Nvidia lanserar uppgraderingspaketet PC Gaming Revival Kit

Permalänk
Melding Plague

Nvidia lanserar uppgraderingspaketet PC Gaming Revival Kit

För ungefär samma pris som en modern spelkonsol lanserar Nvidia ett uppgraderingspaket för Full HD-spelande, innehållande grafikkort, SSD och nätaggregat.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad är poängen? Delarna är ju dessutom billigare att köpa separat...

Detta blir garanterat en flopp.

Permalänk
Inaktiv

Hoppas dom skaffa lite dyrare versioner senare

Permalänk

Inte så jätte bra val av nättagg. Det är ju inte så att CX serien har ett jätte bra rykte här på sweclockers

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Inaktiv

Nja, hur ofta behöver man byta nätdel. Det skulle vara för de som köper en märkesdator och vill få bättre prestanda, men då gäller det att få plats med nätdelen.

Skrivet av DozeN:

Vad är poängen? Delarna är ju dessutom billigare att köpa separat...

Detta blir garanterat en flopp.

Det finns många otekniska personer som ej förstår att det ej är ett så bra paket, så det behöver ej floppa.

Permalänk
Medlem

hade ju varit nice med någon typ av custom chassi ifrån nVidia när man köper en sådan

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av warmerspy:

Inte så jätte bra val av nättagg. Det är ju inte så att CX serien har ett jätte bra rykte här på sweclockers

Dom nya CX är riktigt bra.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Dom nya CX är riktigt bra.

Intressant, råkar du känna till vilken OEM det handlar om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Intressant, råkar du känna till vilken OEM det handlar om?

CWT

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Intressant, råkar du känna till vilken OEM det handlar om?

Cwt men exakt vilken vet jag inte. Kolla jony guru så han brukar nämna det

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

[quote postid="16556656" userid="242833" name="DozeN"]
Vad är poängen? Delarna är ju dessutom billigare att köpa separat...

Detta blir garanterat en flopp.
[quot
Håller med. Blir garanterat en flopp.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Uppgradera för att kunna köra 40fps? Snacka om att ha låg målsättning.

Vore mer intressant med ett paket som har målsättningen att driva alla spel i 60fps vid 1080p (nuvarande "standard") och ett annat för 1440p/60Hz samt eventuellt ett 4K paket när Volta släppts.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Nja, hur ofta behöver man byta nätdel. Det skulle vara för de som köper en märkesdator och vill få bättre prestanda, men då gäller det att få plats med nätdelen.
Det finns många otekniska personer som ej förstår att det ej är ett så bra paket, så det behöver ej floppa.

om personen är så pass oteknisk att den inte kan leta upp delarna själv separat så är dom inte tekniska nog att kunna bygga ihop allt heller.

Skrivet av tvelander:

Dom nya CX är riktigt bra.

riktigt bra skulle jag inte säga. bra för sin prispunkt visst. men riktigt bra nej

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Som om 40FPS vore något märlvädigt. Men det är klart... I en värld där medierna försöker lura i oss att 60FPS är "Guldstandard" så går väl folk på vad fan som helst. Jösses...

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv

Sweet. En av de främsta grafikkortstillverkarna tar fram en dyrare lösning för ett halvdant resultat.

Imponerande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

När det finns AMD som alternativ i prisklassen som även är bättre så ser jag bara en flopp, men Nvidia gräver ju alltid guld ur skit, även när AMD har bättre produkter så säljer Nvidia bättre för folk är får som köper det som majoriteten köper.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Nätagget känns malplacerat vid första anblicken men om det är ett paket för att hotta upp en vanlig OEM-dator så att den går att spela med så behövs det faktiskt ett bättre nätagg. Det som sitter i brukar bara ge precis tillräckligt med ström för att driva komponenterna som sitter i från början.

Jag säger inte att det är ett "bra" paket dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Nja, hur ofta behöver man byta nätdel. Det skulle vara för de som köper en märkesdator och vill få bättre prestanda, men då gäller det att få plats med nätdelen.
Det finns många otekniska personer som ej förstår att det ej är ett så bra paket, så det behöver ej floppa.

Gruppen paketet riktar sig till ska alltså vara tillräckligt omedveten/ointresserad för att kolla upp recensioner/priser på delarna var och en för sig; men samtidigt tillräckligt medveten/intresserad för att kunna uppgradera en PC och dessutom hänga på sidor som Sweclockers för att veta att paketet överhuvudtaget finns? Finns ens den här gruppen?

Permalänk
Medlem

Bondfångeri.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Om du inte har råd med en speldator kanske du skulle se dig om efter ett jobb först?

Permalänk
Medlem

För en novis användare så kan detta säkert verka lockande, men det blir ju bättre om man sätter ihop ett eget kit.
Som vilket uppgraderingskit som helst egentligen, bara nvidia brandat ju.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av _Merc_:

När det finns AMD som alternativ i prisklassen som även är bättre så ser jag bara en flopp, men Nvidia gräver ju alltid guld ur skit, även när AMD har bättre produkter så säljer Nvidia bättre för folk är får som köper det som majoriteten köper.

