HyperX 2 cloud problem med mikrofon

Permalänk
Medlem

HyperX 2 cloud problem med mikrofon

Tjena,
fick hem mina nya hyperX 2 cloud igår och var så nöjd över passformen. Några minuter in i ett spel började dock kompisarna i Discord klaga på hög static. Kopplar jag ur mikrofonen försvinner det så problemet. Kopplar jag sedan in det kommer det tillbaka efter ett tag. Har googlat runt och hittar ingen vettig fix. Någon nämnde uppdatera firmware men jag har senaste. Är det någon som har någon erfarenhet av detta? Det verkar som många upplevt det men ingen har en faktiskt lösning.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk

jag har lika lurar och inget sådant med mina. måste vara något fel med dina alt. någon inställning. är det bara i discord eller även i andra program, skype, teamspeak mm.?

Permalänk
Medlem

Kör också med Hyper-X Cloud 2 och har inga sådana problem. Låter som att mic-inställningen i Windows är ställd för högt. Kan det vara så att du haft en sämre mic tidigare och justerat efter den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av perelli38:

jag har lika lurar och inget sådant med mina. måste vara något fel med dina alt. någon inställning. är det bara i discord eller även i andra program, skype, teamspeak mm.?

Skrivet av MeatEatR:

Kör också med Hyper-X Cloud 2 och har inga sådana problem. Låter som att mic-inställningen i Windows är ställd för högt. Kan det vara så att du haft en sämre mic tidigare och justerat efter den?

Det är möjligt, har haft Razer Kraken 7 fram till nu som funkat bra. Ska testa mixa lite senare. Det är bara det att eftersom det inte börjar direkt när jag sätter på utan kommer efter ett tag känns det inte som en inställning.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl