Laptop kan plötsligt inte ansluta till internet

Permalänk

Laptop kan plötsligt inte ansluta till internet

Hej

vaknade en morgon och tog min laptop och såg ett gult varningstecken vid Wifi.
MSI laptop Windows 10.

Tänkte, fan då krånglar modemet idag. Resetade det, fortfarande inget. Jahapp tänkte man, något fel på internet idag.
Men sen funkade ju min stationära dator. Då tänkte jag ,måste blivit något fel med Wifi då.
Men det funkade på min mobil att ansluta till mitt hemnätverks wifi.

Det är trippelkollat, stängde av det mobila på telefonen och den surfade hypersnabbt på mitt wifi.

Senare i skolan, så kunde jag inte ansluta till internet på deras wifi heller med min dator.
Och slutligen, att ta kabeln från min stationära dator funkar inte heller

Problem fastställt, helt plöstligt en vacker dag kan min laptop inte anslutas till internet på något sätt

Detta har felsökning gett

Efter att den inbyggda problemlösaren fått felsöka står det:
Hittade problem:
Trådlös nätverksanslutning saknar giltig IP konfiguration

Trycker man på internetknappen nere till höger står där : Inget internet, säker

Det är en MSI dator jag tryckt in en SSD hdd och installerat drivrutiner från nätet sedan uppgraderat till windows 10
Detta har fungerat fin fint i över ett år

Och nu plöstligt en dag så går det inte.

Jag har inte systemåterställning aktiverat pga brist på utrymme så kan tyvärr inte göra det
Har ingen återställningspunkt ni efterhand även om jag aktiverar

Vad gör jag?

Permalänk
Avstängd

@robban700: Prova att installera om drivrutinerna för ditt trådlösa nätverkskort.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Det är en windowsuppdatering som ställt till det med dhcp, finns en annan tråd om detta men jag kan inte hitta den just nu. Det ska visst hjälpa att stänga av datorn, göra den strömlös ett tag och sen starta om

ah hittade den: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1456403-oidentifierat-n...

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Skrivet av Bakwetu:

Det är en windowsuppdatering som ställt till det med dhcp, finns en annan tråd om detta men jag kan inte hitta den just nu. Det ska visst hjälpa att stänga av datorn, göra den strömlös ett tag och sen starta om

ah hittade den: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1456403-oidentifierat-n...

hjälpte tyvärr inte att ta ut batteriet å sätt i igen

Permalänk
Medlem

Du måste välja alternativet "Starta om" när du startar om datorn, välj INTE "Stäng av".

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2