Men lägg ner din skit, jag köper Nvidia för dom är bäst inget annat.
Den dagen då AMD släppet ett kort som har allt Nvidia har till ett bättre pris köper jag det. Då är det inräknat kvalitet och mjukvara. Och inte fps/kr

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Durkadur:

Gruppen paketet riktar sig till ska alltså vara tillräckligt omedveten/ointresserad för att kolla upp recensioner/priser på delarna var och en för sig; men samtidigt tillräckligt medveten/intresserad för att kunna uppgradera en PC och dessutom hänga på sidor som Sweclockers för att veta att paketet överhuvudtaget finns? Finns ens den här gruppen?

Vart står det att paketet endast kommer att marknadsföras på sidor som sweclockers?
Paketet kommer väl säljas som all annan dritt i konsumentbutikerna och någon oinsatt person kan tycka oj vad bra ett paket som innehåller allt som behövs.

Permalänk
Medlem

Säljs uppgraderings kitt a lá komplett?
Mobo cpu å minne, detta har andra halvan så?
Visst e delarna skit men är de flesta av mobo/mem/cpu kitten nå att hurra av?
Enda sättet här är faktiskt att var å en engagerar sig å lär andra.
Skriv recensioner så andra har nåt att gå efter.
Var ärlig när du betygsätter, en kabel som är fel å du måste byta är = trasig produkt.

Det kommer alltid finnas dessa mellanting, själv så är det bra då företag tar ett faktiskt tummen ur röven initiativ å ger konsumenter bra kompletteringar.
För alla köper en reservdelsmotor i delar? För det är exakt samma sak här.

Seså in på Nvidia forum å ställ dem mot väggen, men var rak å ärlig.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av warmerspy:

Inte så jätte bra val av nättagg. Det är ju inte så att CX serien har ett jätte bra rykte här på sweclockers

De gamla CX-aggen var inget vidare. Men CX-M är helt andra nätagg, och den enda orsaken till att de fått lite dåligt rykte är för att många blandar ihop dem med de äldre CX. Se t.ex. Sweclockers recension av CX500M.

Permalänk
Avstängd

40FPS? Bör vara hållbara 40FPS för att inte upplevas som frame-drops.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durkadur:

Gruppen paketet riktar sig till ska alltså vara tillräckligt omedveten/ointresserad för att kolla upp recensioner/priser på delarna var och en för sig; men samtidigt tillräckligt medveten/intresserad för att kunna uppgradera en PC och dessutom hänga på sidor som Sweclockers för att veta att paketet överhuvudtaget finns? Finns ens den här gruppen?

Om nu kittet visar sig vara någorlunda prisvärt skulle jag nog kunna rekommendera det till t.ex. min 11-åriga lillebror som fått en dator med "ärvda delar". En 11-åring verkar inte fatta vad lagg är och så länge kittet är prisvärt (och klarar enklare spel som LoL och Overwatch) så kan det vara en bra uppgradering. Jag ser ingen vits i att han lägger ner 6-8k på ett "vettigt uppgraderingskit" enligt sweclockersstandard.

Visa signatur

Intel I7 6700K | EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra | Asus Maximus VIII Alpha | 32GB Corsair CL16 Vengeance LED DDR4 | Corsair HX750i | NZXT S340 Elite | Be quiet! Silent Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Men lägg ner din skit, jag köper Nvidia för dom är bäst inget annat.
Den dagen då AMD släppet ett kort som har allt Nvidia har till ett bättre pris köper jag det. Då är det inräknat kvalitet och mjukvara. Och inte fps/kr

Aaah för Nvidia har verkligen levererat kvalité (micron minnen) och bra mjukvara på senaste tiden..............

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Men lägg ner din skit, jag köper Nvidia för dom är bäst inget annat.
Den dagen då AMD släppet ett kort som har allt Nvidia har till ett bättre pris köper jag det. Då är det inräknat kvalitet och mjukvara. Och inte fps/kr

I dagsläget är ju AMDs mjukvara bättre än Nvidias, kvalitetsmässigt tror jag inte något av lagen haft några större problem på sistone.

Eller påstår du att Nvidia med sina femtioelva mediokra drivrutinssläpp i minuten och klumpiga bloatware är "bäst" ?

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av deveraux:

Om du inte har råd med en speldator kanske du skulle se dig om efter ett jobb först?

Tror inte målgruppen är "fattiglappar" utan såna som har köpt en dator de trodde skulle klara allt för att försäljaren sa det. Många färdiga datorer säljs ju med väldigt bra CPU, mycket minne o.s.v., men med endast HDD och inbyggd grafik. När de upptäcker att Intel-grafiken klarar ungefär 3 FPS i Low kan de antingen köpa en PS4/Xbox One, eller då detta uppgraderingspaket för samma pris. Bra CPU o.s.v. har de som sagt redan i sin Dell/HP, så paketet ger troligen en bättre upplevelse än en konsol.

Dock är jag tveksam till att den målgruppen är speciellt stor. Någon som kan byta nätagg, installera ett grafikkort och flytta sitt OS till en SSD har troligen byggt sin dator själv, eller vet åtminstone hur man letar upp dessa komponenter själv till ett lägre pris. Det skulle vara populärare om det var någon slags rabatt jämfört med att köpa delarna separat, men då skulle ju inte Nvidia tjäna nåt på det...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD