Hjälp med att hitta rätt grafikkort/cpu till min dator

Permalänk
Medlem

Hjälp med att hitta rätt grafikkort/cpu till min dator

Hej, jag behöver hjälp med att hitta något att uppgradera med min dator då jag inte kan spela spel som H1Z1: King of the kill med bra fps eller ens med min vanliga upplösning. Måste ta det lägsta och lägga alla settings på low men även då så har jag fps problem. Kan till exempel spela League of legends med bra fps men H1Z1 är katastrofalt. Har även velat köpa Payday 2 men är osäker på om datorn klarar av det då den knappt klarar H1Z1.

Så undrar om det är mitt grafikkort jag behöver uppgradera eller om det är cpu som är dålig. Är inte så kunnig av mig när det gäller hårdvaror så är väldigt tacksam för alla svar o hjälp som erbjuds

Specs

Acer Aspire M3985
Intel Core i5-3350P
Nvidia Geforce GT 640
8GB RAM

Permalänk
Medlem

Tyvärr verkar moderkortet i din dator inte vara kompatibelt med 700-serien eller nyare. Bästa lösningen skulle väl vara att köpa en helt ny dator eller en begagnad dator med bättre spec än din Acer. Ett begagnat GTX 660 skulle dock vara en uppgradering från nuvarande GT 640. Dock kan det hända att du även behöver ett kraftigare nätaggregat.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

@fantomsmurfen:

Tack för svar!

Finns det ingen annan lösning än att köpa ny dator? Vill bara helst på något sätt uppgradera något så jag kan spela h1z1 med min vanliga upplösning utan fps problem. Bästa skulle vara om jag kunde uppnå det utan att köpa ny dator. Men vilket som så uppskattas alla svar