Linksys WRT 1900 ACS, Ubiquity Unifi AP, Föräldrakontroll strul

Permalänk
Medlem

Linksys WRT 1900 ACS, Ubiquity Unifi AP, Föräldrakontroll strul

Hejsan alla experter

Så här ser det ut hemma hos mig, Fiber in och från omvandlaren in till en Router, Linksys WRT 1900 ACS som delar trådlöst.
Från den går även en tråd upp till en switch på övre plan och en kabel till en takmonterad Ubiquity Unifi Accesspunkt.

Har samma SSID på både routern å AP´n.

Det funkar klockrent våra överallt i huset.

Nu till problemet.
Då vi har har mindre hemma som behöver sova på natten så har vi ställt in föräldrakontrollen på Routern.
Endast godkända MAC adresser släpps in i nätverket och några av dom enheterna är även då låsta mellan vissa tidpunkter.

Kruxet är att dom föräldrastyrda enheterna ska slå av klockan 22 på helger å 21 på vardagar men det gör dom inte.
Ibland funkar det men tydligen inte alltid, å det är ju inte så att barnen säger till att det funkar utan det har jag märkt när jag kollat.
Ikväll startade jag om routern å då kickade "låset" in så att säga.
Det har även funkat när jag gjort så tidigare, men ska ju inte behöva starta om routern varje dag.

Tips?
Vad kan jag göra?

Frågade tidigare om föräldralåset funkar även om jag har en AP å det ska det tydligen göra om jag har den till routern vilket jag har å startar jag om routerns så blir det låst även om enheten är anslutet på AP´n.

Hoppas nån har ett bra svar.
Tack på förhand

Permalänk

@matcol: tjenare, har du den senaste mjukvaran till routern? På vilket sätt har du konfigurerat föräldrakontrollen? Det du kan testa att göra är att du gör statiska IP låsningar mot alla enheter som ska ingå i tidsramen och då låser du fasta IP adresser mot enheternas mac adresser. Därefter lägger du in dessa IP adresser eller mac adresser i föräldrakontrollen. Beroende på hur avancerad routerns mjukvara är så bör du IAF försöka konfigurera på detta sätt. För det som kanske händer i dagsläget är att enheterna byter IP då alla enheter tar en IP via DHCP poolen och på så sätt kickar inte föräldrakontrollen in alltid