Bitfenix avtäcker Shogun – chassi med dubbla paneler av härdat glas

Permalänk
Melding Plague

Bitfenix avtäcker Shogun – chassi med dubbla paneler av härdat glas

Dubbla paneler av härdat glas, gedigen konstruktion och plats för en uppsjö av hårddiskar. Dessa är några av paradnumren för Bitfenix senaste flaggskeppschassi Shogun.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Varför?

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Bland den lökigaste visningsfilmen jag sett

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Wow. Designvalen i reklamfilmen är verkligen... något.

Visa signatur

4770 | 980

Permalänk
Medlem

Oj, med en sådan förfärligt usel reklamfilm _måste_ chassit vara riktigt bra i sig själv, och är det säkert också.

Visa signatur

/Joakim

Permalänk
Inaktiv

Hahahahahaha ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det ingenjörerna till chassiet som har gjort reklam filmen också

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Vad är det här för reklamfilm?!?

Permalänk
Medlem

Tycker inte 6 stycken är särskilt många 3,5-tums platser. Känns mer som en normal mängd. Det är snarare övriga chassin på senare tid som haft extremt få hårddiskplatser. Utan glaspaneler och LED-lampor så skulle det se ganska OK ut. Tyvärr är det sönderblingat för min smak.

Permalänk
Medlem

Alltså hade man skippat alla bakgrundseffekter i filmen så hade det vart enklare att se själva chassit.
Namnet låter som om det är nån unge i förorten som kommit på eee Shogun BRO.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Aha jag förstår. De vet med sig att chassiet inte bör köpas och därför har de satsat på en så avtändande reklamfilm som möjligt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Ouph det här var tungt att titta igenom. Otroligt komiskt på sitt vis.

Medan jag fattar varför man vill visa av ett koncept så brukar det ha lite mer effekt om det inte är gjort med Google Sketchup-liknande modeller, 2000-tal texturer och dramatisk musik för självklara funktioner som *gasp* radiator fan mounting!

Gillar BitFenixs grejer, men det här var knepigt.

Permalänk
Medlem

Känns som ljuddämpande chassi är old news, alla kör härdat glas, dålig fokus på tysta chassit

Den där videon såg ut att vara ifrån typ 90 talet också då dator annonser såg ut så

Permalänk
Medlem

Herregud vad dålig reklamfilm, hahahahaha!

Permalänk
Medlem

Så förbannat dålig/patetisk reklamfilm... deras vad hade dom i budget, 10kr?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Haha! Vem godkände denna videorelease...nån borde få sparken.
Mer bilder hur som helst: https://www.bitfenix.com/global/en/products/chassis/shogun#ga...

Permalänk
Inaktiv

Jag gillade Total War: SHOGUN 2. Nu är man bara besviken. Shogun verkar bara vara något de slängde ditt för att ge chassit ett gaming märke.

Permalänk
Medlem

Måste hitta en arbetsuppgift åt praktikanterna

Permalänk

Fönster på andra sidan kan jag inte förstå mig på. Men men smaken är som baken. Jag menar finns ju folk som hatar fönster överhuvudtaget.

Hoppas bara inte detta blir en trend att alla chassin ska ha fönster på båda sidorna. Släppte inte corsair nyligen ett chassi med fönster på båda sidorna nyligen också?

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Inaktiv

Snart ska chassin ha fönster på alla sex sidor...

Permalänk
Medlem

Haha vilken reklamfilm, den dramatiken asså, satte kaffet i halsen och sitter här alldeles medtagen! Blir fan fosterställning inatt!

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Tycker inte 6 stycken är särskilt många 3,5-tums platser. Känns mer som en normal mängd. Det är snarare övriga chassin på senare tid som haft extremt få hårddiskplatser.

Fast har folk verkligen fortfarande användning av ett halvt dussin hårddiskar? Jag skulle gissa att den gruppen av folk är försvinnande liten, speciellt med tanke på hur stora dagens hårddiskar kan bli.
Ok om man har en server eller dyl., men då köper man knappast den typen av chassi.

Skrivet av crew seven:

Namnet låter som om det är nån unge i förorten som kommit på eee Shogun BRO.

En shogun var en av de mäktigaste männen i Japan för ett par århundraden sedan. Så jag tycker det inte är så jättekonstigt namnval för deras flaggskepp till chassi, speciellt med tanke på att Taiwan mer eller mindre är grannar med Japan.
Men jag förstår hur du tänker.

Skrivet av warmerspy:

Fönster på andra sidan kan jag inte förstå mig på. Men men smaken är som baken. Jag menar finns ju folk som hatar fönster överhuvudtaget.

Hoppas bara inte detta blir en trend att alla chassin ska ha fönster på båda sidorna. Släppte inte corsair nyligen ett chassi med fönster på båda sidorna nyligen också?

Personligen håller jag med. Mindre fokus på bling-bling och mer fokus på ljudisolering tack!

Permalänk
Medlem

Det var nog bland det sämsta reklamfilm ja sett

Permalänk
Medlem

Det känns som någon kommer att bli sparkad p.g.a. detta klipp. Ser inte alls professionellt ut.

Skrivet av JimmieSan:

Känns som ljuddämpande chassi är old news, alla kör härdat glas, dålig fokus på tysta chassit

Den där videon såg ut att vara ifrån typ 90 talet också då dator annonser såg ut så

Vad gör du med alla dessa chassin som får dem att skrika ut i smärta?

Permalänk
Medlem

kändes som att videon var ett projekt av VDns barn som precis har börjat lära sig rendering

Visa signatur

PC : SSUPD Meshiliocious Mesh Edition - 13600k - 32Gb 6200mhz DDR5 - 2x 2tb kingston m.2 - Asus ProArt RTX 4080 Super 16Gb - Asus ROG Strix LC II 280mm

Permalänk
Medlem

Med en sådan reklamfilm så kan de hoppas på några tröstköp ^^

Permalänk
Medlem

Vill man bli tagen seriöst så kan man börja med att inte anlita någon som sitter fast i 90'talets sämre delar av japan hypen. Hade hellre sett någon riktigt cheesy Bladerunner imitation än det där. Takashi's castle använde bättre CGI.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellle87:

Så förbannat dålig/patetisk reklamfilm... deras vad hade dom i budget, 10kr?

Å andra sidan bra att de lägger pengarna på att utveckla produkten i stället.

Visa signatur

/Joakim

Permalänk
Medlem
Skrivet av d97jro:

Å andra sidan bra att de lägger pengarna på att utveckla produkten i stället.

Jo helt klart, fast jag hade ändå hellre sett att dom ställde chassit framför ett vitt lakan bara hellre.. det hade varit 100ggr bättre ^^

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)