Lämpliga spel för jobb laptopen

Permalänk
Medlem

Lämpliga spel för jobb laptopen

Har fått en Thinkpad p70 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3381256 av nya jobbet ... den skall självklart användas för jobb i huvudsak och har endast en 500gb SSD som lagring just nu så massiva titlar som vill ha massa space går bort .

Kommer resa en hel del och kommer bli en massa hotellnätter så istället för att sitta och fyllna till i hotellbaren varje kväll så letar jag tips på vettiga lir att leka med över nått darrigt wifi / 4g nät

Diablo 3 har redan installerats , enkel hjärndöd slakt , bör funka bra att döda några trista hotellkvällar med
Provade BF1 (som jag kör till 99% nu hemma ) , men känns lite konstigt att köra FPS lir på en liten 17tummare och annan layout på tangentbordet , muskelminnet är svårt att träna om .... en commander mode i BF1 hade vart guld
Kanske borde väcka EVE onlinekontot igen ?

Ös på med förslag

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Ger lite tips på titlar, som inte berörs av darrigt internet.
HoMM3 ett gammalt men ack så bra spel
Crysis 1-3
GTA 5
Portal 1-2

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Odämpat Master chassi med 200Perforeringar || Moderkort med Pegasus vingar, B550 klassade || En 120 snurr i snurr av beigebrunt utförande || Grafikkort med dubbla insug som sussar runt i 4060ti RPM || Processor i rött utförande, GHz norr om 5600 || Spänningsbox certifierad i guldtext att klara 600w

Permalänk

På min jobblaptop som har sämre specs än din har jag dessa installerade och alla flyter bra överlag:
-Baldur's Gate (1, 2 och expansioner)
-Banner Saga
-Blood Bowl
-Castle Crashers
-Company of Heroes 1
-CS: Source
-DoD: Source
-Don't Starve (Reign of Gigants och Shipwrecked)
-Don't Starve Together
-Doom (1 och 2/Ultimate Doom)
-Fez
-Hard West
-Heroes 3
-Human Resource Machine
-Icewind Dale (EE och 2)
-Invisible Inc.
-LIMBO
-Magic (2013-2016)
-Offworld Trading Company
-Ori and the Blind Forest
-Pillars of Eternity
-Rome: Total War
-Starbound
-This War of Mine
-Valian Heaerts
-Warhammer 40k: Dawn of War (med expansioner)
-Warhammer Quest
-World of Warships
-Worms Armageddon
-XCOM: Enemy Unknown

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

I mitt tycke fungerar casual strategi/sim bäst för spelade under icke optimala former

Cities skylines
Rim World
Prison architect

alt. Kör nostalgi med NES/SNES emulator

Permalänk
Medlem

Minecraft? Klockrent tidsfördriv, för mig på tåg är det givet!

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

ohhh Minecraft bör vara rätt lagomt lir , det hade jag inte ens tänkt på

Rome Total War är nog vettigt också

FPS som genere går nog bort , orka lira med en taskig trådlös mus å kasst internet (samt 4k skärmen är GRYM , men kräver massa GPU om det ska flyta och den är inte världens snabbaste skärm heller med mycket släp å skit, så 2långsamma" snygga spel lämpar den sig bäst för)

fett massa tips som stömmar in

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

RollerCoaster Tycoon 2, finns inkl alla expansioner billigt på nätet.

EDIT: Kom på en till: Trackmania

Visa signatur

Stationär: i5-2500K @ 4.3Ghz, Noctua NH-U12P SE2 | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Corsair VENGEANCE 8GB CL9 1600Mhz | MSI GTX 770 2GB | Samsung 840 250GB, WD Caviar: Black 1TB, Green 500GB | Cooler Master HAF 912 Plus | Corsair TX 650W
Laptop1: Clevo W150ERM: i7-3610QM @ 2.3Ghz | Kingstong HyperX 8GB 1600Mhz CL9 | Nvidia Geforce GT 650M 1GB | Plextor M3 Pro 128GB | 15" 1080p Matt display, 60% NTSC
Laptop 2: HP EliteBook 840 G2: i5-5200U | 16GB RAM | 256GB 2.5" SSD | 14" 1080p IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vact:

I mitt tycke fungerar casual strategi/sim bäst för spelade under icke optimala former

Cities skylines
Rim World
Prison architect

alt. Kör nostalgi med NES/SNES emulator

Håller helt med där, själv kör jag bara turn-baserade spel när jag inte är hemma.
X-Com, Darkest Dungeon, Civilization, Total War-spelen, Divinity: Original Sin, Endless Legend

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

Total War serien skall kollas närmare på helt klart
Såg att jag redan hade Civ V låg och skramlade i Steam biblioteket , måste ha köpt det på nån sånhär superdeal eller nått , har inte ens spelat det

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Spel som hade kunnat tänka mig på en jobbdator om jag haft en:

Banished
FTL: Faster Than Light
Prison Architect
Dota 2

Skrivet av A_Müller:

På min jobblaptop som har sämre specs än din har jag dessa installerade och alla flyter bra överlag:
-Baldur's Gate (1, 2 och expansioner)
-Banner Saga
-Blood Bowl
-Castle Crashers
-Company of Heroes 1
-CS: Source
-DoD: Source
-Don't Starve (Reign of Gigants och Shipwrecked)
-Don't Starve Together
-Doom (1 och 2/Ultimate Doom)
-Fez
-Hard West
-Heroes 3
-Human Resource Machine
-Icewind Dale (EE och 2)
-Invisible Inc.
-LIMBO
-Magic (2013-2016)
-Offworld Trading Company
-Ori and the Blind Forest
-Pillars of Eternity
-Rome: Total War
-Starbound
-This War of Mine
-Valian Heaerts
-Warhammer 40k: Dawn of War (med expansioner)
-Warhammer Quest
-World of Warships
-Worms Armageddon
-XCOM: Enemy Unknown

Jobbdator var det ja!

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Spel som hade kunnat tänka mig på en jobbdator om jag haft en:

Banished
FTL: Faster Than Light
Prison Architect
Dota 2

Jobbdator var det ja!

Håller med om FTL, utmärkt travel-spel.

haha ja det är det, men man vill ju gärna ha lite olika att välja på beroende på tillfället och vad man är sugen på. Jag spelar t.ex. nästan uteslutande spel som är turbaserade eller inte kräver mus när jag sitter på tåg, flyg, etc. men jag har en MS Intellimouse Explorer 3.0 till laptopen så när jag är på hotellrum, flygplats med bordyta, eller liknande så funkar även vissa fps, strategispel eller liknande.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Bör ju kunna spela det mesta även spel som gta-v och fallout 4

men lite mer slowplay

Minecraft
Kerbal "sjukt roligt"
Besige

Annars lite retro/nya rpg är aldrig fel
Gothic
Risen
fallout 1-2-3
arcanum
morrowind/oblivion/skyrim
Witcher "första är underskattat"
assasins creed serien
dragon age serien

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w