Permalänk
Medlem

telia fiber, kan inte ladda ner!

hej!

som rubriken lyder så lider jag utan förmågan till att ladda ner. Jag bytte ifrån adsl i November 2016 och har sedan dess inte kunnat ladda ner ifrån Battle.net och inte heller via ps4. Steam funkar finfint att ladda ned ifrån, torrent funkar fint, netflix, Youtube etc funkar fint. det är just när jag ska ladda ner uppdateringar eller spel på ps4 och battle.net som det inte fungerar.
Jag har en dlink ac750 router som jag kopplat med Ethernet kabel till dosan i väggen.
Jag har testat över wifi och med Ethernet kabel men absolut ingenting händer. bredbandskollen säger att jag har 90ned och 10 upp både över wifi och Ethernet.

samtal med Telias support och battle.net's support har inte lett någonstans alls.

Permalänk
Medlem

Battle.net fungerar inte på andra datorer heller? Vad säger nätverksinställningar på ps4an? ip,gateway och dns.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Testat utan router?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Har du provat sätta Sladden i väggen? Utan router. Så du kan utesluta den.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Får du något felmeddelande?
Det låter ju nästan som att telia har blockat just dom sidorna på ditt bredband, men det låter samtidigt väldigt märkligt att doms kulle göra det.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

@fragwolf: jag har ingen annan dator att testa på, men det funkade finfint på adsl. allting ser fint ut. jag spela online på ps4, youtube etc. det är just nedladdningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Testat utan router?

ja, jag har testat med 2 olika routrar samt testat koppla ethernet kabeln direkt till ps4 samt pc och väggen. inget utav det fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Har du provat sätta Sladden i väggen? Utan router. Så du kan utesluta den.

ja. testat 2 olika sladdar och även två olika routrar efter varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Får du något felmeddelande?
Det låter ju nästan som att telia har blockat just dom sidorna på ditt bredband, men det låter samtidigt väldigt märkligt att doms kulle göra det.

nej det får jag inte. på ps4 så står det att det inte går att ladda ner och att jag ska försöka starta om min router alternativt prata med min internet leverantör.

innan jag bytte router så sa den ogiltig ip konfiguration men efter att jag bytte till dlink ac750 så säger den inte det längre. datorn alltså.

Permalänk
Medlem

Har du provat att köra med googles dns server? ( 8.8.8.8)

Permalänk
Medlem

Ring telia och fråga dom? Kan va någon specifik port eller liknande som är plockad från deras sida

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Ring telia och fråga dom? Kan va någon specifik port eller liknande som är plockad från deras sida

jag har pratat med telias tekniska support som säger att detta är väldigt märkligt och att jag ska prova med att göra olika former utav omstartningar utav mina tekniska prytlar. jag har pratat med dom 5-6 gånger utan resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Har du provat att köra med googles dns server? ( 8.8.8.8)

nej det har jag inte. jag har inte pillat på några inställningar alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pinplupp:

ja. testat 2 olika sladdar och även två olika routrar efter varandra.

Och med 2 routrar efter varandra så var det inte bokstavligen? Eller kopplade du in en router efter den andra? Eller bytte du ut den första och provade den andra?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Och med 2 routrar efter varandra så var det inte bokstavligen? Eller kopplade du in en router efter den andra? Eller bytte du ut den första och provade den andra?

jag bytte ut den första för att prova den andra