Iptv-Abbonemang på flera tv-apparater

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2009

Iptv-Abbonemang på flera tv-apparater

Hej.

Vet inte om det är rätt forum. Har googlat lite på nätet men inte hittat vettigt svar.

Undrar hur man kan använda ett iptv-abbonemang för flera tv:en hemma?

Har tre tv;en. Tacksam om någon kan hjälpa mig.

Har läst om kabeldelare? är det något ni rekommenderar eller andra förslag. Går det annars att streama från box till box.

Öppen bredbandsfiber.

Ha en trevlig dag/kväll.

Martin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2005

Jag antar att du har en box från din leverantör och från den en HDMI till tvn.

Så nej om du inte vill ha en HDMI-spitter och köra samma kanal på varje tv så får du nog ringa din leverantör och köpa 2st boxar till.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Mar 2008

Ja de e ba skippa IPTV och köra netflix eller liknande om man vill ha media till fler apparater sammtidigt.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Vänligen kontrollera så att ni är i rätt avdelning innan ni skapar nya trådar.

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P10 Plus
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mitt i Skåne
Registrerad
Okt 2001

Du måste vara mycket mer specifik om vi ska kunna hjälpa dig.

1. Vilken leverantör av IPTV gäller det? Telia? Viasat? Canal Digital? Tele2? Bredbandsbolaget/Telenor?
2. Har du trillingkort? (heter det så?)
3. Har du 3 boxar?

/Knight

Idag kom Athlon64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2009

Tänkte använda kabeldelare går det. Abbonemang förmodligen blir det viasat. Tre boxar. är viasat

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nora
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av martin_355:

Tänkte använda kabeldelare går det. Abbonemang förmodligen blir det viasat. Tre boxar. är viasat

Det som är, är att du måste ha 3st boxar men även abonnemang för det (Jag har telia och köra med tvilling abonnemang, då jag har TV uppe och nere) Sen lär du ha en switch för att kunna koppla in dessa så du slipper ta upp alla portar i routern.

MOBO: MSI B350M MORTAR, CPU: RYZEN 5 1600, RAM: 2x8GB DDR4 @ 3200MHz, GPU: SAPPHIRE radeon R9 390 NITRO @ 1150/1550MHz, SSD: TOSHIBA TR150 480GB Chassi: FractalDesgin Core, PSU: CoolerMaster V750 80+ Gold, Skärm: AOC G2460PF