Säljråd på hyffsat ny BRA dator

Permalänk

Säljråd på hyffsat ny BRA dator

Hejsan Allihopa, nu är det så att jag har fått en ny dator i sponsring och skulle behöva sälja min gamla burk. Har väldigt dålig koll på hur mycket jag ska begära för den, kom gärna med förslag. Kan ju bli en bra julklapp för någon?

Fractal Design Define R5 Svart
MSI Z170A KRAIT GAMING
Corsair RM750x 750W
HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black
WD Blue 1TB 7200rpm 64MB
ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 OC
- På köpet till ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 OC
Nvidia Bullets or Blades
-
Samsung 850-Series EVO 250GB
Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB
- Erbjudande till Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB
be quiet! Pure Rock

Detta är paketet, införskaffad för lite mindre än ett år sedan. Fortfarande väldigt kraftfull.

SÅ! Vad landar denna på tror ni, vill gärna få sålt den.

PS: För dem intresserade
Fractal Design De圬ne R5 Vit
ASUS Z170 PRO GAMING
Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB
be quiet! Pure Rock
ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming
Corsair RM750x 750W
Samsung 850-Series EVO 500GB
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart

Detta är ungefär dem delarna jag fick om jag inte är helt bakom, det lär väl ge lite extra kräm gissar jag på? Har inte hunnit bygga ihop den än.

Uppskattar all hjälp.

mvh

Permalänk
Medlem

Ett enkelt tips är att du skapar en annons, betalar 15 kr och har en kommentarstråd så ska du se att värdet visar sig.

Vad något är värt är helt omöjligt för någon att svara på då det handlar om utbud och efterfrågan. Om rätt person ser din annons så ger det mer än om det inte är någon just för stunden som är ute efter den typen av maskin.

Med andra ord, lägg ut en annons och testa. Men med tanke på att du precis skapade kontot så förvänta dig att folk är väldigt försiktiga.

Permalänk
Skrivet av PsyCor:

Ett enkelt tips är att du skapar en annons, betalar 15 kr och har en kommentarstråd så ska du se att värdet visar sig.

Vad något är värt är helt omöjligt för någon att svara på då det handlar om utbud och efterfrågan. Om rätt person ser din annons så ger det mer än om det inte är någon just för stunden som är ute efter den typen av maskin.

Med andra ord, lägg ut en annons och testa. Men med tanke på att du precis skapade kontot så förvänta dig att folk är väldigt försiktiga.

Ville mer ha någon form av ungefärligt pris att lägga upp datorn på blocket för, kan man ha kommentarsfält på blocket?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av daligpafotboll:

Ville mer ha någon form av ungefärligt pris att lägga upp datorn på blocket för, kan man ha kommentarsfält på blocket?

Skickades från m.sweclockers.com

Blocket har ej det, vilket kanske är tur för hur mycket påhopp och oseriösa lirare som skulle spamma sönder annonsen om ditta å dattan.

Alternativt att sälja i delar då de är väldigt smidigt här på swec marknaden.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av daligpafotboll:

Hejsan Allihopa, nu är det så att jag har fått en ny dator i sponsring och skulle behöva sälja min gamla burk. Har väldigt dålig koll på hur mycket jag ska begära för den, kom gärna med förslag. Kan ju bli en bra julklapp för någon?

Fractal Design Define R5 Svart
MSI Z170A KRAIT GAMING
Corsair RM750x 750W
HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black
WD Blue 1TB 7200rpm 64MB
ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 OC
- På köpet till ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 OC
Nvidia Bullets or Blades
-
Samsung 850-Series EVO 250GB
Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB
- Erbjudande till Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB
be quiet! Pure Rock

Detta är paketet, införskaffad för lite mindre än ett år sedan. Fortfarande väldigt kraftfull.

SÅ! Vad landar denna på tror ni, vill gärna få sålt den.

PS: För dem intresserade
Fractal Design De圬ne R5 Vit
ASUS Z170 PRO GAMING
Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB
be quiet! Pure Rock
ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming
Corsair RM750x 750W
Samsung 850-Series EVO 500GB
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart

Detta är ungefär dem delarna jag fick om jag inte är helt bakom, det lär väl ge lite extra kräm gissar jag på? Har inte hunnit bygga ihop den än.

Uppskattar all hjälp.

mvh

Runt en 8000kr på blocket.

@PsyCor @bärplockaren för att annonsera i Sweclockers Marknad måste du ha varit medlem i 3månader samt skapat X antal foruminlägg.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Permalänk

@Peppar2014: Jag ska ha ett gammalt konto någonstans problemet är att jag inte kommer ihåg vilken email jag använde, kan undersöka detta!