Lurad utav netonnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Du har länkat 2olika produkter, vilken köpte du enligt kvitto?

Står ovan!

"Stog ASUS ROG G11CD-NR043T på fakturan, men på kartongen står ASUS ROG G11CD-NR020T."

Permalänk
Medlem

@MinscS2: LOL precis vad jag tänkte, detta är bra dator om man byter GPU så får man monster dator men men denna GPU är det shit.

Permalänk
Medlem

kk men du har ägt datorn i fyra månader och kommer på idag att " nä men jävlar va trött min dator är". Kolla med Netonnet, grejen är att ett 950m eller ett 950 det kvittar, riktiga skitkort oavsett.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Skulle tro att det är något fel från asus sida att de missat att de skrivit fel i infon och att butiker tagit denna info rakt av och inte gjort någon ändring. kostar nog mer att de gör en special variant av gtx 950m än vad vanliga gtx 950 kostar.

Verkar inte vara enda stationära datorn dessutom där de gjort skrivfel dessutom.
https://www.asus.com/us/Tower-PCs/VivoPC-M32CD/specifications...

Kan du ladda upp bild på vad det står i gpu-z eller msi afterburner ? borde visa klockhastigheter och annat där vilket vi kan kolla upp o jämnföra ifall de nu tillverkat ett gtx 950m för desktop datorer eller ifall det helt enkelt är skrivfel och du egentligen har något som t ex gt 740 eller liknande i burken.

får göra det via någon image host sida såklart då det inte går direkt till forumet vad jag sett förut.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av denkillenpåforza:

Kan inte riktigt det här men det verkar vara 2 olika datorer..
ASUS ROG G11CD-NR043T
ASUS ROG G11CD-NR020T

eller har jag fel?

Kanske netonnet som skickade fel dator till dig..

EDIT: hhaha trodde det bara fanns 1 sida, fanns tydligen 3. Nån har säkert redan sagt detta då

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Medlem

I min värld finns det inget att diskutera med oss på detta forumet. Ta kontakt med återförsäljaren, informera om att du upptäckt att lådan inte stämmer med vad som står på fakturan, och be om hjälp för att verifiera vad du egentligen fått. Rimligtvis har lådan varit förseglad från fabrik, och man har fått fel produkt, varpå de kommer tvingas byta den. Möjligen kan de vilja ha ett nyttjande avdrag, men då borde man själv ha rätt till ränta på pengarna det skiljt i köpesumma. Summorna torde kvitta ut varandra, och de står för alla frakter.

Först när man inte får något gehör för sin situation med fel vara, är det aktuellt att börja ställa till väsen här på forumet.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av denkillenpåforza:

Likvärdiga, men inte samma om du kollar modellnamn och artikel nummer på dom du har länkat.
G11CD-NR020T Art.nr: 227111
G11CD-NR043T Art.nr: 235079

Och 950m bör vara en felskrivning, då "M" står för mobil, och det är en stationär dator.
Är du nöjd med datorn förövrigt så varför inte köpa ett bättre grafikkort och mata in i burken?

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av denkillenpåforza:

Är du säker på att du har 950M? De har olika artikelkoder vilket kan betyda olika sammansättningar

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Står ovan!

"Stog ASUS ROG G11CD-NR043T på fakturan, men på kartongen står ASUS ROG G11CD-NR020T."

Då han skriver i sitt första inlägg att han märkte det efter 1 vecka, men senare säger att den är flera månader gammal så vet jag inte om man ska lita på han.

Kan vi få en skärmdump av beställningen på Netonnet hemsida (kan ta bort all privat information), samt en skärmdump av GPU-Z. Då vet vi vad du säger är sant och inte bara skriver för du är för lat (något som det känns som).

Skärmdumparna kan även hjälpa när du ska prata med Netonnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Då han skriver i sitt första inlägg att han märkte det efter 1 vecka, men senare säger att den är flera månader gammal så vet jag inte om man ska lita på han.

