Vilka sweclockers har en egen youtubekanal?

Permalänk

Jag har en kanal där jag laddar upp allt möjligt gällande spel.
Lets plays , Reviews , Highlights , Fails, Informations videor. osv. Laddar upp MINST 3 videor i veckan , utöver detta livestreamar jag så ofta jag kan på Youtube.

Ni hittar min kanal här: https://www.youtube.com/channel/UCdYio68z6ToroTOJWc08hgA

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk

Har provat på lite med några olika gamez, är väl inte så seriöst än sålänge.
Redigerar med Davinci resolve men har inte riktigt fått koll på allt.
Pröva på med en subb!
Önskar feedback på min senaste video!

Länk till min kanal: https://www.youtube.com/channel/UC5F9DNQwtxs9QpcBz2wSqDg

Visa signatur

Stationär: i7 4790k/BeQuiet!Dark Rock 3 /Msi H97I AC/8gb 1600mhz/Msi GTX 980 Gaming 4gb/Intel 530-series 180gb/Ncase M1 "BeQuiet! Edition"/
Laptop: ASUS Zenbook UX32VD-R4002V
Skärm: BenQ GL2440H
Utrustning: Steelseries all in=Qck Prism/APEX 750m/800m/Sensei 310

Permalänk

Liten rolig sketch

Gjorde bara en liten sketch på kul nu^^

Visa signatur

SteamDeck + Lenovo docka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tim_quartz:

Gjorde bara en liten sketch på kul nu^^

https://youtu.be/ulSQTxeLbk8

Lite konstruktiv kritik då:
Du har ju uppenbarligen en fin kamera och gillar att du försökte göra det hela till en sketch.

Vad jag inte gillade var att jag förstod inte ett skit vad att gå ner och kolla posten hade att göra med att du senare försökte sitta och tänka ut vad du skulle prata om.

Blev nästan själv nedstämd när du sade att du skulle vilja prata om nya prylar fast du inte hade några. Kändes lite som självömkan och stämningen blev ju lagom deppig.

Vad jag tänker att du kan göra framöver:
Tänk ut ett ämne att prata om (om du gillar att prata om prylar) och kommande tekniker (sådant som ändå inte går att få tag på. Inte ens i form av press-releaser) Då spelar du plötsligt på samma plan som de större kanalerna.

Om du i stället vill inrikta dig på sketcher så kan jag säga att din video med köp av skärmen var bra mycket roligare och mer sådant i sådana fall.

Något som jag dock noterade var att klippningen kändes aningen "långsam" i de båda klippen. Var inget riktigt flow; men det kommer med tiden antar jag.

I övrigt tycker jag att det finns potential att växa och jobba med så ge absolut inte upp

Sedan tycker jag ju att det finns utrymme för recensioner av gamla prylar då man kanske vill veta om det är något man fortfarande använder ett halvår efteråt och inte bara en vecka efter som de flesta youtube-kanalerna gör! Så vill du göra det så go for it

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tim_quartz:

Gjorde bara en liten sketch på kul nu^^

https://youtu.be/ulSQTxeLbk8

Vad använder du för någon kamera?

Permalänk
Skrivet av Elektron:

Vad använder du för någon kamera?

Använder min Samsung galaxy s7 som kamera, fast då jag jobbar under dagen så får jag använda en massa belysning för att få den att ge en någorlunda bra bildkvalité. ^^

Visa signatur

SteamDeck + Lenovo docka

Permalänk
Skrivet av Muqito:

Lite konstruktiv kritik då:
Du har ju uppenbarligen en fin kamera och gillar att du försökte göra det hela till en sketch.

Vad jag inte gillade var att jag förstod inte ett skit vad att gå ner och kolla posten hade att göra med att du senare försökte sitta och tänka ut vad du skulle prata om.

Blev nästan själv nedstämd när du sade att du skulle vilja prata om nya prylar fast du inte hade några. Kändes lite som självömkan och stämningen blev ju lagom deppig.

Vad jag tänker att du kan göra framöver:
Tänk ut ett ämne att prata om (om du gillar att prata om prylar) och kommande tekniker (sådant som ändå inte går att få tag på. Inte ens i form av press-releaser) Då spelar du plötsligt på samma plan som de större kanalerna.

Om du i stället vill inrikta dig på sketcher så kan jag säga att din video med köp av skärmen var bra mycket roligare och mer sådant i sådana fall.

Något som jag dock noterade var att klippningen kändes aningen "långsam" i de båda klippen. Var inget riktigt flow; men det kommer med tiden antar jag.

I övrigt tycker jag att det finns potential att växa och jobba med så ge absolut inte upp

Sedan tycker jag ju att det finns utrymme för recensioner av gamla prylar då man kanske vill veta om det är något man fortfarande använder ett halvår efteråt och inte bara en vecka efter som de flesta youtube-kanalerna gör! Så vill du göra det så go for it

Tack för kritiken!

Mjo, försökte att få nån humor bakom hur det är typ i början. Men nu då du säger det och jag kollar tillbaka på den så har du rätt i det du säger, den blev fan deppig alltså XD.

Hmm, det med posten var väl att ett paket jag pratade om i en tidigare video inte hade kommit än så ^^ Sry för att jag inte tog med det, kanske skulle gjort det nu i retrospekt.

Ah, det med att recensera äldre prylar har jag faktiskt tänkt på att göra, å gjorde en video på mitt Fnatic gear rush tangentbord för nån månad sedan.

Men tack för kritiken och tipsen! Uppskattas verkligen! ^^

Visa signatur

SteamDeck + Lenovo docka

Permalänk
Medlem

Misstänker att man har Sweclockers största Youtube-kanal. Något pinsam video, men med tanke på hur länge sen det egentligen var så.
https://www.youtube.com/channel/UC_xRfrPTAX2BEP8HaWuvt6A

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Har ni några tips på vilka spel som man kan lira och får köra monetize på Youtube med?

Permalänk
Skrivet av Elektron:

Har ni några tips på vilka spel som man kan lira och får köra monetize på Youtube med?

Lol kanske? Om du gillar att spela det dvs. ^^

Visa signatur

SteamDeck + Lenovo docka

Permalänk
Medlem

Har en youtubekanal som jag laddade upp videos från raidboss kills i WoW när jag spelade i sveriges bästa raiding guild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tim_quartz:

Lol kanske? Om du gillar att spela det dvs. ^^

Ah det skulle vara kul och prova det spelet. Har nog börjat inse att jag inte är mycket till radiopratare. Däremot är jag hyffsat bra på det spelet som jag lirar (awesomenauts) så jag borde nog främst ge tips till nybörjare.

Permalänk
Medlem

Har en kanal där det inte händer så mycket... tyvärr. Har en himla massa footage som mest troligt aldrig kommer användas och highlights från twitch som jag inte orkar slänga ihop. Mest bara gammalt skräp där men.

Äckelkanalen

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cenorida:

Misstänker att man har Sweclockers största Youtube-kanal. Något pinsam video, men med tanke på hur länge sen det egentligen var så.
https://www.youtube.com/channel/UC_xRfrPTAX2BEP8HaWuvt6A

Är det du som är Isak Danielson?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darwichee:

Är det du som är Isak Danielson?

Nae, riktigt så bra är jag inte. Upptäckte dock att Ending, som Isak Danielson gjort ej fanns uppladdad på Youtube och valde därför att även ladda upp den låten.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cenorida:

Nae, riktigt så bra är jag inte. Upptäckte dock att Ending, som Isak Danielson gjort ej fanns uppladdad på Youtube och valde därför att även ladda upp den låten.

