Permalänk
Medlem

Historia i vattenkylning

Några av mina loopar från 2004 fram till nu

Besök galleriet här

Permalänk
Administrativ avgift

@Bakteria: Du har varit så missnöjd med alla chassin pga layout så köper du ett FD S? xD Trodde en äkta vattenkylare köper ex Caselabs , Hexgear eller dylikt vid det här laget

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@Bakteria: Du har varit så missnöjd med alla chassin pga layout så köper du ett FD S? xD Trodde en äkta vattenkylare köper ex Caselabs , Hexgear eller dylikt vid det här laget

Silverstone hade jättebra layout och hade många fiffiga lösningar. Jag hade det i flera år och det gick igenom många ombyggnationer, vilket ledde till att chassit tog mycket stryk. Det var därför jag bytte de
t.
Define S är bra och lättbyggt. Rymligt vilket ger många alternativ. Och kostar 1/4 av priset av Caselabs.
Visst, är pengar inget hinder är det väl inget fel på ett Caselabs eller "dylikt".

Permalänk
Discokungen

Fattas grafikkortsblock på senaste bygget men annars var det riktigt kul att se! Sätt en rad fram också och kör.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

@Flamso:

Tackar. Det var mest för jag inte hade någon luftkylare liggandes så satte ihop den loopen tills vidare. Bytte chassi och lite andra grejer.
Nya bygget kan du följa här. Lite sleeving och så som saknas och har haft lite dåligt med tid.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Bakteria:

@Flamso:

Tackar. Det var mest för jag inte hade någon luftkylare liggandes så satte ihop den loopen tills vidare. Bytte chassi och lite andra grejer.
Nya bygget kan du följa här. Lite sleeving och så som saknas och har haft lite dåligt med tid.

Helt klart en uppgradering! Du borde ha med det bygget i galleriet för det är ditt snyggaste hittills!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

@Flamso:

Tack!
Det kommer att få sitt eget galleri när det är klart

Permalänk
Medlem

Men nu blir jag besviken! Har du inte kvar några bilder på vattenkylningen i ditt gamla Antec-chassi? Vill minnas att det var ett P160.

Borde ju finnas med i ett sånt här galleri..

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

@Jokkocze:

Någon har minnet på rätt plats!

Bilderna gick upp i rök under hårddiskcrash för länge sedan.
Har inte mycket kontakt med min gamla "lan-krets" men finns säkert bilder om någon arkiverat, får uppdatera om det dyker upp.
Tack för minnes-trippen

Permalänk
Medlem

@Bakteria:
Ska se om jag kan hitta något

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB