigen. Hur många av de som röstade hade kollat upp hur bra de var eller testat dem själv?
Hur kan de då avgöra produktens värde?
Sedan kan du få tag i dessa för 1500 då de ofta är prissänkta.

Tycker tyvärr tråden smutskastar en produkt som inte förtjänar smutskastas.
Och det grundar sig i fördomar snarare än fakta.
Kolla istället upp recensioner av G933. Det finns massor som hyllar dessa lurar.
Har du tex testat dessa lurar innan du skrev att de var i 600kr klassen längre upp i tråden?
Skulle gissa på nej. Och de låter betydligt bättre än så. Har provat dessa lurar vid flera tillfällen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Jo jag vet. Men återigen. Hur många av de som röstade hade kollat upp hur bra de var eller testat dem själv?
Hur kan de då avgöra produktens värde?
Sedan kan du få tag i dessa för 1500 då de ofta är prissänkta.

Tycker tyvärr tråden smutskastar en produkt som inte förtjänar smutskastas.
Och det grundar sig i fördomar snarare än fakta.
Kolla istället upp recensioner av G933. Det finns massor som hyllar dessa lurar.
Har du tex testat dessa lurar innan du skrev att de var i 600kr klassen längre upp i tråden?
Skulle gissa på nej. Och de låter betydligt bättre än så. Har provat dessa lurar vid flera tillfällen.

Jag har provat dem, annars hade det väl varit dumt att påpeka saker om dem?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.