Hahah var beredd på att berömma dig. Absolut inte min smak, men låten "Ending" var väldigt fin, är förvånad att han inte lagt ut den på youtube själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darwichee:

Hahah var beredd på att berömma dig. Absolut inte min smak, men låten "Ending" var väldigt fin, är förvånad att han inte lagt ut den på youtube själv?

Blev själv lika förvånad, och eftersom jag själv använder Youtube som min primära musikstreamingtjänst så kände jag mig bara tvungen att ladda upp den.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

Jag har två kanaler, varav en är min personliga och en är för mitt lilla skivbolag:

Privat: https://www.youtube.com/kristofferljungberg
Musiken: http://www.youtube.com/macarizetv

Den privata använde jag mycket när jag försökte lära mig filma med en Blackmagic Pocket Cinema Camera. Det var jävligt roligt! Snöade in helt när det begav sig.

Om man vill starta en Youtube-kanal så tror jag det hjälper att nischa in sig på något och använda titlar och taggar med potentiella sökord så folk enkelt kan hitta dina videos. I mitt fall med filmandet så hade jag ju möjlighet att köpa och prova massa olika linser, filter och liknande som folk var intresserade av att titta på. Ni vet ju hur det är, när man ska köpa något så youtubar man produkten för att se olika test och hur det presterar i verkligheten. Det finns naturliga sökord liksom.

Ska man satsa på en gamingkanal så är det viktigt att vara öppensinnad och testa nya spel som kommer ut. Ska man spela något spel som inte alls är populärt så kommer det synas på dina visningar, om du själv inte är en otroligt underhållande och karismatisk person som överglänser spelet, så folk kommer för att titta/lyssna på dig snarare än att spana in spelet kanske.

Ta till exempel PlayerUnknown's Battlegrounds på Twitch. En del streamers som hade 500 viewers innan spelet kom ut har idag flera tusen i bästa fall, just för att spelet är så populärt så har folk äntligen hittat dessa streamers och upptäckt "Aha, den här människan är rätt duktig + underhållande, här stannar jag kvar". Det handlar alltså lite om timing och tur också.

Personligen så är jag ett stort fan av att ha tydliga sektioner och en hyfsat tilltalande design. Gör du en serie i ett spel så tycker jag man ska märka varje thumbnail med nummer (episodnummer) och liknande saker, så det får en naturlig följd så att säga.

Ah, det finns mycket man kan göra bara man har tid, energi och passion.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Då jag har så mycket fritid över så kommer jag gå igenom varenda kanal och kolla in er:)

Permalänk

Har en kanal där mitt musikprojekt engång i tiden levde.

Händer aldrig något där nu. Delar samma namn som mitt musik projekt.

Heaven's Elegance heter de(våga er in dit på egen risk, mest musik grejer på fyllan som kommer upp )

Permalänk
Entusiast

Gjorde en livesändning på facebook för jag tyckte att det fan var dags att göra nåt videoliknande. Har tänkt göra en liten presentationsvideo för youtube-kanalen... men frugan får inte fingrarna ur och klipper mitt hår. Vill inte göra en video där jag sitter med keps på eller ser ut som ett jävla mon-chi-chi-troll...

Men snart kommer kanalen ta fart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Gjorde en livesändning på facebook för jag tyckte att det fan var dags att göra nåt videoliknande. Har tänkt göra en liten presentationsvideo för youtube-kanalen... men frugan får inte fingrarna ur och klipper mitt hår. Vill inte göra en video där jag sitter med keps på eller ser ut som ett jävla mon-chi-chi-troll...

Men snart kommer kanalen ta fart

Du får länka den sen när den kommer ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Gjorde en livesändning på facebook för jag tyckte att det fan var dags att göra nåt videoliknande. Har tänkt göra en liten presentationsvideo för youtube-kanalen... men frugan får inte fingrarna ur och klipper mitt hår. Vill inte göra en video där jag sitter med keps på eller ser ut som ett jävla mon-chi-chi-troll...

Men snart kommer kanalen ta fart

Monchichi är apor

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG