är uplay (ubisoft) nere eller vad är det frågan om?

Permalänk

är uplay (ubisoft) nere eller vad är det frågan om?

Hej

varje gång jag försöker logga in på uplay för att spela rainbow siege six (tex) får jag upp ett meddelande om att tjänster ligger nere bla bla bla (lägger upp bild i edit senare)

Är det bara jag som har problem med det just nu eller är det andra som har samma problem?

OM det bar är jag som har problem, vad ska jag göra för att lösa det? om det finns ett annat sätt än att vänta dvs... Kom ju in innan idag.

kan citera vad det står istället: ubisoft-tjänsten är inte tillgänglig för tillfället. Du kan försöka igen senare eller växla till offlineläge

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Medlem

@gustavwester: Troligtvis nere. Fungerade inte för mig heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustavwester:

Hej

varje gång jag försöker logga in på uplay för att spela rainbow siege six (tex) får jag upp ett meddelande om att tjänster ligger nere bla bla bla (lägger upp bild i edit senare)

Är det bara jag som har problem med det just nu eller är det andra som har samma problem?

OM det bar är jag som har problem, vad ska jag göra för att lösa det? om det finns ett annat sätt än att vänta dvs... Kom ju in innan idag.

kan citera vad det står istället: ubisoft-tjänsten är inte tillgänglig för tillfället. Du kan försöka igen senare eller växla till offlineläge

Vad har du för isp? Jag kommer t ex inte åt outlook eller uplay (försöker återställa lösenordet för att jag glömt bort det). Går bra att komma åt outlook via telefonen dock men får dns-fel på datorn.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Ja, de har tydligen problem med sina servers.
#16536085

'deras auktorisering-server har skitit på sig, och inget vet riktigt när det löser sig. Så har ni, som jag, inloggningsproblem, är det därför.'

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

Vad har du för isp? Jag kommer t ex inte åt outlook eller uplay (försöker återställa lösenordet för att jag glömt bort det). Går bra att komma åt outlook via telefonen dock men får dns-fel på datorn.

Skrivet av ågren:

Ja, de har tydligen problem med sina servers.
#16536085

'deras auktorisering-server har skitit på sig, och inget vet riktigt när det löser sig. Så har ni, som jag, inloggningsproblem, är det därför.'

Värkar som om deras server hade lite problem eftersom ac3 var gratis igår, läste jag iallafall någonstans...Dock inte en säker källa.
Ska testa att logga in när jag kommer hem efter skolan idag

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Medlem

Är sugen på AC3 men UPlay accepterar inte Google Authenticator koderna.

Permalänk
Medlem

Väcker denna tråden och frågar er andra. Jag kommer inte in och jag tycker den är otydlig ifall det är mitt password eller om det ligger nere. Kommer ni andra in?

Permalänk
Medlem

@Gustenrocks: Samma här. "A Ubisoft service is not available" bla bla bla, även när jag testade skriva in fel lösen.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem

@Poppu-chan: Snyggt!.. Eller asså tråkigt, men då vet jag =]

Permalänk
Skrivet av Gustenrocks:

Väcker denna tråden och frågar er andra. Jag kommer inte in och jag tycker den är otydlig ifall det är mitt password eller om det ligger nere. Kommer ni andra in?

Skrivet av Poppu-chan:

@Gustenrocks: Samma här. "A Ubisoft service is not available" bla bla bla, även när jag testade skriva in fel lösen.

Skrivet av Gustenrocks:

@Poppu-chan: Snyggt!.. Eller asså tråkigt, men då vet jag =]

http://downdetector.com/status/uplay
verkar vara nere
Har själv inte testat att komma in

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Medlem

@gustavwester: Jo. Bekräftat på deras twitter med. https://twitter.com/ubisoftsupport

Permalänk
Medlem

Har inte kunnat logga in på över en vecka nu och hittar inget bra info.
blir bara connection lost hela tiden

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Tankar Assassins Creed Rogue i detta nu, funkar fint.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Fungerar fint för mig, men blev mindre glad när jag såg att en ny patch kommit till WD2, en patch som låg på 12gb och dessutom inte verkar innehålla några vidare prestandaförbättringar. Jag är inte imponerad.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte logga in på Uplay idag. Fler som har problem?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

@AMD-FX:

Funkar för mig.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

Jag kan inte logga in på Uplay idag. Fler som har problem?

Det fungerar här iallafall, startade precis upp för att installera Ghost Recon: Wildlands.

28MB/s (vilket är ungefär max med mitt 250Mbit-fiber) så hastigheterna ser bra ut med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det fungerar här iallafall, startade precis upp för att installera Ghost Recon: Wildlands.

28MB/s (vilket är ungefär max med mitt 250Mbit-fiber) så hastigheterna ser bra ut med.

Jag löste det. Man var tvungen att vara online när man skrev in lösen (igen?) för att sedan kunna ha Uplay offline. Vet inte varför min dator tappat mitt lösenord bara så där, men det funkar nu i alla fall

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare