Testpilot: Cooler Master Mastermouse Pro L

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: Cooler Master Mastermouse Pro L

Cooler Masters modulära mus Mastermouse Pro L passar både vänster- och högerhänta samt olika greppstilar. Testpiloten Niklas Huhtala sätter tänderna i modellen och ser vad den går för.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gedigen storlek, trevligt och diskret utseende och ett ypperligt pris. Wow.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

Låter onekligen som en lovande mus, trevlig design till ett bra pris!

Permalänk
Medlem

Om dom nu ändå har sidor som går att plocka bort så är det en bortslösad design att inte inkludera två varianter med tum/lillfinger stöd, suck... För annars så ser den helt vettig ut, ingen spaceage scifi design som är oskön som fan och inte femtielva knappar påklistrade överallt.

Permalänk
Avstängd

Ser ut som en Deathadder.. vilket är ett enormt plus.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Tangentbordskonnässör

@Tumnus: Den är inte som en Deathadder. Deathadder är ju svängd och anpassad för högerhänta medan denna mus är rak i formen som en WMO, SS Sensei, SS Kinzo osv.

Kolla jämförelsen med Zowie EC2, den musen har ju samma form som Deathadder fast är aningen mindre i storleken.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av huttala:

@Tumnus: Den är inte som en Deathadder. Deathadder är ju svängd och anpassad för högerhänta medan denna mus är rak i formen som en WMO, SS Sensei, SS Kinzo osv.

Kolla jämförelsen med Zowie EC2, den musen har ju samma form som Deathadder fast är aningen mindre i storleken.

Ahh. Menar snarare till storleken men det inkluderar självfallet formen på ett hörn.. Något att beakta när jag letar en ny mus under julreorna.. Är inte riktigt nöjd med min Rival 300 och DA är faktiskt favoriten.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Tumnus:

Ahh. Menar snarare till storleken men det inkluderar självfallet formen på ett hörn.. Något att beakta när jag letar en ny mus under julreorna.. Är inte riktigt nöjd med min Rival 300 och DA är faktiskt favoriten.

Värt att notera är dock att denna mus är lite mindre än DA. Ungefär i samma storlek som EC2, fast rak i formen. Men med det sagt tror jag många sitter med DA fast de egentligen ska ha en mindre mus, så rekommenderar verkligen att känna på den om du har möjlighet.

Passar den handen så är det en riktigt bra mus!

Permalänk
Avstängd

Jag drömmer att Microsoft ska släppa en ny utgåva av Microsoft IntelliMouse Explorer med en uppdaterad sensor. Eller iaf en återlansering av den gamla musen...

Permalänk
Medlem

Verkligen intressant! Får kanske bli ett köp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Går inte in på formen.. men

Nackdelar:

* DPI-knappen på undersidan. (mb1 på undersidan!! .. typ) Många ändrar faktiskt DPI i strid.

Permalänk

Trevlig mus. Hoppas de släpper mer info om deras nya mus, cm mastermouse s.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av hejsann:

Går inte in på formen.. men

Nackdelar:

* DPI-knappen på undersidan. (mb1 på undersidan!! .. typ) Många ändrar faktiskt DPI i strid.

Ja, det är väl upp till var och en vad man tycker ang. det. Jag själv avskyr DPI-knappar på översidan då det går att komma åt dem av misstag. Men vet samtidigt att det finns folk som gillar det så. Hade jag bara sett efter mina egna önskemål hade placeringen av knappen legat med som en fördel snarare än en nackdel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hejsann:

Går inte in på formen.. men

Nackdelar:

* DPI-knappen på undersidan. (mb1 på undersidan!! .. typ) Många ändrar faktiskt DPI i strid.

Underligt val kan man ju tycka.

Skrivet av huttala:

Ja, det är väl upp till var och en vad man tycker ang. det. Jag själv avskyr DPI-knappar på översidan då det går att komma åt dem av misstag. Men vet samtidigt att det finns folk som gillar det så. Hade jag bara sett efter mina egna önskemål hade placeringen av knappen legat med som en fördel snarare än en nackdel.

Att ha dem på undersidan ökar ju chansen att man av misstag kommer åt knappen som skjuter DPIn i höjden.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Tangentbordskonnässör

@Tumnus: Ja, som sagt. Det är ju väldigt personligt var man vill ha den placerad.
Jag har aldrig någonsin kommit åt DPI-knappen när den sitter under musen (har suttit med Zowie EC2 många år) och ser det som en fördel.
Av just denna anledning valde jag att inte nämna något specifikt om placeringen på knappen. Man ser var den sitter och får själv avgöra om det är en för eller nackdel helt enkelt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av huttala:

@Tumnus: Ja, som sagt. Det är ju väldigt personligt var man vill ha den placerad.
Jag har aldrig någonsin kommit åt DPI-knappen när den sitter under musen (har suttit med Zowie EC2 många år) och ser det som en fördel.
Av just denna anledning valde jag att inte nämna något specifikt om placeringen på knappen. Man ser var den sitter och får själv avgöra om det är en för eller nackdel helt enkelt.

Beror väl helt på lösningen. Sitter den mitt på musens underdel och i ett "hål" så kanske det inte blir ett problem.. Däremot så kommer det alltid vara en större chans att nå av misstag trycka in knappen om den är på undersidan eftersom du ändå trycker musen nedåt mot någon form av yta.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Urk. Varför kan ingen stapla extra knapparna längre?

Det är så obekvämt att använda den bakre knappen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Tumnus:

Beror väl helt på lösningen. Sitter den mitt på musens underdel och i ett "hål" så kanske det inte blir ett problem.. Däremot så kommer det alltid vara en större chans att nå av misstag trycka in knappen om den är på undersidan eftersom du ändå trycker musen nedåt mot någon form av yta.

Då kan jag ge dig glädjande besked!
Varken Zowie EC2/EC2 Evo/EC2-a eller CM Mastermouse Pro L har problem med att knappen blir nedtryckt av misstag. Försökte precis forcera ett nedtryck med EC2-a och CM musen utan att lyckas.