Ny burk dålig kvalite på youtube,twitch etc (ips skärm). Har jag missat något?

Permalänk

Ny burk dålig kvalite på youtube,twitch etc (ips skärm). Har jag missat något?

Hej

Jag installerade min nya dator för några dagar men har sen dess haft stora problem med bildkvaliten. När jag kollar på tex youtube, twitch (även på hög kvalité så är bilden pixlig och suddig). Detta gäller både min nya tn skärm och min gamla ips skärm. Kopplar jag däremot in den gamla ips skärmen till min gamla burk så visar den väldigt bra bild men på den nya är ips skärmen lika dålig som tn skärmen. Så jag antar felet ligger på den nya burken? Har installerat senaste drivrutinerna till gpun rx 480 vad kan felet vara? Har jag glömt att installera något program som gör bilden bra?

Permalänk
Hedersmedlem

Bilden anpassas efter hur bra lina du har. Fungerar inte nätverkskortet eller kabeln som den ska kan det blir problem. Har du installerat alla drivrutiner till nätverkskort och moderkort?

Som den klistrade tråden säger, lista alltid alla delar och berätta exakt vilket OS.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att DPI skalning är på? Vilken upplösning har den nya skärmen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650