Permalänk

GoPro Hero 5 Black SD kort

Hej, har precis köpt en ny GoPro och skall nu köpa ett minnes kort till denna.
Har läst att överföringshastigheten är viktig och är nu kluven vad som är bäst helt enkelt.
Ett minne på 64 gb känns som det funkar alldeles utmärkt men har ingen tidigare erfarenhet av detta :/
Vad rekommenderas?
Denna såg intressant ut: https://www.dustinhome.se/product/5010609410/extreme-pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuschips:

Hej, har precis köpt en ny GoPro och skall nu köpa ett minnes kort till denna.
Har läst att överföringshastigheten är viktig och är nu kluven vad som är bäst helt enkelt.
Ett minne på 64 gb känns som det funkar alldeles utmärkt men har ingen tidigare erfarenhet av detta :/
Vad rekommenderas?
Denna såg intressant ut: https://www.dustinhome.se/product/5010609410/extreme-pro

Det där känns bra. Det du vill åt är så snabb skrivhastighet på kortet, som möjligt.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

@griid: Då blir detta en bra blandning mellan pris och prestanda, jag är ju verkligen en amatör när det gäller dessa saker. Ville bara ha en gopro när jag kör skoter och är ute i skogen för skojs skull

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuschips:

@griid: Då blir detta en bra blandning mellan pris och prestanda, jag är ju verkligen en amatör när det gäller dessa saker. Ville bara ha en gopro när jag kör skoter och är ute i skogen för skojs skull

Är också sugen på en go pro när man åker skidor etc.
Kommer du filma mycket i 4K kanske det är värt att köpa ett större minne, eller ett till senare. Minnet i länken verkar vara det som var snabbast i alla fall.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Permalänk

Missar jag något eller visar länken ett vanligt SD-kort? Din GoPro vill gärna ha ett microSD

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 7700k 4,7GHz :-: RAM: 16GB DDR4 @ 2133MHz :-: GPU: 2x ASUS GTX 1080 Ti 8GB + ASUS GTX 1060 6GB :-: PSU: Corsair RM850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuschips:
Skrivet av MajorOfSweden:

Missar jag något eller visar länken ett vanligt SD-kort? Din GoPro vill gärna ha ett microSD

Ser bra ut!
Vad jag kan se fungerar båda standarderna?

Kompatibla minneskort:
microSD, microSDHC, microSDXC, Secure Digital (SD) microSDXC med minst 90mb/s skriv krävs för 4K

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@griid: Näe, ett vanligt SD-kort passar inte..

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuschips:
Skrivet av MajorOfSweden:

Missar jag något eller visar länken ett vanligt SD-kort? Din GoPro vill gärna ha ett microSD

WHooops... TS får nog rätta till detta snarast.

Skrivet av griid:

Ser bra ut!
Vad jag kan se fungerar båda standarderna?

Kompatibla minneskort:
microSD, microSDHC, microSDXC, Secure Digital (SD) microSDXC med minst 90mb/s skriv krävs för 4K

https://gopro.com/content/dam/help/hero5-black/manuals/HERO5B... (sid 8)

Welcome to your new HERO5 Black. To capture video and photos, you need
a microSD card (sold separately).
MICROSD CARDS
Use brand name memory cards that meet these requirements:


microSD, microSDHC, or microSDXC

Class 10 or UHS-I rating

Capacity up to 128GB
For a list of the recommended microSD cards, visit
gopro.com/workswithgopro.

Micro SD kort är... SD kort, bara mindre
Så det går utmärkt att sätta micro med adapter i en SD plats... men fysiskt är det värre med tvärt om (även om det "tekniskt" kanske går).

PS. FY fan vad jag avskyr sådana hemsidor som detta företag har... var ju ffs ett helvete att ens hitta specs utan sabla massa reklam bilder där man nästan höll på att köpa en produkt var man än klickade.

Permalänk
Medlem

Är det helt 100% säkert att den inte fungerar i hero 5, det där är väl inte en 5:a utan en session?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Jag köpte en hero 5 black :/

Permalänk
Skrivet av griid:

Är det helt 100% säkert att den inte fungerar i hero 5, det där är väl inte en 5:a utan en session?

Skrivet av Snuschips:

Jag köpte en hero 5 black :/

Jag har en Hero 5 Black och det är ett microSD det ska vara i den

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 7700k 4,7GHz :-: RAM: 16GB DDR4 @ 2133MHz :-: GPU: 2x ASUS GTX 1080 Ti 8GB + ASUS GTX 1060 6GB :-: PSU: Corsair RM850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuschips:

Jag köpte en hero 5 black :/

Avbeställ det kortet du köpte snarast då.

Du behöver liknande kort men i Micro storlek.
Jag länkade manualen ovan, som även hade en länk till vilka kort de rekommenderade, samt vilka krav kortet måste uppfylla.