Google, Oculus och HTC med flera går samman för att bilda VR-förening

Permalänk
Melding Plague

Google, Oculus och HTC med flera går samman för att bilda VR-förening

För att främja utveckling och innovation inom virtuell verklighet går flera stora aktörer samman och bildar Global Virtual Reality Association, ett samarbete som ska forma framtiden för VR.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter bra, minde exklusivitet behöver vi!

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen detta betyder att det kommer komma VR standarder så man slipper flera olika läger

Permalänk
Medlem

ohh wow detta var oväntat! Bra initiativ!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Hmm, låter som en gigantisk kartell på VR-marknaden... foliehatt på!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsupilami:

Hmm, låter som en gigantisk kartell på VR-marknaden... foliehatt på!

Förhoppningsvis blir det något i stil med Wi Fi Alliance och liknande föreningar som främjar samarbete http://www.wi-fi.org/who-we-are/member-companies

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Citat:

Nu meddelar flera av de stora tillverkarna att inleder ett samarbete och bildar VR-föreningen

Stavfel? skall det inte vara att de inleder / flera av de stora tilverkarna inleder ett samarbete ?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Jag tror att det här är vad som behövs för att VR ska kunna slå på stor front.
Men visst finns det en risk för "kartell" verksamhet. Men tror att det endast kommer skada marknaden eftersom det är ändå konsumenter i slutändan som ska betala. Och VR är inte en nödvändighet såsom bränsle elektricitet etc. Där en kartellbildning skadar oss konsumenter.

Permalänk
Medlem

Ny standard är redan på gång:
https://www.khronos.org/vr/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

Stav fel? skall det inte vara att de inleder / flera av de stora tilverkarna inleder ett samarbete ?

Stavfel? Ska det verkligen vara mellanslag mellan stav och fel?

Skämt åsido. Det finns en rapportknapp om man hittar fel iaartiklarna som går direkt till redaktion istället för till forumet.
Det finns alltid en stor orange ruta under artiklarna med rubriken:
"Kommentarer till artikeln".
Nedersta raden i denna ruta är en länk:
"Skicka en rättelse"

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hedersmedlem

Ja det här låter ju perfekt!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Sänk priset på era jävla headsets om ni vill att VR ska bli stort..

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

Stav fel? skall det inte vara att de inleder / flera av de stora tilverkarna inleder ett samarbete ?

När språkpolisen själv stavar fel. Pinigt...

Visa signatur

MB: Z790-F (ASUS ROG Strix)
CPU: i7 13700k, 3,4GHz (4,9GHz OC) (Intel Core)
GPU: RTX 3080, 10gb (ASUS Geforce TUF)
RAM: 64GB, DDR5 5200MHz (4x 16gb, Corsair)
OS: Windows 11 :-(

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Stavfel? Ska det verkligen vara mellanslag mellan stav och fel?

Skämt åsido. Det finns en rapportknapp om man hittar fel iaartiklarna som går direkt till redaktion istället för till forumet.
Det finns alltid en stor orange ruta under artiklarna med rubriken:
"Kommentarer till artikeln".
Nedersta raden i denna ruta är en länk:
"Skicka en rättelse"

Skrivet av MrPlow:

När språkpolisen själv stavar fel. Pinigt...

skriver från mobilen, så även om auto correct strulade till det så står jag fast vid vad jag skrev. tycker det är lite roligt att man är snabb på att citera och med flinande min poängtera stavfel när det kanske är så lätt som att man skriver från mobilen på väg hem med bussen och kanske inte tänkte på det men yes! rättat nu!

sedan så fungerar inte rapportknappen för mig(?)

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forza1:

Sänk priset på era jävla headsets om ni vill att VR ska bli stort..

Första generationens platta teveapparater kostade runt 100k och nu kan man få de för en tusenlapp, ge det tid.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forza1:

Sänk priset på era jävla headsets om ni vill att VR ska bli stort..

Ny teknik är ju inte direkt gratis. Vill du ha sämre hårdvara och en sämre upplevelse så kan du väl köpa Gear VR, för det är ju ganska billigt. Annars kanske du kan stå för kostnaderna?

CD-brännare som kunde bränna skivor på knappa 700 Mb kostade över 100 000 kr när dom först kom. Ett par år senare var dom nere runt 10 000 kr. Ett tag senare gick dom på ett par tusen. Idag finns externa lösningar för någon hundring och dom har i stort sett blivit irrelevanta. Ja, du fattar poängen.

Permalänk
Medlem

Vaknaste jag läst hittills. En gemensam plattform är något som behövs ifall de vill att tekniken ska kunna växa.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

En Oculus Rift med lighthouse-teknik hade varit bra. Jag tror nog att Oculus inser det också, men det var för sent att vända...

Visa signatur

Intel Core i5 4670K 3.4 GHz - ASRock Z87M Pro4 mATX - A-Data 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz - MSI RadeonR) 270X Gaming OC - Samsung SSD EVO 840 120GB - be quiet! Pure Power L8 530W 80+ Bronze - SilverStone Precision PS07B

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sneaky_rhino:

skriver från mobilen, så även om auto correct strulade till det så står jag fast vid vad jag skrev. tycker det är lite roligt att man är snabb på att citera och med flinande min poängtera stavfel när det kanske är så lätt som att man skriver från mobilen på väg hem med bussen och kanske inte tänkte på det men yes! rättat nu!

sedan så fungerar inte rapportknappen för mig(?)

Rättstavningsfunktionen i telefonen ändrar inte inputen stavfel till "stav fel" Just sayin'. Ett error från din sida helt enkelt

När Pelle språkpolis kastar sten i glashus och försöker skylla på mobilen = superduper pinigt bubben!

By the way, har du hört talas om stor bokstav och punkt? Om inte, ta en titt på följande länk: http://lmgtfy.com/?q=Stor+bokstav+och+punkt

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Skrivet av Xaves:

Rättstavningsfunktionen i telefonen ändrar inte inputen stavfel till "stav fel" Just sayin'. Ett error från din sida helt enkelt

Hej då.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sneaky_rhino:

God Jul!

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Betvå:

En Oculus Rift med lighthouse-teknik hade varit bra. Jag tror nog att Oculus inser det också, men det var för sent att vända...

Hade definitivt gjort dom mycket billigare att tillverka (och mer exakta kanske rentav)

Visa signatur

Shcwiiiing!