Kalle Ankas jul – Bör man hålla fast vid traditionen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Kalle Ankas jul – Bör man hålla fast vid traditionen?

Jag tycker grabbarna har helt fel kan vi inte få ha kvar Kalle som en tradition?
Vad tycker du om deras uttalande?

Samir och Daniel om varför vi firar jul

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/205221

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Jul 2007

Tycker hela deras lilla försök att vara roliga floppade totalt, så pass gamla och kunde inte utan telefonen komma på varför Julen firas. och jovisst ska Kalle få vara med =).

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|Crossfire 290x|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015

@crew seven:

Efter att ha kollat på deras "pratshow" uppfyller jag kriterierna för att kunna kallas för utvecklingsstörd, så mycket sjönk min iq.
Hur dessa människor kan få yttra deras åsikter på en nyhetshemsida visar samhällets dekadens. Hur kan någon tycka att deras åsikt är relevant? Den ena medverkade i ett program som aktivt uppmuntrar dagens ungdommar till promiskuitet, akholkultur m.m. Den andra är så feminin att han är två steg till att bli nästa Caitlyn Jenner.

Så länge Sverige finns ska Kalle Anka visas på tv, låt oss bevara denna tradition.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2010

Länk till Aftonbladet.

Förväntas jag klicka på den? No way!

DATOR: Corsair AX760 W | ASUS P8Z77 M Pro | 2500K @ 4,8 Ghz | Gigabyte GTX 980 Ti G1 Gaming @ 1447 MHz Core/8118 MHz Mem| 16 GB 2133 MHz RAM | Massa SSDs och HDDs | Noctua NH-D14 | Fractal Design Define R5 | Logitech Chaos Spectrum G900 mus | FUNC mekaniskt tangentbord, röda brytare |
LJUD: Corsair SP2500 | Philips Fidelio X2 | Creative SoundBlaster E5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Schlätta
Registrerad
Mar 2012

Jag håller med rubriken.

Om vi ska döda Kalle Anka måste det ske nu!

Gamerigg: | Win10 | InWin 303 | ASUS X99-A | Intel i7-5820K | Gamerstorm Captain 240 | Intel 600p 256GB | MSI R9 380 Gaming 4GB | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av GreveFrog:

Jag håller med rubriken.

Om vi ska döda Kalle Anka måste det ske nu!

Varför?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av AmdX2:

Tycker hela deras lilla försök att vara roliga floppade totalt, så pass gamla och kunde inte utan telefonen komma på varför Julen firas. och jovisst ska Kalle få vara med =).

Du det gör inte jag heller (vet varför vi firar jul) för jag bryr mig inte ens om julen eller tagit reda på varför. Har väl inte köpt julklappar på över 25 år nu och är nöjd att jag sparade dom pengarna

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Schlätta
Registrerad
Mar 2012

@cider123:
1, Jag har svårt att förstå varför man under julafton ska samla hela familjen för att se på tecknad film, samma filmer som man sett varje år. Det är helt enkelt inte roligt längre.

2, För att slippa allt jävla gnäll som blir så fort Disney försöker städa bort den värsta skiten ur sina filmer. Rasistiska stereotyper ska inte vara en jultradition.

3, För att reta alla "Sverigevänner" som skall bevara allt som är värdelöst samtidigt som de bryter ner det svenskaste vi har, nämligen solidariteten och omtanken om sina medmänniskor. Hur fan kan någon tänkande människa börja skrika för att lucia är lite mörkare i huden ett år, eller för att en skola inte sjunger pepparkakssången?

Gamerigg: | Win10 | InWin 303 | ASUS X99-A | Intel i7-5820K | Gamerstorm Captain 240 | Intel 600p 256GB | MSI R9 380 Gaming 4GB | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Jan 2012

@GreveFrog

1) Enkel lösning på detta. Gillar du inte Kalle så titta inte. Hindra inte folk som tycker det är en mysig tradition från att titta bara för att du inte gillar det. Vad man tycker är "roligt" är högst subjektivt.

2) Långt ifrån alla gnäller på ändringar. Det är en (väldigt högljudd) minoritet.

3) ...va?

CPU: I7-3930k@4,2 GHz + Noctua NH-D14 // GPU: EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2.0+ // RAM: 16 GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz // MoBo: Asus P9X79 Pro // PSU: NZXT HALE90 1000w 80+ Gold // SSD: Samsung 830(128GB) + Crucial M500(240GB) + Crucial MX300(525GB) // HDD: 2 TB Seagate Barracuda 7200 rpm // Chassi: Fractal Design Define XL R2 // OS: Win 10 Pro // Skärm: AOC g2460Pg + BenQ GL2450.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2010

Vuxna människor som firar händelser från en sagobok är så fel så det ej är klokt. Vi borde plocka bort dessa röda dagar och istället öka antalet semesterdagar som folk får plocka ut när de vill.

Angående Kalle Anka så vem ser på skiten nu för tiden? Men lockar programmet till sig tittare så visst kan de fortsätta att sända det.
*edit*
Enligt Wikipedia såg 3,4 miljoner skiten förra året.

i7 7700 & Ryzen 1800X. Båda har 64GB ram, 500 GB 960 Evo m.2. Grafikkort är något jag hittade i en container..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2001

Att avskaffa Aftonbladet är ett bättre drag, skulle göra livet mycket bättre för väldigt många som skulle slippa få en massa felaktig information presenterad som nyheter varje dag.

Trädvy Permalänk
Skribent
Adam Syrén
Plats
Hemma
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Dead poet society:

@crew seven:

Efter att ha kollat på deras "pratshow" uppfyller jag kriterierna för att kunna kallas för utvecklingsstörd, så mycket sjönk min iq.
Hur dessa människor kan få yttra deras åsikter på en nyhetshemsida visar samhällets dekadens. Hur kan någon tycka att deras åsikt är relevant? Den ena medverkade i ett program som aktivt uppmuntrar dagens ungdommar till promiskuitet, akholkultur m.m. Den andra är så feminin att han är två steg till att bli nästa Caitlyn Jenner.

Så länge Sverige finns ska Kalle Anka visas på tv, låt oss bevara denna tradition.

Vad är fel med "promiskuitet"? De enda som brukar ha problem med mer njutning åt fler människor är påven och hans lakejer i katolska kyrkan, eller andra medeltida samfund. Folk som ska in i andra människors sovrum och tycka till har jag ärligt talat svårt för, kompenserar ni för något?

Nvidia GTX 1060 @2000 MHz | 4790K @4,8GHz | Noctua NH-D14 | ASUS MAXIMUS VI IMPACT | 16GB DDR3 @2400Mhz | Corsair AX850 | 3TB HDD | 120GB SSD | Fractal Design Define Nano S | Eizo Foris FS2333 & Philips 50PFT4009/12 | Windows 10 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nol
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Johan86c:

Vuxna människor som firar händelser från en sagobok är så fel så det ej är klokt. Vi borde plocka bort dessa röda dagar och istället öka antalet semesterdagar som folk får plocka ut när de vill.

Angående Kalle Anka så vem ser på skiten nu för tiden? Men lockar programmet till sig tittare så visst kan de fortsätta att sända det.
*edit*

Snacka om egoist, Julen är barnens afton och jag tror nog att du tittade när du var liten med.
Väx upp lite och sluta tänka på dig själv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av micke7406:

Snacka om egoist, Julen är barnens afton och jag tror nog att du tittade när du var liten med.
Väx upp lite och sluta tänka på dig själv.

När man var liten var det ej så mycket annat att se på då det gick så lte barnprogram på tvn. Idag har folk så mycket annat och mängder utav tvkanaler.
Vadå egoist när jag skrev att om många ser på det så får de sända det om de vill, liksom det är efterfrågan av något som styr vad som ska sändas.

i7 7700 & Ryzen 1800X. Båda har 64GB ram, 500 GB 960 Evo m.2. Grafikkort är något jag hittade i en container..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

När jag var liten tittade jag alltid på Kalle, idag nja spelar ingen roll, oftast är väl TV på med kalle men följer det inte direkt, men dom mindre gör..

Men klart Kalle ska vara kvar ocensurerat också, samt trillingnöten borde vara kvar i Aladdin/Paradis askarna..

Officiellt firas det jul PGA Jesus födelse, men egentligen är han like ute som ett par V-jeans om varför det firas jul idag och dom senaste 40 åren ungefär

Cooler Master ATCS840, corsair AX750, Asus Sabertooth X58, i7 950, Highend vattenkylning, 12Gb Corsair, GTX275, Raptor 150, Spinpoint F1 1Tb x3, WD 640black, Windows 7 x64, Asus Xonar Essence STX. Skärm Dell U2711.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av GreveFrog:

3, För att reta alla "Sverigevänner" som skall bevara allt som är värdelöst samtidigt som de bryter ner det svenskaste vi har, nämligen solidariteten och omtanken om sina medmänniskor. Hur fan kan någon tänkande människa börja skrika för att lucia är lite mörkare i huden ett år, eller för att en skola inte sjunger pepparkakssången?

Berätta gärna hur fan tankegången gick när du pusslade ihop Kalle Anka på julafton till reta upp rasister?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
台北市中正區
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av GreveFrog:

det svenskaste vi har, nämligen solidariteten och omtanken om sina medmänniskor.

Fniss.

Kalle Anka är en skitskum tradition, men whatever, liksom. Den är ganska djupt rotad vid det här laget, vore dumt att ta bort det.

Ibland dricker jag whisky och resterande tid säljer jag cykelkomponenter i kolfiber.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005

Varför dessa människor får ta plats i media är för mig ett mysterium.

