Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Osby
Registrerad
Aug 2007

Riktantenn

Tips på att ställa in riktantenn till mobil bredband sökes. Har en funkwerk antenn till tre mobila bredband. Finns det nåt "flytande" program där man ser sändningen under tiden man vrider antennen?

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Du får kolla i ditt modem om det finns nån signalindikator eller så tar du reda på var masterna finns och riktar mot dem och testar.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Osby
Registrerad
Aug 2007

Jag har en dovado router. Men där är ingen "flytande" signal mätare. Sen undrar jag var man kan se var masterna finns? Nån app eller program?

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av genes:

Jag har en dovado router. Men där är ingen "flytande" signal mätare. Sen undrar jag var man kan se var masterna finns? Nån app eller program?

Du får du nog kontakta din operatör och fråga och sedan rikta in antennen med karta och kompass eller så får du prova dig fram eller kontakta en antenninstallatör som har tillgång till mätinstrument.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/bin/bash
Registrerad
Mar 2002
Skrivet av genes:

Jag har använt några olika appar när jag skulle undersöka vart masterna stog i förhållande till våran sommarstuga. Den bästa är helt klart Network cell info, den kostar 22kr men det finns en gratisvariant också. Jag provade några andra också men dom där 22kr var det värt, appen har väldigt väldigt mycket information om din mast och anslutning.

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Osby
Registrerad
Aug 2007

ok det ska jag testa, network cell info.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
som gud är min närvaro överallt.
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av genes:

det är bara att trycka uppdatera, snurra på antennen vänta några minuter, klicka på uppdatera
och börja om.

jag har en 21db panel antenn för mobil data du kan få om du vill.
(mycket lättare att rikta in)

/mvh

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag;-)

main dator: rampage v10, 6950x, Titan xp,64gig ram,intel 950,2x 10gig nic, asus 2k 165hz ips skärm, 900D custom vattenkylning.
main server: Supermicro, amd 6386se 16 trådar, 20TB i raid 6, 64gig ecc ram, 6x 10 gig nic. custom vattenkylning. 1/1gig nätverk via dedikerad fiberlina, router:usg pro4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Osby
Registrerad
Aug 2007

@aragon: få? Gud vad snällt. En sådan tar jag gärna. Har så jäkla dålig sändning där jag bor så jag måste prova nåt nytt.

Jag bor i Osby.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
som gud är min närvaro överallt.
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av genes:

@aragon: få? Gud vad snällt. En sådan tar jag gärna. Har så jäkla dålig sändning där jag bor så jag måste prova nåt nytt.

Jag bor i Osby.

Den är aningen solblekt så det är ingen skönhet. Skicka ett pm med din adress så skickar jag den. /mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag;-)

main dator: rampage v10, 6950x, Titan xp,64gig ram,intel 950,2x 10gig nic, asus 2k 165hz ips skärm, 900D custom vattenkylning.
main server: Supermicro, amd 6386se 16 trådar, 20TB i raid 6, 64gig ecc ram, 6x 10 gig nic. custom vattenkylning. 1/1gig nätverk via dedikerad fiberlina, router:usg pro4