Massa fel i loggboken efter fräsch installation, ny dator

Permalänk
Medlem

Massa fel i loggboken efter fräsch installation, ny dator

Hejsan Sweclockare.

Köpte nya delar på Black Friday och fick igång min nya dator. Det mesta fungerar, men den verkar bli sämre och sämre ju längre tid det går.

Loggboken är full av fel, även efter en helt fräsch installation. Det här är efter en reboot också: http://pastebin.com/MkY5d4dH

Har kört memtest86 utan problem flera rundor, även ett antal rundor i MS egna memory diagnostics utan fel.

Någon som har någon aning?
Har funderat på om det kan vara något med min SSD.(Crucial M500 240GB tror jag det är (under Maskinvara heter den "Crucial_CT240M500SSD1"))

Använde samma SSD helt utan problem i förra datorn.

Specs:
Asus Z170 Pro Gaming
Intel i5 6600K
Asus 1070 dual
EVGA Supernova S2 650W
Crucial M(X?)500 240GB

(Har fler hårddiskar som inte är inkopplade för tillfället)

Tacksam för alla svar. (Men går och lägger mig nu, har hållit på ett tag.)

La till specs
Permalänk
Medlem

Snabbkollade bara: det verkar ju bara vara gnäll om aktivering och nån drivrutin?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellski87:

Snabbkollade bara: det verkar ju bara vara gnäll om aktivering och nån drivrutin?

Ärligt talat vet jag inte.. Har aldrig haft såna här problem efter en helt ny Windowsinstallation förut. Blir f.ö likadant även efter Windows update och installation av drivrutiner osv från Asus hemsida, och från Nvidia för grafikkortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Ärligt talat vet jag inte.. Har aldrig haft såna här problem efter en helt ny Windowsinstallation förut. Blir f.ö likadant även efter Windows update och installation av drivrutiner osv från Asus hemsida, och från Nvidia för grafikkortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Kort fråga, varifrån har du införskaffat ditt windows?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Kort fråga, varifrån har du införskaffat ditt windows?

Media creation tool från Microsoft. Det är inte aktiverat än. (Det fixar inte problemen ändå, har testat det också.)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Installation till en annan ssd (m.2) blev likadant.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Datorn verkar fungera bra än så länge även med alla dessa fel i loggboken. Får se hur det blir framöver.