Någon som hunnit skaffa ett Mission SG GGP 2.0 650W (Andersson netonnet)

Permalänk
Medlem

Någon som hunnit skaffa ett Mission SG GGP 2.0 650W (Andersson netonnet)

650 Watt semimodulärt nätaggregat med 80 PLUS Bronze-certifiering

Det har ju placerat sig i den absoluta prisbotten för modulära 650Watt:s agg.
Så jag undrar om någon här har hunnit skaffa ett och kan ge ett kort första intryck?
Är främst intresserad av hur mycket den låter, den har ju en 140 mm fläkt men den är ej temperaturstyrd tyvärr.

Jag står och väger lite mellan detta och ett Fractal Design Integra M 450W till ett bygge med en mycket begränsad budget

Om någon känner till andra semimodulära nättagg på minst 450Watt i samma prisklass som kan rekomenderas, så gör gärna det.

Permalänk
Medlem

Utan att veta vad det är på insidan av det agget så skulle jag inte röra det med en 20 meter lång pinne.

Ända jag hittar när man försöker googla på det är en kort och sammanfattat "Avoid" och inget mer ungefär.

Satsa på Integra M om det passar prisklassen och bygget.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Nätagg är enbart dumt att snåla på!
Det är ju det som sitter imellan det som drar 12v,5v,3.3v DC och väggens 240v AC.

Är det gammla skräp delar som slängs ihop och som knappt har nåt värde kvar så kan man ju använda ett billigt skräp nätagg (men skräp är inte alltid lika med billigt i nätaggs världen dvs skräp kan även vara dyrt).

Jag vill tipsa om nåt av dessa som det finns lite info om där ute http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=3182276,3535913,2803294,...
Och då helst XFX/seasonic aggen som är klart bättre än FSP aggen där men till ingen direkt prisskillnad.

Om det hade varit jag så hade jag dock gått upp lite till i pris/80+ standard dels för bättre kvalitet men även att dom då genererar mindre värme per watt ut och därmed har potential att vara tystare.
Som tex dessa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1377139,1377903,2394388,...
Hade dock ej tagit FSp agget som är en del sämre än dom övriga som har väldigt bra kvalitet, har själv två g360 ett till htpc och kan ej höra det alls ochh ett liggande som reserv om det behövs till nåt.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Tack för svar blir troligtvis en Integra M.
Jag är fortfarande nyfiken dock så om någon skaffat Mission SG GGP 2 agget så får ni gärna höra av er

Permalänk
Snusfri

Tycker att Sweclockers borde köpa in ett för test.
@emilakered och @JonasT

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av THB:

Tycker att Sweclockers borde köpa in ett för test.
@emilakered och @JonasT

Tack för förslaget! Vi ska kika på uppslag för 2017 efter CES.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Tack för förslaget! Vi ska kika på uppslag för 2017 efter CES.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är viktigt med tester av hårdvara speciellt nätagg & framförallt nätagg som känns lite tvivelaktiga.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Praktikant ✨

Har köpt in både 550 och 650 W-versionerna av dessa nu för test framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Har köpt in både 550 och 650 W-versionerna av dessa nu för test framöver.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Blev det något test av detta?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Bejje:

Blev det något test av detta?

Det här hände. http://www.sweclockers.com/nyhet/23381-netonnet-saljstoppar-n...

Vet inte på rak arm hur det utvecklades, men NetOnNet säljer ju aggen igen i alla fall. @JonasT sitter säkert på mer info!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det här hände. http://www.sweclockers.com/nyhet/23381-netonnet-saljstoppar-n...

Vet inte på rak arm hur det utvecklades, men NetOnNet säljer ju aggen igen i alla fall. @JonasT sitter säkert på mer info!

Skickades från m.sweclockers.com

Aha ok, ja dom säljer dom ju. Hade ju varit väldigt intressant att få se de kompletta testresultaten nu då de får säljas igen.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Praktikant ✨
Skrivet av Bejje:

Aha ok, ja dom säljer dom ju. Hade ju varit väldigt intressant att få se de kompletta testresultaten nu då de får säljas igen.

Netonnet har fått nätaggregaten certifierade nu och därmed återupptagit försäljningen (uppdaterade den tidigare inlänkade nyheten alldeles nyss med länkar till testrapporter). Ska försöka pula ihop något av testresultaten när jag kommer hem från Taiwan.

Permalänk
Medlem

Intressant att Netonnet faktiskt tog det på allvar & fick aggen certifierade, det ska dom ha credit för.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Praktikant ✨
Skrivet av Bejje:

Aha ok, ja dom säljer dom ju. Hade ju varit väldigt intressant att få se de kompletta testresultaten nu då de får säljas igen.

Nu är recensionen klar!
http://www.sweclockers.com/test/23297-andersson-mission-sg-gg...