Permalänk
Medlem

Är något defekt?

Hej.

Jag har en dator som är byggd under våren med följande spec:

Intel I5 4690K vattenkyld
Asus Z97-AR moderkort
8GB 1600Mhz ram
128GB SSD + 500G HDD
Geforce GTX 960 4GB strix oc
Evga 750w modulärt nätagg

Till problemen.

- Ibland när man startar datorn så dör skärmen efter man kommit förbi boot screen och får "no signal". Får starta om datorn några gånger innan det fixar sig.
- Feldioderna lyser ibland oftast VGA och BOOT men släcks efter en stund.
- Ibland kommer skärmen inte alls igång
- Grymt dålig prestanda mot vad den presterat tidigare.
- Kan inte köra med DP kabel för bildöverföring utan bara DVI trots 4 uttag på grafikkortet och ett i skärmen. (AOC 24" 144hz)

Vad har jag försökt med?

- Memorytest vilket var godkänt
- Tagit ur grafikkortet och rengjort med luftspray och kollat så att det sitter i ordentligt.
- Formaterat om datorn, har alla nya drivrutiner.
- Rensat CMOS bat
- Kört MSI Afterburn och kollat temperaturen och den är det inge fel på heller.
- Körde 3D Mark test idag och hamnade över 1000 poäng under gaming laptop / standard gaming pc. (RESULTAT: https://s29.postimg.org/pti6g0h3b/time_spy.jpg)

Jag spelar endast CS GO, och i början flöt den på bra med alla high iställningar utan drop men nu har jag t.o.m sänkt till low och har high performance på allt. Ser till att onödiga processer är avstängda och har inställningarna in game korrekta.

Vad tror ni kan vara problemet? Hur går jag vidare. Hjälp

Permalänk
Medlem

@DANIXZ: Låter onekligen som du har något problem med grafikkortet, har du möjlighet att testa med annat så gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

@DANIXZ: Låter onekligen som du har något problem med grafikkortet, har du möjlighet att testa med annat så gör det.

Tack för responsen. Vad jag läst mig till så är det antigen GPU/Moderkort eller PSU. Ska lämna in den på Måndag på felsökning.