Permalänk
Medlem

Coil whine Dell XPS 13" (9360)

Hej,
Coil Whine är inte trevligt, men när anses det "rimligt"?

Jag fick hem min Dell XPS 13 Infinity (9360) Developer Edition (Core i7 8GB 256GB SSD 13.3") idag och när jag satte på den första gången så "knackade" den som att det satt en vanlig HDD i den. Och om jag håller örat i närheten av där jag hörde ljudet så hör jag hur det "surrar" där inne. Dvs det är inte fläkten utom något helt annat som låter.

Jag ringde självklart Dustin direkt för jag ansåg att det inte skall vara sådär och dom skickade ut en ny direkt, dom la ordern kl 14.
Men den verkar inte hunnit ha gått iväg för jag har inte fått något kolliid ännu så jag får väll inte den nya förens på måndag.

Jag ska skicka tillbaka den gamla med nu i helgen men tänkte sätta på den en gång till senare och se om detta Coil Whine kanske har försvunnit?
Men det kanske är långsökt finns det där så finns det där hela tiden kanske?

På min dator som jag sitter vid nu som kostar 5000kr finns det inte en tendens alls till Coil Whine.

Har ni någon gång upplevt Coil Whine på några av era produkter?

P.S älskar Dustin för det bra arbete dom gör med returer och byten av nya produkter dom har alltid skickat ut nya direkt till mig så skickar jag tillbaka den gamla sen till dom. Aldrig något strul med att man först ska skicka in den så att dom får kolla igenom den osv osv. D.S

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk

@Calby:
Coilwhine brukar inte försvinna av sig självt.
bra att du kontaktat Dustin hade du väntat flera månader och sen skickat in så kunde det bil ett problem. (konsumentköplagen §22-23)

väldigt sällan som priset visar om produkt X har Coilwhine..
ja har Coilwhine på en Lågenergilampa efter 3-4år så har den börjat ge ifrån sig ett Bzzzzz ljud.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

@Calby:
Coilwhine brukar inte försvinna av sig självt.
bra att du kontaktat Dustin hade du väntat flera månader och sen skickat in så kunde det bil ett problem. (konsumentköplagen §22-23)

väldigt sällan som priset visar om produkt X har Coilwhine..
ja har Coilwhine på en Lågenergilampa efter 3-4år så har den börjat ge ifrån sig ett Bzzzzz ljud.

Det förstår jag, det är mer det att jag googlade på problemet med XPS och så kom det upp väldigt många som har samma problem och verkar varit ännu större problem på föregående modell.

Det är lite oacceptabelt med en Premium produkt.

Verkar dessutom nu som att Dustin har slut på min produkt, under betalmetod står det "Betalas när alla varor finns i lager".
Men när beställningen las så fanns det 2st kvar i lager.
Nu finns det 0st kvar i lager så får ringa imorgon och kolla vad det betyder, hoppas att min order tog upp en av dom där - men med tanke på ovanstående text så är det nog så att den är slut.

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Skrivet av Calby:

Det förstår jag, det är mer det att jag googlade på problemet med XPS och så kom det upp väldigt många som har samma problem och verkar varit ännu större problem på föregående modell.

Det är lite oacceptabelt med en Premium produkt.

Verkar dessutom nu som att Dustin har slut på min produkt, under betalmetod står det "Betalas när alla varor finns i lager".
Men när beställningen las så fanns det 2st kvar i lager.
Nu finns det 0st kvar i lager så får ringa imorgon och kolla vad det betyder, hoppas att min order tog upp en av dom där - men med tanke på ovanstående text så är det nog så att den är slut.

Vad hände? Köpte samma dator och har massa oljud från min med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av paulreedsmith:

Vad hände? Köpte samma dator och har massa oljud från min med.

Jag retunerade den och köpte en Lenovo.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk

Jag har coilwhine på mitt nätagg i burken (kunde höra att det kom från nätagget), kan kanske till och med vara det som gör att jag har coilwhine i ljudet på hörlurarna. Jag fick skicka in det på rma hos inet men då blir jag utan dator och det klarar jag inte i dagsläget

Visa signatur

Spec Dator:
Chassi:Fractal Design Define S Mobo:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING CPU:Intel Core i9 9900K stock Kylare:Cooler Master MasterAir Maker 8 RAM:16Gb DDR4 3000mhz GPU:2080Ti ROG STRIX GAMING OC SSD:Adata SX900 128GB M.2 SSD:Intel 660p 2TB HDD:1TB Seagate Baraquda 7200RPM SSHD:2TB Seagate Firecuda PSU:Corsair RM750x 80+ Gold OS:Windows 10 pro