Permalänk
Medlem

Kan Webhallen fixa det?

Tja!
Gjorde misstaget att beställa datordelar + montering utav dem på Webhallen igår utan att först höra med er. Beställdes med klarna faktura.

Alla delar fanns inte i lagret så de skulle höra av sig när alla delar har kommit.

Men nu till frågan, tror ni det är möjligt att ringa in på Måndag morgon (stängt idag) och fråga om den kan byta grafikkortet till ett annat som jag önskar? Så länge jag uppger order numret osv? Håller verkligen tummarna att det går!

Permalänk
Medlem

Du kan nog även fråga här.

@webhallen

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amour:

Tja!
Gjorde misstaget att beställa datordelar + montering utav dem på Webhallen igår utan att först höra med er. Beställdes med klarna faktura.

Alla delar fanns inte i lagret så de skulle höra av sig när alla delar har kommit.

Men nu till frågan, tror ni det är möjligt att ringa in på Måndag morgon (stängt idag) och fråga om den kan byta grafikkortet till ett annat som jag önskar? Så länge jag uppger order numret osv? Håller verkligen tummarna att det går!

Du har ju rätt att ångra ditt köp, så självklart ska det funka annars är det bara att ångra det och göra en ny beställning.

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobonur:

Du har ju rätt att ångra ditt köp, så självklart ska det funka annars är det bara att ångra det och göra en ny beställning.

Eftersom datorerna specialbyggs på beställning har du som kund inte ångerrätt på en Custom Config-dator.

Från villkoren man godkänner när man beställer montering.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Eftersom datorerna specialbyggs på beställning har du som kund inte ångerrätt på en Custom Config-dator.

Från villkoren man godkänner när man beställer montering.

Fast han kan ju fortfarande avbeställa så länge de inte har monterat den.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Administrativ avgift

@Amour: Ska gå bra så länge de inte börjat montera ihop allt

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Eftersom datorerna specialbyggs på beställning har du som kund inte ångerrätt på en Custom Config-dator.

Från villkoren man godkänner när man beställer montering.

Dom har ju dock inte byggt ihop den än. "Alla delar fanns inte i lagret så de skulle höra av sig när alla delar har kommit."
Så borde ju gå att ångra sig fortfarande. Annars är det ju bara grafikkortet som vill bytas ut, borde ju gå på något vis.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Fast han kan ju fortfarande avbeställa så länge de inte har monterat den.

Skrivet av xcluzive:

Dom har ju dock inte byggt ihop den än. "Alla delar fanns inte i lagret så de skulle höra av sig när alla delar har kommit."
Så borde ju gå att ångra sig fortfarande. Annars är det ju bara grafikkortet som vill bytas ut, borde ju gå på något vis.

Nu är ju inte utnyttja ångerrätt och avbeställa samma sak som eftersom ångerrätt är efter att köpet är genomfört.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Eftersom datorerna specialbyggs på beställning har du som kund inte ångerrätt på en Custom Config-dator.

Från villkoren man godkänner när man beställer montering.

Delarna har ju inte kommit än så de har inte påbörjat, så du bör ha ångerrätt.

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobonur:

Delarna har ju inte kommit än så de har inte påbörjat, så du bör ha ångerrätt.

Absolut, har det inte påbörjats något arbete så är det nog inget som helst problem att göra ändringar men i så fall handlar det om en ändrad beställning alt. avbeställning istället för ett ångrat köp. Kan tyckas petiga hur man benämner det men det är ändå en ganska betydande skillnad när ångerrätten i annat fall är lagstadgad.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

istället för att göra som alla här och spekulera så fråga dom bara istället?? förstår inte alla dessa trådar som dykt upp på forumet, bara fråga, det värsta du kan få är ett "nej tyvärr".

Permalänk
Medlem

@MrWhizeguy: Jag brukar ställa vissa frågor i forum just för att om jag får svaret "nej, tyvärr" så vill jag kunna juridiken bakom och kontra om det skulle behövas.

Nu är kanske inte webhallen sådana men det finns oerhört många butiker som kör "fulingar" med kunder. Vet inte hur många gånger man fått sätta ner foten och berätta hur det egentligen ska vara.

Visa signatur

Intel Core i7 13700K | ASUS PRIME Z790-P | 32gb DDR5 5600mhz | Asus Strix RTX3080 10gb | CORSAIR 850W Gold | Samsung m2x2 | NZXT H5 Flow Matte Black | Logitech G Pro X Superlight | Razer Huntsman v2 TKL | LG 27'' UltraGear QHD Nano IPS 180 Hz + 2x27" 1440p | Corsair iCUE H115i ELITE CAPELLIX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybenos:

@MrWhizeguy: Jag brukar ställa vissa frågor i forum just för att om jag får svaret "nej, tyvärr" så vill jag kunna juridiken bakom och kontra om det skulle behövas.

Nu är kanske inte webhallen sådana men det finns oerhört många butiker som kör "fulingar" med kunder. Vet inte hur många gånger man fått sätta ner foten och berätta hur det egentligen ska vara.

Tack vännen, kunde inte sagt det bättre själv!

Permalänk
Avstängd

Skapa ett konto på Webhallen om du inte gjort det. Då är det lätt att redigera dina beställningar. Dessutom får du XP på dina inköp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybenos:

@MrWhizeguy: Jag brukar ställa vissa frågor i forum just för att om jag får svaret "nej, tyvärr" så vill jag kunna juridiken bakom och kontra om det skulle behövas.

Nu är kanske inte webhallen sådana men det finns oerhört många butiker som kör "fulingar" med kunder. Vet inte hur många gånger man fått sätta ner foten och berätta hur det egentligen ska vara.

Då frågar man väl om det EFTER dom betett sig illa? förstår att man vill veta, men om man gör sin del först, o sen frågar om dom agerat rätt/fel istället.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Naga:

Eftersom datorerna specialbyggs på beställning har du som kund inte ångerrätt på en Custom Config-dator.

Från villkoren man godkänner när man beställer montering.

Jag tror dock inte att det villkoret hade klarat en vända i ARN. I de utslag som ARN gjort på detta ämne så krävs det i princip att varan modifieras på något sätt, graveras, kapas till osv. för kundens räkning. När det gäller en dator som byggs ihop till en kund så är det fullt möjligt att demontera delarna och stoppa tillbaka dem i sina kartonger. Numera finns ju även möjlighet att göra avdrag för merkostnader när kund utnyttjar ångerrätten, vilket bör göra det enklare att även ångra detta.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Amour:

Tja!
Gjorde misstaget att beställa datordelar + montering utav dem på Webhallen igår utan att först höra med er. Beställdes med klarna faktura.

Alla delar fanns inte i lagret så de skulle höra av sig när alla delar har kommit.

Men nu till frågan, tror ni det är möjligt att ringa in på Måndag morgon (stängt idag) och fråga om den kan byta grafikkortet till ett annat som jag önskar? Så länge jag uppger order numret osv? Håller verkligen tummarna att det går!

Tjena,

Om bygget inte har påbörjats ännu är det chill att byta ut delar, t.ex. grafikkortet mot ett annat, bara att ringa in och ange ordernummer till kundtjänsten om ni inte gjort det redan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av giplet:

Jag tror dock inte att det villkoret hade klarat en vända i ARN. I de utslag som ARN gjort på detta ämne så krävs det i princip att varan modifieras på något sätt, graveras, kapas till osv. för kundens räkning. När det gäller en dator som byggs ihop till en kund så är det fullt möjligt att demontera delarna och stoppa tillbaka dem i sina kartonger. Numera finns ju även möjlighet att göra avdrag för merkostnader när kund utnyttjar ångerrätten, vilket bör göra det enklare att även ångra detta.

Det gäller ju bara vissa varor. Typ kylare och så vidare kan man ju inte bara montera av med tanka på kylpasta och sådant. Dessutom är det ju svårt att lämna tillbaka tjänsten för själva datorbygget, som monterats ihop och sedan ska monteras isär. Dessutom installation av OS, test och allt annat.

Jag tror absolut det håller i ARN.

Permalänk
Medlem

Jag bytte till mig detta grafikkortet! http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/255369-asus_r...

Slängde iväg ett mail angående det så får hoppas de hinner läsa det innan bygget påbörjas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amour:

Jag bytte till mig detta grafikkortet! http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/255369-asus_r...

Slängde iväg ett mail angående det så får hoppas de hinner läsa det innan bygget påbörjas.

Finns den i lager då? Verkar bara vara två butiker som har den.