Får extrema lag spikes varannan sekund, plz help :,(

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Får extrema lag spikes varannan sekund, plz help :,(

För 2 dagar sen fungerade mitt internet fin fint (Eller i alla fall så bra som det brukar göra... ). Men igår, första dagen på jullovet, fick jag otroligt lagg.
T.ex. spelade jag Wow, det fungerade super bra i cirka 5 min. Hade runt 42 ms och inget som helst lagg. Men sen var det som om allt kollapsa, blev kickad från servern och internet la i princip av i 5 min. Facebook tog kanske 2 min att ladda.
(Kortare tidsintervaller som 30 sekunder kan också förekomma)

Så har det hållit på. Vet inte vad som kan ha hänt. Kör med samma vanliga usb adapter som ger mig Wi-Fi.
Vet att det inte är optimalt men det har fungerat hitintills.

Vill också tillägga att alla andra enheter som min mobil och andra datorer fungerar bra.

Någon som vet vad det kan bero på? Behöver akut hjälp

(Har gjort virus scan med Malwarebytes, och har startat om routern.)

~Keep calm and be a cucumber ~

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Om allt annat fungerar bra och det bara krånglar på datorn så är det rimligt att anta att problemet ligger från datorn till och med till routern i en egen sak eller i kombination.

Förslagsvis börjar du med att se över den där USB-dongeln, dom är hemskt opålitliga. Se över loggfiler i windows och leta efter varningar, fel och kritiska saker som hänger ihop med nätverk.

Uteslut även om du missbedömt övriga nätverket genom att testa med en annan dator eller liknande fast över trådat.

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Gurk:

Om allt annat fungerar bra och det bara krånglar på datorn så är det rimligt att anta att problemet ligger från datorn till och med till routern i en egen sak eller i kombination.

Förslagsvis börjar du med att se över den där USB-dongeln, dom är hemskt opålitliga. Se över loggfiler i windows och leta efter varningar, fel och kritiska saker som hänger ihop med nätverk.

Uteslut även om du missbedömt övriga nätverket genom att testa med en annan dator eller liknande fast över trådat.

Tack för svar!
Jag drog upp en extender istället och drog en sladd från den! Problem solved!

~Keep calm and be a cucumber ~