Permalänk
Medlem

Har inte haft några problem med dom när jag tränat (och jag är tjock och svettas en hel del), heller inte haft något problem med brus i bakgrunden. Ljudet i sig är helt ok, men måste säga att jag är besviken på basen i lurarna. Tycker att det mycket mindre bas än vad jag får från apples originallurar som följer med sjuan, oavsett hur mycket jag pillar på eq'n. Dock gillar jag EQ'n för jag kan ställa in den så att jag får ett mycket varmare ljud än vad spotify vanligtvis levererar.

Passformen med foam pluppar och mellanvingarna är dock väldigt bra, har visserligen bara kört med dom en arbetsdag men märkte inte av någon smärta eller obekvämskänsla i öronen. Har främst haft luren i jackfickan som alltid varit max 6m bort i öppna rum, ingen disconnect på hela dagen. Trots att vi har en hel del trådlösa prylar på kontoret. Körde med dom 1 timme gym på morgonen och sen 6 timmars jobb där det vart blandat med musik, samtal och standby samt en timme i bilen med musik och samtal. Inga problem med batteritid, hade 38% när jag kom hem igen.

Funkar sådär att använda för samtal när man är många i samma rum, vi är 4 utöver mig på kontoret och när jag tar emot samtal där inne så klagar dom jag pratar med på telefon att de andras röster plockas upp av headsetet. Jag kan lösa det lätt genom att gå ut och prata men har man inte den möjligheten så funkar dom nog inte så bra. Vet inte om mic'en har något filter, för den plockar tydligen inte upp vind eller bakgrundsljud enligt folk jag pratar med.

Mina intryck so far.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

@SvanteP: Hur är övrig ljudkvalitet om man bortser från den lite svagare basen? Och vad för musik lyssnar du på? Provat använda det som headset utomhus?

Tack för intrycken i övrigt! Jag är riktigt sugen nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Kan inte säga så mycket om X3 men äger både X och X2,
och kan säga såhär: X2an har slutat fungera i princip helt nu eftersom den vägrar koppla upp sig förutom direkt efter att jag drar ut den ur laddkabeln, och kan stänga av sig själv lite random titt som tätt. Har fått återgå till de gamla X när jag är på gymmet , och det värsta som jag insåg då var att ljudet var fan bättre på mina gamla bluebuds X än på X2. Om detta är något att gå på så vill jag inte ens veta hur X3 kommer att fungera.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Kan inte säga så mycket om X3 men äger både X och X2,
och kan säga såhär: X2an har slutat fungera i princip helt nu eftersom den vägrar koppla upp sig förutom direkt efter att jag drar ut den ur laddkabeln, och kan stänga av sig själv lite random titt som tätt. Har fått återgå till de gamla X när jag är på gymmet , och det värsta som jag insåg då var att ljudet var fan bättre på mina gamla bluebuds X än på X2. Om detta är något att gå på så vill jag inte ens veta hur X3 kommer att fungera.

Jag har hört det från fler ställen! Kvalitetskontrollen av Jaybird verkar inte varit på topp under föregående versioner av hörlurar, men man får väl hoppas det är bättre nu...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har haft X1 och jag gillade de, ljudet och batteritiden var bra men de gick sönder innan jag ens haft de i 12 månader, jag använde de när jag styrketränade. Ifall att kvalitén har blivit bättre på X3 är det ett bra köp.

Mvh

Permalänk
Medlem

Haft mina lurar nu en vecka ungefär och jag är grymt nöjd. Har egentligen inte haft några liknande lurar tidigare så kan inte göra någon bra jämförelse.

Har mestadels tränat styrketräning med dom och haft dom till och från under arbetsdagarna. Batteritiden är bra, aldrig behövt ladda dom under dagen. Ljudet tycker jag personligen är ruggigt bra, går inte att jämföra med lurarna som följer med iPhone7. Dock när de levereras är ljudet lite tråkigt, men så fort man går in i appen och ändrar i EQ blir det stor skillnad.

Jag kör oftast profilen "Bring the bass" där jag gått in och dragit upp MID för att få lite tydligare röster. Jag tycker att basen är mycket bra men det är viktigt att använda rätt "gummiproppar" så de sitter korrekt i öronen. Har man för stora eller för små blir ljudet inte allt för roligt.

Jag började att köra med foam-propparna men har nu bytt till silikon. Mestadels för att det är enklare att ta ut/sätta in propparna. Märker ingen stor skillnad ljudmässigt mellan dessa förutom att foam isolerar bättre.

Har sen dag ett kört "over ear" varianten där man drar åt kabeln med medföljande tillbehör så att den sitter relativt spänt runt huvudet. Tycker helt klart att det är bästa sättet man kan använda lurarna på, framförallt vid träning. De sitter bra, trillar aldrig ut från öronen och det finns ingen sladd som stör.

Kör utan de medföljande vingarna, dels för att jag inte tycker det är så tilltalande estetiskt samt att jag inte upplever några problem utan dom. Har testat dom några gånger men slutar alltid med att jag tar bort dom. Hade jag sprungit eller liknande kanske det hade varit till användning.