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Feb 2006

@micke7406:
Helt rätt det är ju i första hand för barnen jag har inte heller någon större behållning av det längre men ungarna gillar det.
Detta fenomen är förmodligen ålders relaterat det krävs ju inte mycket mer än tankeverksamhet på ytterst medel måttlig nivå för att greppa detta är man 13+år och jag antar att de flesta som gnäller på en av de sista svenska BARN/JUL traditionerna vi har kvar här så har man för mycket fritid eller inga egna barn.
Sedan handlar julen för mig och andra som har skapat sig en egen uppfattning om julens innebörd undan all stress och köp mani om att vara tillsammans äta umgås tillbringa tid med de som betyder något familj vänner mm oavsett hur kommersialiserat allt kring jul blivit så har man alltid ett val det blir vad man gör det till.
Det är ett bra tillfälle att ge barnen extra mycket genuin kärlek uppmärksamhet och lek utan stress.

Cpu:Intel 5820k H2O Gpu:Gainward 970 sli Mobo:Asus x99-S 16Gb DDR4 PSU:CorsairAX860W Chassis:NZXT H440

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2005

Undrade WTF över trådens namn, ser innehållet referera till dårar från Aftonbladet. Move along, nothing to see here.

Desktop: ASUS P8Z77-V LK, Intel Core i7 3770K, 16GB Corsair XMS3 DDR3,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, HyperX Savage SSD 480GB
Notebook: MSI GE72 2QF-054NE Apache Pro
http://www.blackmesagame.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av keyser:

Att avskaffa Aftonbladet är ett bättre drag, skulle göra livet mycket bättre för väldigt många som skulle slippa få en massa felaktig information presenterad som nyheter varje dag.

På varje film på aftonbladet numera:

"...se när han gör det otroliga"
"...efter några minuter gör han det hemska"

mediaprostitution på hög nivå.
Vägrar klicka på deras länkar sedan en tid tillbaka.

i7-2600k 3,4GHz | Asus Geforce GTX1080 | Corsair Vengeance 16GB | Corsair Force GT 120GB | P8P67 Deluxe | Asus PG348Q 34"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av griid:

På varje film på aftonbladet numera:

"...se när han gör det otroliga"
"...efter några minuter gör han det hemska"

mediaprostitution på hög nivå.
Vägrar klicka på deras länkar sedan en tid tillbaka.

Det är många år sedan jag besökte Aftonbladet och Expressen. Alla "nyheter" jag ser länkade därifrån utgår jag från är antingen helt felaktiga eller iallafall förvrängda av dålig journalistik och dålig faktakoll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Schlätta
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Barren Wuffet:

Berätta gärna hur fan tankegången gick när du pusslade ihop Kalle Anka på julafton till reta upp rasister?

Kommer du ihåg när Disney klippte bort den svarta dockan och mängder med såkallade "sverigevänner" skrek om att julen var förstörd? Det är det jag tänkte på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Isla de Muerta
Registrerad
Okt 2009

Jag står inte ut med Samir, det bara skriker smink, utseendefixerad och IQ brist.
Jag tror aldrig han har öppnat munnen utan att på något sätt försöka få fokus på sig själv.

CPU: R5 1600 @ 3.9Ghz 1.38v
RAM: 16GB @ 3066Mhz
GPU: 480 nitro+ @ 1366Mhz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2016
Skrivet av keyser:

Det är många år sedan jag besökte Aftonbladet och Expressen. Alla "nyheter" jag ser länkade därifrån utgår jag från är antingen helt felaktiga eller iallafall förvrängda av dålig journalistik och dålig faktakoll.

Till Aftonbladets försvar är en del av deras plus-artiklar ganska välgjorda men de ligger ju bakom en paywall så det räknas kanske inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av Johan86c:

*edit*

Jag håller med dig angående semesterdagarna. Angående Kalle Anka så är det nog snarare så att många har som tradition att bara samlas framför något, snarare än att tyst stirra på TV:n, men eftersom det har blivit en så stor del av julen så är det något som man knäpper på.

|| 2700K @ 4.7GHz || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Crucial C300 64GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av Napoleongl:

Till Aftonbladets försvar är en del av deras plus-artiklar ganska välgjorda men de ligger ju bakom en paywall så det räknas kanske inte.

Det innebär ju att man ger pengar till Aftonbladet, så det är helt otänkbart

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Mar 2010

Ja, någon bör dödas men inte är det Kalle!

Dator: ASUS P8Z68-V PRO - Intel i7-2600K @4.8GHz - Sapphire 390x Tri-X - Fractal Design NEWTON R2 1000W - Corsair Force GT F120 120GB - Adata SP900 128GB - Seagate Barracuda 2TB - Corsair 800D - Corsair H100 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair Vengeance M90 - Qpad MK-85 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Dec 2010

Rör inte Kalle, det ger oss asociala jävlar en ursäkt att smita undan en timme under julfirandet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Är det för att Kalle inte har ett kön?