Microsoft berättar mer om sin VR-satsning

Permalänk
Melding Plague

Microsoft berättar mer om sin VR-satsning

Microsofts kommande VR-headset ska enligt dem själva vara jämförbart mot HTC Vive och Oculus Rift, men med ett lägre pris och betydligt lägre krav på komponenter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Nämner de något om priset?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av heffaklumpmamma:

Nämner de något om priset?

I notisen om det förra evenemanget stod det "Dessa ska enligt Microsoft kosta från 299 USD och uppåt, motsvarande cirka 3 300 kronor inklusive moms".

Bör således landa däromkring, men vad det slutgiltiga priset blir återstår att se.

Permalänk
Medlem

Det är bra om de kan göra likvärdiga produkter som Rift och Vive, men till lägre pris. Det kommer ju sätta press på dem att sänka priserna. Just nu är det för dyrt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av jawik:

I notisen om det förra evenemanget stod det "Dessa ska enligt Microsoft kosta från 299 USD och uppåt, motsvarande cirka 3 300 kronor inklusive moms".

Bör således landa däromkring, men vad det slutgiltiga priset blir återstår att se.

Med tanke på hur priserna brukar se ut här så lär den hamna på närmare 4000kr i svenska butiker skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

Sen ska vi ju inte glömma att det var mycket snack i början om att oculus skulle hamna i prissegmentet 3-3500kr exkl kontroller, vi vet ju hur det gick.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

100gb SSD var ju ett intressant systemkrav. När det gäller spel med denna typen av systemkrav så betyder det att installationen tar denna mängden utrymme, men har givetvis svårt att tro att detta är fallet för ett drivrutinspaket.

"3-5 skivor bröd om dagen"

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Avstängd

Gällande priset får man också notera att det står "299 USD och uppåt". Så ~3500 kanske blir för en basmodell som inte är så intressant, utan det tillkommer 1000-1500kr för den modell som är aktuell att konkurrera med övriga VR-sets.

Men som sagt, det återstår att se exakt vad som erbjuds och till vilket pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det är bra om de kan göra likvärdiga produkter som Rift och Vive, men till lägre pris. Det kommer ju sätta press på dem att sänka priserna. Just nu är det för dyrt.

Ja, de är för dyra för en massmarknad (dock ej för dyra för vad de levererar).
Det är bra om priserna går ner, men vad gäller Microsofts VR tror jag det är mycket snack och lite verkstad, så här innan lansering.

Permalänk
Medlem

Vad är det för magi som skulle göra detta så lättdrivet i jämförelse med övriga VR-headset?

Permalänk

Logotypen

kör windows liknande logotyp och kalla det för "window to a virtual reality"

Visa signatur

2500k | Noctua NH-U14S | Sabertooth Z77 | 16Gb Vengeance
3850 † 5770 † 660ti † 970 |

Permalänk
Medlem

Prismässigt så låter det bra, men när det kommer till spelstöd så är jag mer tveksam när det gäller Microsoft. Om plattformen bygger exklusivt på Windows Store så tappar de en kund direkt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av ervas002:

Vad är det för magi som skulle göra detta så lättdrivet i jämförelse med övriga VR-headset?

Att det ar mer bundet Till Dettaa os ?

(och mitt tangentbord I Telefonen kranglar)

Skickades från m.sweclockers.com