Hur som, väldigt nöjd med lurarna och rekommenderar verkligen ett köp. Fick dom för 990kr då NoN sänkte priset under några dagar. Kan inte tänka mig att det finns några likvärdiga i den prisklassen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Jag har hört det från fler ställen! Kvalitetskontrollen av Jaybird verkar inte varit på topp under föregående versioner av hörlurar, men man får väl hoppas det är bättre nu...

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, för min del kommer det inte bli ett köp av X3 iaf.

Detta pga. jag har endast läst positiva recensioner av både Bluebuds X, Jaybird X2 och X3. Ändå så har jag personligen upplevd en försämring i kvalitet från X till X2, och som du säger så är det andra som upplevt samma sak. Likväl så får varje iteration "rekommenderat" stämpeln i sina reviews.

Nej, inga mer Jaybirds för mig. Finns bättre sätt att spendera 1400 kr på. Alternativt lägger jag på några hundralappar och får något som håller mer än 2 år. Kommer att använda mina gamla Bluebuds X (som fortfarande fungerar smärtfritt och dessutom har bättre bas och sitter skönare i öronen?!) tills att jag hittar något annat, det kommer bli speciellt intressant nu när Apple börjar tvinga tillverkare att producera bluetooth headsets. Kanske dyker upp något fantastiskt kul i samband med det.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldorado:

Hej!

Jag har haft X1 och jag gillade de, ljudet och batteritiden var bra men de gick sönder innan jag ens haft de i 12 månader, jag använde de när jag styrketränade. Ifall att kvalitén har blivit bättre på X3 är det ett bra köp.

Mvh

Tycker personligen att kvalitén har gått ner. Testade ett par X3 igår, och kan bara hålla med föregående inlägg om att basen har försvunnit helt, den sitter inte lika skönt som originala Bluebuds X, och det faktum att det inte är micro-USB utan någon proprietär adapter man måste ha för att ladda skitet gör det nästintill omöjligt för mig att rekommendera köp.

Vet inte exakt vad som händer hos Jaybird, om de satsar på sina Freedom istället eller dylikt, men Bluebuds X är fortfarande den bästa av de tre om man frågar mig personligen. Då har jag använt Bluebuds X i 1-2 år tills att de släppte X2, vilket jag köpte direkt (2-3 år sedan nu) och använt fram till några veckor sedan då de började lägga av.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

@SvanteP: Hur är övrig ljudkvalitet om man bortser från den lite svagare basen? Och vad för musik lyssnar du på? Provat använda det som headset utomhus?

Tack för intrycken i övrigt! Jag är riktigt sugen nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp har använt det som headset utomhus, som sagt micen filtrerar bort oljud och mic är ok. Så dom man pratar med tycker att det funkar ok. Eftersom att jag jobbar inom bygg och anläggning och vistas en hel del i bullriga miljöer så kan jag säga att jag saknar noice cancellation när jag pratar i headsetet, kan vara svårt att höra vad den andre säger. Det vart bättre med foamen som sluter tätt bättre.

Insåg att jag kan varit lite för snabb med att yttra mig om ljudet. Jag återkommer om en vecka, mina lurar ligger just nu och spelar in sig. Har 34 timmar och 19 min kvar tills dom legat i 50h och spelat Gör vanligtvis inte så stor skillnad på så små element som sitter i in-ear men känns dumt att inte ge dom de bästa förutsättningarna.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Har lite mer erfarenhet nu som jag tänkte dela.

Vingarna hindrar att få in snäckorna ordentligt i öronen, när jag tog bort vingarna så fick jag bättre förslutning och med det både bättre bas och ljud i stort. Har inte haft något problem med att dom ramlat ur trots att jag kört utan vingar.

Dock var jag nog lite snabb med clipping. Vet inte om det inte var något problem i början eller om jag inte märkte det. Den klipper då och då ca 0,5sec när jag har telefonen i byxorna eller i bröstfickan på jackan, har inte problemet om jag hänger jackan på en stol i rummet och går runt eller sitter och jobbar på stolen.

All in all, om dom här lurarna är så pass bra som alla recensioner påstår så vill jag inte råka ut för dåliga lurar. Jag kommer mest troligtvis gå tillbaka till trådade lurar när jag lyssnar på musik, sen köra dom här för jobbet och samtal. Är inte särskilt nöjd.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

@SvanteP: Vad tråkigt att höra! De verkade så bra på alla förhandstittar och recensioner man sett och läst. Själv har jag grävt mycket i hur dessa hörlurar presterar, särskilt jämfört med andra, och det verkar tyvärr som att det billigare priset också innebär en billigare upplevelse, så att säga. Om man till exempel ser på Bose Soundsport Wireless så verkar de alltjämt lite bättre på i princip alla punkter förutom snäckornas storlek och pris. Själv är jag allergisk mot sladdar, så måste hitta ett portabelt headset som är trådlöst!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Angående bruset vid tyst läge så skrev Jaybird såhär:

I understand that the current state of your device is frustrating and think that this could get fixed through our reset option.

To reset your buds, follow the steps below.

1.Make sure your buds are powered off.

2.From an off state, press and hold the power button for 8 seconds until the LEDs flash red and green.

3.Double press the power button. The LED will flash rapidly and you should hear a double tone. Your buds have now been reset.

NOTE: When you reset your buds, you will lose any saved presets and any saved devices on the paired list. You’ll need to repair your buds to your Bluetooth device.

Blev dock inget lyckat för min del. Men redan blivit van med detta så inget som stör mig längre
Men med tanke på svaret från dom, Så ska det ju inte brusa om dom.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Jag kan bara meddela att jag till slut valde bort Jaybird X3 för att istället lägga mina pengar på Bose Soundsport Wireless och som det ser ut nu ångrar jag mig inte för en sekund.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Fått hem mina nu. Hur nöjd som helst.

Nån som vet om det går att köpa extra ladd-dockor till X3?

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

@SvanteP: Låter ungefär som den uppfattning jag själv skapat mig efter att ha läst om dem på internet! Ljudet verkar onekligen över medel för just den sortens hörlurar, och flera påstår sig uppskatta Jaybird X3 mer än till exempel Bose Soundsport Wireless, som i dagsläget kostar runt 1800 kronor enligt Prisjakt och har bra omdömen kring ljudkvaliteten. Skulle dessutom X3 landa under 1500 kronor här måste det ses som ett kap.

Mitt enda krav är egentligen att de är smidigare än mina nuvarande Sol Republic Shadow Wireless, som förvisso har bra ljudkvalitet, men där själva konstruktionen är urdum. Det tyngre halspartiet är mest irriterande nu och hörlurarna sitter inte tillräckligt bra i öronen. Skyller dock det inköpet på okunskap kring trådlösa hörlurar samt att det var mina första inom kategorin.

En sak jag funderar på är vad det finns för trådlösa in-ear hörlurar för "audiofiler", eller om det är något icke-existerande med tanke på överförings- och storleksbegränsningar. För som sagt så säger många, både om Jaybird X3 och Bose Soundsport Wireless, att de har bra ljudkvalitet för "den sortens" hörlurar.

Bytte från X3 efter att ha Bluebuds X och X2 till just Soundsport från Bose.

Bose vinner överlägset. Både ljudmässigt och komfortmässigt. Det enda jag önskar är att de kunde spela högre

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dool:

Fått hem mina nu. Hur nöjd som helst.

Nån som vet om det går att köpa extra ladd-dockor till X3?

Det finns att köpa via deras officiella hemsida: https://www.jaybirdsport.com/en-us/shop/x3-pack.html#991-0001...

Kan passa på att höra om någon vet hur man kan få tag på extra "shirt clip" UTAN att köpa accessory pack för dryga hundringen? Min gick sönder efter ca 3 månaders användning och deras kundsupport svarar inte...

Permalänk
Medlem

Någon som har returnerar hörlurarna pga brus? Funderar på att skicka tillbaka mina, men osäker eftersom de kanske skickar tillbaka de och menar att inget är fel, med en faktura på köpet.

Permalänk

@CROE: Haft mina nu i snart 4 månader. Absolut inga problem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulle0216:

@CROE: Haft mina nu i snart 4 månader. Absolut inga problem!

Frågade efter någon med erfarenhet om retur pga brus, menar du att det inte var något problem med returen? Reparerades dem eller fick du ett par helt nya?

Permalänk

@CROE: jag menade att det inte varit några problem med hörlurarna så aldrig behövt returnera dem. ps, i sverige har de typ varit ute i 4 månader bara...

Permalänk

Någon som vet om foamlurarna går att tvätta utan att förlora någon kvalité? Sökt runt lite men hittar ingen info om hörlurar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

X3

@Mulle0216: Hr haft mina X3:or nu sedan kort efter release och jag fick dem i utbyte från defekta X2. X2 var jag väldigt nöjd med, mindre clipping och bättre ljud. De satt bättre i örat med enligt mitt tycke. X3 har varit medelmåttiga överlag, som sagt en hel del clipping då jag oftast har telefonen i byxfickan, detta var dock inget problem med X2...
Ljudet har inte varit fantastisk direkt, har spelat in dem sedan länge och har inte upplevt att de blivit bättre.
Jaybirds kundservice däremot, WOW. Riktigt bra måste jag säga. Förstående och hjälpsamma.
Använder dem till ljudböcker, musik och samtal, gymträning, löpning osv och de är tillräckliga overall faktiskt. Bara de hade haft lite bättre koppling, mindre clipping.

OCH just ja! Störigt brus under samtal. De tar upp ganska mycket ljud från omgivning.

Overall, OK lurar för dag till dag bruk. Bra batteritid och hyffsat ljud.

OT, foamlurar ska inte tvättas. De "luckrar" upp.

Visa signatur

i7 6700K@4.5Ghz, EVGA1080Ti Ftw3, Asus Z170-A, Corsair LPX 3000Mhz DDR4, Fractal Define S, Philips Fidelio X2, Schiit Magni+Modi. NZXT Aio X62 monterad med NZXT Kraken G12 på GPU. Noctua NHD15 kyler CPU.