DP HDMI adapter signal

Permalänk
Medlem

DP HDMI adapter signal

Behöver koppla den 12 meter hdmi kabel till mitt grafikkort men saknar ledig hdmi port. Tänkte fixa en sådan här.

https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/kablar-adapt...

Blir signalen bra om man kör med adapter eller är det risk för problem?

Permalänk
Inaktiv

Varför köra en aktiv adapter, det känns onödigt. Bara köp en sladd med displayport i ena änden och hdmi i den andra. Det brukar följa med grafikkortet.

Permalänk
99:e percentilen

I vanlig ordning behövs fulla specs i supporttrådar, och i vanlig ordning saknas de. Så det blir att leka gissningsleken.

Håller med @anon81912 om att en aktiv adapter känns onödigt. Ditt grafikkort har väl stöd för DP++? Dock är ju då frågan om du har en ledig TMDS-länk. Om du till exempel redan har anslutit en skärm med DVI Dual Link och en med HDMI har du med största sannolikhet fyllt alla dina TMDS-länkar. Isåfall måste du ha en aktiv omvandlare.

Tänk också på att så långa HDMI-kablar kan få problem med att få fram signalen. Vad ska du köra för upplösning?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Kör med DP till datorskärm
Sedan hdmi till projektor.

Nu har jag 2st DP lediga.
Jag behöver dra en Supra 12m hdmi enbart för att få igenom ljudet för projektor.

Tråkigt har mitt grafikkort 1 hdmi och 3 DP.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Gomer:

Kör med DP till datorskärm
Sedan hdmi till projektor.

Nu har jag 2st DP lediga.
Jag behöver dra en Supra 12m hdmi enbart för att få igenom ljudet för projektor.

Tråkigt har mitt grafikkort 1 hdmi och 3 DP.

Skickades från m.sweclockers.com

Har ditt grafikkort ingen DVI? Det gå ju att omvandla till HDMI med en passiv adapter. DP till HDMI funkar som sagt också passivt om och endast om DP-utgången stöder DP++.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers