Vilket är det sämsta spelet någonsin?

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för DayZ efter att de gick över till fristående utveckling. Moden till Arma är bland de spel jag haft roligast med och skrikit mest i. När de gick över till fristående spel var jag snabbt på och köpte Early Access, men herregud vad man slarvat bort det man hade på gång. Fokus på helt oviktiga saker istället för att försöka få till ett underhållande spel. Skött under all kritik.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Avstängd

För summan och känslan av ''repris'' Så är mitt sämsta spel jag spelat Battlefield 1..dyrt, netcode är en katastrof..kostar sjukt mycket för att kännas som halvklart och man måste ha premium för extra pengar för att faktiskt få njuta av spelet..vilket är absurt då spelet redan som standardutförande är dyrt..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd

World of warcraft är världens sämsta spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

För summan och känslan av ''repris'' Så är mitt sämsta spel jag spelat Battlefield 1..dyrt, netcode är en katastrof..kostar sjukt mycket för att kännas som halvklart och man måste ha premium för extra pengar för att faktiskt få njuta av spelet..vilket är absurt då spelet redan som standardutförande är dyrt..

När det släpptes så var det precis som BF3/BF4 väldigt dyrt med vanilla + premium men vettefan om 299kr för Revolution edition som har allt är dyrt.

Nu tycker jag iofs inte det är i närheten av så kul som BF3 och BF4 ( efter 14 månaders patchar ) var, men det är lite annan era och kräver lite annan approach.

Tror jag köpte BF1 + premium pass för 359kr på PSN store för ett halvår sedan. Men visst är det dyrt med DLC om man ska köra från början kolla bara på Destiny 2, efter 1 månad så är PC-spelare mer eller mindre tvingade att köpa DLC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

@dannesthlm:

Tack för att du påminde mig om varför jag inte gillade FC2

Vet att jag lirat igenom ettan och tyckte att det var skoj. Minns också att jag lirat tvåan och att jag har en del positiva minnen för det, men också att jag slutade med det rätt tidigt i storyn, dock inte varför. Men det var givetvis att större delen av speltiden var körande och repetiva kontrollstationsslakter

Ah, det var så lite så. Synd att du slutade med storyn förresten, hade du fortsatt till slutet hade du fått ett av de sämsta sluten som någonsin funnits i ett datorspel

Tror inte jag spoilar någon direkt om jag säger att du hade fått välja mellan två självmordsuppdrag, jag tyckte dessutom inte alls slutet kändes logiskt.

Ska påpekas, precis som jag skrev i inlägget förut att jag ändå uppskattade spelet mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Witcher 3. Hatar det. Det är helt omöjligt att tycka om för mig hur många gånger jag än provar.

Skrivet av Storage Jar:

Ja, jag brukar vara ganska duktig på att köpa sånt jag gillar annars. Jag borde älska Witcher 3 eftersom jag är en rpg nörd och kör nästan bara single player. Kan inte ens sätta fingret på vad jag ogillar med spelet. Det är konstigt men så är det.

TRIGGERED!!

Själv tycker jag ju det är det bästa spelet sen typ... Final Fantasy VII, för min del. Sen är det inget perfekt spel på långa vägar, men det är väl själva själen i spelet som jag bara älskar.

Har hört från många som jag känner borde älska det också, att de helt enkelt inte fastnade för det av någon anledning. Jag skulle nog förstå det om man "bara" spelar en 10-20 timmar. Var vid något tillfälle efter det som världen öppnade upp sig mer och allt klickade för mig.

Men om man inte gillar Geralt eller något annat grundläggande med spelet blir det svårt. Då kanske man är mer för gammeldags D&D stuk, att man skapar egen karaktär osv.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

Slår ett slag för DayZ efter att de gick över till fristående utveckling. Moden till Arma är bland de spel jag haft roligast med och skrikit mest i. När de gick över till fristående spel var jag snabbt på och köpte Early Access, men herregud vad man slarvat bort det man hade på gång. Fokus på helt oviktiga saker istället för att försöka få till ett underhållande spel. Skött under all kritik.

Håller med till viss del. Känns som alldeles för mycket fokus hamnade på just Survival-delen istället för det som var mest kul. Jämför med PUBG som kombinerar det bästa från Dayz med andra Arma-moddar på ett modernt sätt.

Hade dock en del fina stunder i Dayz SA, men ironiskt nog hade de med buggar att göra, så...

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Permalänk
Medlem

Känns som att väldigt många här inne pratar om besvikelser mer än att prata om spel som faktiskt är dåliga.

Big Rigs är tex ett exempel på ett spel som inte gjorde något rätt. En Alpha som släpptes som ett fullt spel som "lovade" Need For Speed med lastbilar men gav en bajs. Minns att min polare fick det i julklapp och vart riktigt besviken av vad han fick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsann:

För det spelet har bara rankats högt och fått mängder med uppföljare och kloner... typiskt för världens sämsta spel. /ironi
...har du spelat nån dålig remake?

(den här tråden har urartat för längesen... dvs vilket spel som helst nämns bara för att nån inte gillade nått med ett spel).

TETRIS och SCHACK.... världens sämsta spel /tread!

Ahh, och jag som trodde det var den subjektiva uppfattningen om sämsta spel som efterfrågades. Ska genast dubbelkolla min uppfattning på Google så jag inte ger "fel" svar nästa gång jag skriver i en tråd.... Men visst har jag spelat ett antal dåliga uppföljare också men BubbleBobble var det första jag körde på min C64 så därför valde jag det.
Kul att du nämner Tetris. Ska nog inte utveckla vad jag anser om det....

Själv tycker jag alla svar i tråden är relevanta om än inte generella.
God Jul!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk

Lazer Tag C64...kommer ihåg hur besviken jag var på den skiten.

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Pokémon Go för o ta nåt recent, ett spel som handlade om att samla små djur som blev starkare av att knocka andra ungars djur har helt plötsligt blivit nåt som handlar om att gå och fånga djur och sen sälja dessa för nåt godis som man gör sitt djur starkare? Ärligt talat wtf liksom...

Annars är det nog captain captain and the captaineers ełler vad det nu heter. Går inte ta sig igenom första banan utan GameGenie och sen efter 20 min vill man elda upp kasetten!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av NcLr:

Ahh, och jag som trodde det var den subjektiva uppfattningen om sämsta spel som efterfrågades. Ska genast dubbelkolla min uppfattning på Google så jag inte ger "fel" svar nästa gång jag skriver i en tråd.... Men visst har jag spelat ett antal dåliga uppföljare också men BubbleBobble var det första jag körde på min C64 så därför valde jag det.
Kul att du nämner Tetris. Ska nog inte utveckla vad jag anser om det....

Själv tycker jag alla svar i tråden är relevanta om än inte generella.
God Jul!

Go jul! /thread (hoppas )

Permalänk
Skrivet av Coffe81:

World of warcraft är världens sämsta spel.

Skickades från m.sweclockers.com

TOTALLY AGREE!!!

Permalänk
Skrivet av VadSaDu:

För summan och känslan av ''repris'' Så är mitt sämsta spel jag spelat Battlefield 1..dyrt, netcode är en katastrof..kostar sjukt mycket för att kännas som halvklart och man måste ha premium för extra pengar för att faktiskt få njuta av spelet..vilket är absurt då spelet redan som standardutförande är dyrt..

Håller absolute INTE med dig! Battlefield 1 är ett av de snyggaste och häftigaste Battlefield spelen som har gjorts! Älskar verkligen det spelet!

Permalänk
Medlem

Alla spel från Ubisoft

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Pubg, ett av dom värsta spelen som utgivits dom sista 10 åren. Jag förstår inte hur det har kunnat sälja så mycket, det är ett ruggigt bra koncept, som har visats tidigare och efteråt. Charmen med Pubg är den mer naturliga miljön jämfört med h1z1 och fortnite, men good lord det är inte vackert, känns som 8 år tillbaka grafik-mässigt. Hur den sen fungerar, presterar, och ''känns'' att spela (Flyt finns inte). Vissa spel när man spelar känner man att det Flyter bra, inga jobbiga små jitters och skit, och dom ser oftast bra ut. Pubg ser ut som skit, och är inte alls en flytande upplevelse. Även om FPS är 90+ och allt ska vara ok, så Känns det inte ok. Långsamt, segt, småhack, det är inte en trevlig upplevelse. Svårt att sätta fingret på det, det känns bara inte nice, det känns som att spela med en gammal gamecube på första plattskärmen någonsin producerad.

Sen att deras servrar är, ojoj.. Alltså ping, gummibands-spelande och annat störande, det är en så osmidig upplevelse att jag drömmer mig tilllbaka till 0.5mbit adsl, som förövrigt fan fungerade bättre

Jag diggar grejen, men ogillar utförandet. Visst att det varit early access och så, men nu är det släppt. Släppet på Xbox är fan pinsamt, var ju knappt spelbart. Om skiten fixas, och då inom några månader, så kanske jag ändrar mig. Jag kommer ha koll på skiten, jag hoppas det blir bättre, men just nu äR det en sopphög.

Alla '''riktigt'' kända streamers som gör mest Pubg content säger samma sak: Game is shit, you don't miss anything. Would Never play offstream.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Man har spelat, eller iallafall provat många "dåliga spel under alla år. Men jag tror inte jag kan peka ut något specifikt spel som absolut sämst.

Sim City från 2013 kan väl såklart vara värt att nämna då det var en enorm besvikelse... men trots det så var spelet i sig inte alls horribelt. De flesta spelen man tyckte var dåliga berodde nog mest på att man hade förväntat sig något som de inte alls levde upp till, mer än att spelen i sig var dåliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Witcher 3. Hatar det. Det är helt omöjligt att tycka om för mig hur många gånger jag än provar.

Gameplay-mekaniken var ju som att spela doom med handkontroll...

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Men in Black: The Game

Permalänk

Duke Nukem Forever! Detta med tanke på den lång utvecklingstiden, 1997-2011! Jag älskade Duke Nukem 3d och väntade forever på denna stinker!

Permalänk

Det sämsta spelet som någonsin gjorts är nog Desert Bus

Från Wikipedia:

The objective of the game is to drive a bus from Tucson, Arizona, to Las Vegas, Nevada, in real time at a maximum speed of 45 MPH. The feat requires eight hours of continuous play to complete.

The bus contains no passengers, there is little scenery aside from an occasional rock or bus stop sign, and there is no traffic. The road between Tucson and Las Vegas is completely straight. The bus veers to the right slightly, and thus requires the player's constant attention. If the bus veers off the road it will stall and be towed back to Tucson, also in real time. If the player makes it to Las Vegas, one point is scored. The player then has the option to make the return trip to Tucson for another point, a decision which must be made in a few seconds or the game ends. Players may continue to make trips and score points as long as their endurance lasts. Although the landscape never changes, an insect splats on the windshield about five hours through the first trip, and on the return trip the light fades, with differences at dusk, and later a pitch black road where the player is guided only with headlights. The game cannot be paused.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dennis_Palm:

Det sämsta spelet som någonsin gjorts är nog Desert Bus

Från Wikipedia:

The objective of the game is to drive a bus from Tucson, Arizona, to Las Vegas, Nevada, in real time at a maximum speed of 45 MPH. The feat requires eight hours of continuous play to complete.

The bus contains no passengers, there is little scenery aside from an occasional rock or bus stop sign, and there is no traffic. The road between Tucson and Las Vegas is completely straight. The bus veers to the right slightly, and thus requires the player's constant attention. If the bus veers off the road it will stall and be towed back to Tucson, also in real time. If the player makes it to Las Vegas, one point is scored. The player then has the option to make the return trip to Tucson for another point, a decision which must be made in a few seconds or the game ends. Players may continue to make trips and score points as long as their endurance lasts. Although the landscape never changes, an insect splats on the windshield about five hours through the first trip, and on the return trip the light fades, with differences at dusk, and later a pitch black road where the player is guided only with headlights. The game cannot be paused.

Lol. Hört om det spelet. Vad händer om man står stilla på vägen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon183825:

Zelda-spelen till Philips CD-I
Jag tror detta räcker som bevis för att man inte vill gräva vidare:
https://www.youtube.com/watch?v=cP5oe-hGB-U

Jag har dom Zeldaspel som släpptes till just CD-I, och det är inget fel på dom, jämfört med hela counterstrike-serien, eller battlefield-serien.

Är också allergisk mot DOTA och LOL.

Alla sportspel EA gjort/gör, är dock värst.

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Medlem

MS-röj. Sjukt tråkigt!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

MS-röj. Sjukt tråkigt!

Nääää, klart roligare än de medföljande patiens-spelen åtminstone

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.