Permalänk
Medlem

Hjälp med att välja en ny skärm

Hej Sweclockers, har suttit och tvekat lite för länge med att köpa en ny skärm. I dag sitter jag med en smbx2431 som fungerar men har ett par döda pixlar och små färgfel.

Det jag gör med skärmen idag är: Spel, filmer och jobb.
Spel: Overwatch, CS, League of Legends, Dark Souls, Civ och Playstation 3/4.
Jobb: En hel del läsande då jag skriver uppsatser och studerar på distans.
Annat: Har en wacom och ritar ibland.

Är grymt sugen på en 27" med 2560x1440 upplösning och 144hz, exempel.
https://www.inet.se/produkt/2205518/acer-27-predator-xb271hua...
https://www.inet.se/produkt/2205480/acer-27-predator-xb271hu-...

När det kommer till märken och sånt är jag helt borta, finns ex, asus, benq, dell och andra märken använder sig ut av annan teknik som A-sync eller något annat.
På skärmarna jag länkade är skillnaden i princip TN eller IPS och 1MS mot 4MS. Jag har bra FPS i de spelen jag spelar i dagens läge men kommer uppgradera datorn till nästa sommar. Sist så är jag lite fundersam om man bör satsa på en 1980 x 1080 skärm istället men tycker att det kan vara kul med något kraftigare. (Då man redan är framme i farten)

Ni får gärna komma med förslag på andra skärmar som ni rekommenderar, samt, informera vad som är bra och vad som är anus.
Är villig att betala runt 8000:- och kan vänta till mellandags rean om det finns nå fynd där.

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Jag köpte min XB271HU IPS för 6500 från elgiganten förra månaden. Hade jag vetat om att vi har ytterligare rabatt med koden SWECLOCKERS så hade jag fått den för 6000. Håll koll på Prisjakt (skapa en bevakning) så får du meddelande om när nån butik sänker priset. Max jag skulle betalat för den är 7k

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

Jag köpte min XB271HU IPS för 6500 från elgiganten förra månaden. Hade jag vetat om att vi har ytterligare rabatt med koden SWECLOCKERS så hade jag fått den för 6000. Håll koll på Prisjakt (skapa en bevakning) så får du meddelande om när nån butik sänker priset. Max jag skulle betalat för den är 7k

Tack för informationen, ska hålla koll på prisjakt.

Skickades från m.sweclockers.com