Permalänk
Medlem

Backpacker

Hej!

Finns det något resesimuleringsspel liknande Backpacker och Globetrotter nuförtiden?

Tack

Visa signatur

♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Permalänk
Medlem

En ny version Backpacker har nyligen släpps till IOS cch android, gjort av ett svenskt bolag. (gissar att du söker till PC, men bättre än inget) jag spelar det, riktigt roligt, och hyfsat tidskrävande om man vill komma någonstans!

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.qiiwi.backp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skymning:

Hej!

Finns det något resesimuleringsspel liknande Backpacker och Globetrotter nuförtiden?

Tack

OJ...Backpacker och Globetrotter. Minns när man var barn och lirade det på skoldatorerna.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

Slängde skivan till backpacker för något år sedan, tänkte att det bara är att ladda hem om jag vill spela det igen. Men det var inte så lätt.
Minns dock inte om det var backpacker 1 eller 2 jag hade.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Backpacker, tusan vilka härlig minnen från skoltiden

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Backpacker var bra men min favorit var ändå "Where in the World Is Carmen Sandiego?" som på samma tema var deckargåtor som skulle lösas. Goda minnen

EDIT: On topic, sorry, inga bra förslag. Jag gillar "Around the World in 80 Days" av Inkle men det är ren fiktion i en steampunk-värld.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD