AMD introducerar Radeon Software Crimson ReLive

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Zetzoh:

Har märkt detta sen långt tillbaka så jag började läsa på andra sites istället och wow vad man får reda på saker och ting! Kanske kollar in 1 till 2 gånger i veckan men sällan mer. När man hänger här varje dag i 6år+ så ser man en massa

Vilka sajter rekommenderar du?

Skrivet av GilbertG:

Det finns mycket mer i ReLive som inte Sweclockers nämner.
Nya Linuxdrivrutiner, Freesync på Linux, en massa Pro-smaskens, GPUOpen-smaskens, Open Capture Analysis Tool (OCAT)

Instämmer. Förstår att SweC inte kan göra omtester hit och dit, men i detta fallet, när det är det kanske största marknadssegmentet och när marginalerna från början är så små, är det klart befogat. Jag vill, nej kräver att Swec gör ett omtest.

Ah håller med. De har fulllt upp, det förstår jag. Men man måste prioritera och mellanklass segmentet av grafikkort är ju det viktigaste på hela SweC skulle jag säga.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Tror det är angående den här drivrutinen så det passar väl här antar jag:

AMDs drivare verkar plocka bort saker i spelet. "More on that later", har inte kollat klart klippet så han kanske förklarar vad som händer senare.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Sämsta skiten. Kommer inte ens in i windows längre. Går inte avinstallera i safe mode.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Sämsta skiten. Kommer inte ens in i windows längre. Går inte avinstallera i safe mode.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad har du för grafikkort?

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bewise:

Vad har du för grafikkort?

Msi 390.

Den fattade själv att något var skumt och återställde inställningarna. Så nu har jag lyckats avinstallera och köra amd cleaner-tjofräset. Ska knäcka en pilsner och ge det en ny chans 🙂

EDIT:

Den där Wattman är ju livsfarlig att aktivera.. Gör så att fläkten aldrig startar....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Msi 390.

Den fattade själv att något var skumt och återställde inställningarna. Så nu har jag lyckats avinstallera och köra amd cleaner-tjofräset. Ska knäcka en pilsner och ge det en ny chans 🙂

EDIT:

Den där Wattman är ju livsfarlig att aktivera.. Gör så att fläkten aldrig startar....

Skickades från m.sweclockers.com

Intressant, varför jag frågade var för att en polare till mig har också ett msi 390, han spelade igår, såg att det var en uppdatering som skulle göras (jag vet dock inte om det var en Windows uppdatering eller till grafikkortet) men han sköt upp det och körde på strömsparläge, nästa morgon såg han att datorn hade uppdateras ändå och det var då det började tjafsa, datorn slog av när som helst och ibland förr Windows började ladda. Han tog ut grafikkortet och vips så fungerade allt som det ska. Har för mig att han formaterade im datorn men att det inte blev någon skillnad. Ska höra med honom imorron och få en mer tydlig bild över det hela. Jag tog en bild på det du skrev och skickade till han, han skulle prova samma imorron. Frågan är om det är någon uppdatering med Windows som jäklas

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bewise:

Intressant, varför jag frågade var för att en polare till mig har också ett msi 390, han spelade igår, såg att det var en uppdatering som skulle göras (jag vet dock inte om det var en Windows uppdatering eller till grafikkortet) men han sköt upp det och körde på strömsparläge, nästa morgon såg han att datorn hade uppdateras ändå och det var då det började tjafsa, datorn slog av när som helst och ibland förr Windows började ladda. Han tog ut grafikkortet och vips så fungerade allt som det ska. Har för mig att han formaterade im datorn men att det inte blev någon skillnad. Ska höra med honom imorron och få en mer tydlig bild över det hela. Jag tog en bild på det du skrev och skickade till han, han skulle prova samma imorron. Frågan är om det är någon uppdatering med Windows som jäklas

Aha ok. Mja, jag är relativt säker att det var min aktivering av Wattman som ställde till det. Fläktarna snurrade helt enkelt inte efter att jag gjort det

Detta gjorde att skärmen svartnade inom loppet av 20 sekunder om man väl kom in i windows och artefakterna inte startade redan på inloggningsskärmen. Efter en uppsjö omstarter, fattade WattMan till slut att något var skumt och "återställde" sig själv.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Aha ok. Mja, jag är relativt säker att det var min aktivering av Wattman som ställde till det. Fläktarna snurrade helt enkelt inte efter att jag gjort det

Detta gjorde att skärmen svartnade inom loppet av 20 sekunder om man väl kom in i windows och artefakterna inte startade redan på inloggningsskärmen. Efter en uppsjö omstarter, fattade WattMan till slut att något var skumt och "återställde" sig själv.

Verkar som att ni inte har samma problem.då, eftersom han aldrig aktiverade WattMan, jag vet inte ens om han vet vad det är.

Men kul om det ordnade sig upp för dig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem

@sesese: Asså jag har kunnat ändra volten på mitt fury x i evigheter.. föst +75Mv i afterburner, senare med Sapphire TriXX kunde man softmodda till +150mv.. Vcore på fury x org är 1.2 Volt och inte någe 12v. Men fury x presterar sämre med för hög vcore . Mvh Mattias

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av GilbertG:

Om du hade kollat länken i inlägget du citerade så hade du efter blott 10 sekunder sett hur fett mycket Nvidia tjänar på spelkort, och att det är deras överlägset största inkomstkälla.

Ska erkänna att jag inte kollade länken då jag satt på jobbet.

Kollade totala inkomster 2017 och du, och AdoredTV antar jag, har rätt. Jag hade fel. Ber om ursäkt för det.

Sammanslaget 2017 (Miljoner $)
Gaming (Spelkort antar jag) = 2712$ (57%)
Annat = 4737$ (43%)

http://files.shareholder.com/downloads/AMDA-1XAJD4/3415091490...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av MonkeN:

@sesese: Asså jag har kunnat ändra volten på mitt fury x i evigheter.. föst +75Mv i afterburner, senare med Sapphire TriXX kunde man softmodda till +150mv.. Vcore på fury x org är 1.2 Volt och inte någe 12v. Men fury x presterar sämre med för hög vcore . Mvh Mattias

du har helt rätt det är 1.2.... volt inte 12 V som jag felaktigt skrev.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Aha ok. Mja, jag är relativt säker att det var min aktivering av Wattman som ställde till det. Fläktarna snurrade helt enkelt inte efter att jag gjort det

Detta gjorde att skärmen svartnade inom loppet av 20 sekunder om man väl kom in i windows och artefakterna inte startade redan på inloggningsskärmen. Efter en uppsjö omstarter, fattade WattMan till slut att något var skumt och "återställde" sig själv.

Visade sig att det var MSI Afterburner som jävlades, han avinstallerade det och voila så funkade det som det skulle!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem

Jag får jag MYCKET SÄMRE fps i Forza Horizon 3, ca hälften av det jag fick innan. DotA 2 prestandan är som innan (180 fps) vissa gånger spelet startas och andra gånger helt otroligt dålig (ca 35-40 fps). När det är horribel fps i dota 2 så startar jag om datorn och får 180 fps.

Detta med 290x tri-x och win 10. Gick tillbaka till 16.11.5 eftersom dessa två spel är det jag spelar just nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Jag får jag MYCKET SÄMRE fps i Forza Horizon 3, ca hälften av det jag fick innan. DotA 2 prestandan är som innan (180 fps) vissa gånger spelet startas och andra gånger helt otroligt dålig. När det är horrible fps i dota 2 så startar jag om datorn och får 180 fps.

Detta med 290x tri-x och win 10. Gick tillbaka till 16.11.5 eftersom dessa två spel är det jag spelar just nu...

I de benchmarks jag har sett så är inte fps ökningen något man kommer märka, utan vi snackar ett par fps kanske. Tråkigt att du verkar fått sämre fps dock. Du kanske kan testa DDU innan du installerar?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

I de benchmarks jag har sett så är inte fps ökningen något man kommer märka, utan vi snackar ett par fps kanske. Tråkigt att du verkar fått sämre fps dock. Du kanske kan testa DDU innan du installerar?

Nej ingen överclock av mig iaf.

290x tri-x OC edition ligger på 1040/1300 som standard.

Ja möjligen ska jag ge det en ny chans och då ska jag använda DDU innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Nej ingen överclock av mig iaf.

290x tri-x OC edition ligger på 1040/1300 som standard.

Jag ändrade mitt inlägg eftersom du skrev att fps hade halverats så lät det inte som överklocken.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.