Kan vi få en skärmdump av beställningen på Netonnet hemsida (kan ta bort all privat information), samt en skärmdump av GPU-Z. Då vet vi vad du säger är sant och inte bara skriver för du är för lat (något som det känns som).

Skärmdumparna kan även hjälpa när du ska prata med Netonnet

Men, nu är det ju inte alls det han har skrivit?

TS skrev:

Citat:

och nu efter någon vecka lade jag märke till att de hade ändrat till 950M, vilket inte var fallet när jag köpte den.

Han märkte alltså nu efter någon vecka av att ha undersökt detta att de hade ändra på webbsidan till 950M, inte att han märkte skillnaden i datorn efter en vecka.

Hur som helst, står det en modell på fakturan, men han fick en annan modell, så ska NetOnNet byta ut den, eller så ska han få pengarna tillbaka.

Permalänk
Medlem

Bästa lösning är väl ändå att ta upp det med NetOnNet och förklara det hela. Jag har aldrig haft problem med deras support, allting har alltid löst sig för mig om jag har köpt en defekt eller felaktiv produkt. Som jag har läst så har de flesta redan gett dig en massa råd och tips hur du ska göra. Mer än så kan vi nog inte göra.

Hör med dom, de är inte omöjliga att ha och göra med. Börja dock inte skrika och spotta ur en massa ful prat, brukar inte hjälpa direkt

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk

Det är lugnt nu fixade ett GTX 1060 6GB Dual

Permalänk

@reza666: Japp bytte till en 1060 6GB från asus

Permalänk
Medlem

@denkillenpåforza: Gött, det är så mycket bättre än vad du hade så du lär inte få problem nu, game on

Permalänk
Medlem

Tycker att du borde kontakta Netonnet om det står en sak på kvittot och du fått en annan artikel levererad. Kan ju bli väldiga problem om du måste utnyttja garanti/reklamationsrätt.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Håller med shad0w. Du borde ha tagit kontakt med Netonet först.
Nu är det svårt att bevisa ifall de har levererat fel produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av denkillenpåforza:

@reza666: Japp bytte till en 1060 6GB från asus

Köpte du det själv eller fick du det av NoN som plåster på såren?

Har du inte hört av dig till NoN så måste du ändå göra det nu och berätta att du fått fel dator. Försök få någon värdecheck på 1 000 000 kr (1000-3000 kr).

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

@Mithras: hehe jag tror du har blandat ihop svaren
Jag har inte köpt någon dator från NoN. Har själv en 1080 som rockar

Permalänk
Medlem
Skrivet av reza666:

@Mithras: hehe jag tror du har blandat ihop svaren
Jag har inte köpt någon dator från NoN. Har själv en 1080 som rockar

Haha nej, jag har inte blandat ihop svaren. Glömde bara att ta bort taggningen på ditt namn. Svarade ju till TS som hade taggat dig och sagt att han bytt till en 1060

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Missvisande rubrik... snarare netonnet som skickat fel produkt

Permalänk
Medlem

@Mithras: hehe ok

Ska droppa från denna tråd, lite långdraget för inget.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av denkillenpåforza:

Köpte den här datorn i tron om av den skulle ha bra prestanda för ex : Cs, DayZ, GTA V mm, men det visade sig att grafikprestandan inte alls klarade av eller stog upp till netonnets webbsajt, och efter närmare undersökning så ser jag att det inte alls sitter ett GTX 950, utan ett GTX 950M som är gjord för laptops, kan man gå vidare med detta i så fall vart vänder man sig?

Datorn : https://www.netonnet.se/art/dator/stationardator/gaming/asus-...

och nu efter någon vecka lade jag märke till att de hade ändrat till 950M, vilket inte var fallet när jag köpte den.

Låter som Netonnet upp i dagen. Tur man inte handlar där mer.