Resident Evil 7 in Virtual Reality

Permalänk
Medlem

Resident Evil 7 in Virtual Reality

Nån mer än mig som ser fram emot att kallsvettas och skrika högt när man eventuellt spelar detta ?
Sure jag måste skaffa mig Playstation VR, och ett PS4 först. Men detta kan nog vara det som får åtminstone mig att införskaffa ett ex.
Alltid älskat Resident Evil serien, ända sedan man plöjde igenom 1:an och 2:an som liten grabb!
Nån mer som är sugen och tänker införskaffa ett?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag testade demot till PS4 och tyckte att det var ganska otäckt. Man känner tydligt att spelet är utvecklat med VR i åtanke men jag måste erkänna att jag är en liten fegis som aldrig skulle våga spela det i VR även om det säkert vore en häftig upplevelse.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag testade demot till PS4 och tyckte att det var ganska otäckt. Man känner tydligt att spelet är utvecklat med VR i åtanke men jag måste erkänna att jag är en liten fegis som aldrig skulle våga spela det i VR även om det säkert vore en häftig upplevelse.

Jag har som sagt riktigt trevliga minnen av resident evil serien, att få kunna uppleva det någorlunda IRl så att säga.... Så gud va gött!
Jag tvivlar dock på att jag kommer att spela det när det är mörkt ute, möjligtvis när solen skiner

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot detta! Men aldrig i hela livet tänker jag spela det själv.
Har gått igenom ett skräckspel i VR så här långt (av den mildare sorten) och det var ganska scary..

Permalänk
Medlem

För mig var det illa nog att spela demot utan VR. Det hann aldrig hända något ens, men det är jag rätt glad för.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Ingen som fått spelet än? Undrar om jag ska köpa till PS4 eller PC..

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Medlem

Jag lyckas inte ändra till högre frekvens än 29.97Hz. Spelar i 4k på en Samsung-Tv. I Nvidia control panel har jag valt 60Hz.
Det känns märkligt att spela. Någon annan som har detta problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Playing in VR mode the tension is ratcheted up to almost unbearable levels, to the point where we were finishing a session drenched in fear-induced sweat. The sense of immersion is magnified to such a degree that the faint-hearted may not be able to cope.

http://metro.co.uk/2017/01/23/resident-evil-7-biohazard-revie...

Jag älskar skräckfilm men när det gäller RE7 är jag tveksam till om jag ska köpa det eller ej eftersom det är så förbannat kusligt även i 'verkligheten'. Ska man dessutom spela det i VR krävs det nog nerver av stål och en uppsättning rena kalsonger.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Jag lyckas inte ändra till högre frekvens än 29.97Hz. Spelar i 4k på en Samsung-Tv. I Nvidia control panel har jag valt 60Hz.
Det känns märkligt att spela. Någon annan som har detta problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Det har inte med att göra med läget "interlaced" som man kan ställa in i spelet som ska efterlikna äldre kamerateknik, det ligger annars på 29,97. Se om du kan hitta den inställningen i spelet och stäng av den så bör den nog gå. Nu får du ta detta med en nypa salt men jag har bra läst någonstans att man kunde ställa in renderingsläget till interlaced eller normal, om så inte fallet så ber jag om ursäkt

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jump scares i VR är nog dessvärre inget jag skulle klara av. Lirade lite Alien: Isolation på Rift DK2 när det begav sig, och det var bland det absolut läskigaste jag upplevt. Hade varit kul med en pulsmätare då.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Det har inte med att göra med läget "interlaced" som man kan ställa in i spelet som ska efterlikna äldre kamerateknik, det ligger annars på 29,97. Se om du kan hitta den inställningen i spelet och stäng av den så bör den nog gå. Nu får du ta detta med en nypa salt men jag har bra läst någonstans att man kunde ställa in renderingsläget till interlaced eller normal, om så inte fallet så ber jag om ursäkt

Enda sättet ett få 60Hz var att ändra till 1920x1080. Inte haft detta problem i andra spel.
Klar med det nu och det var fantastiskt i övrigt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Grymt skönt spel, ca 2½ timme in nu och skulle definitivt inte ha balls nog att köra detta i VR! Kör i korta 30 min streckor just nu och stänger sedan av för att fortsätta någon timme senare

Måste säga det är sjukt nice optimerat så länge man drar ner skuggorna. Sen att gå från att spela på en 60hz skärm till en 165hz med gsync är rena fröjden, herrejösses vad 60hz känns som segt sirap i jämförelse!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Nån mer än mig som ser fram emot att kallsvettas och skrika högt när man eventuellt spelar detta ?
Sure jag måste skaffa mig Playstation VR, och ett PS4 först. Men detta kan nog vara det som får åtminstone mig att införskaffa ett ex.
Alltid älskat Resident Evil serien, ända sedan man plöjde igenom 1:an och 2:an som liten grabb!
Nån mer som är sugen och tänker införskaffa ett?

Spelade mycket resident evil när jag var yngre, på konsol... Aldrig blivit så rädd som när jag spelade det där... :s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Jump scares i VR är nog dessvärre inget jag skulle klara av. Lirade lite Alien: Isolation på Rift DK2 när det begav sig, och det var bland det absolut läskigaste jag upplevt. Hade varit kul med en pulsmätare då.

Trist de aldrig gjorde VR patchen. En del finns räddat med Vorpx förvisso. Rymdpromenaden till det där välkända rymdskeppet var bara så mycket sjukt wow jag grät i min rymddräkt! Scuba gear och den begränsade foven ökar immersionen här.

Re 7 köps säkert om de fixar vr stöd via SteamVR eller dylikt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linn9090:

Spelade mycket resident evil när jag var yngre, på konsol... Aldrig blivit så rädd som när jag spelade det där... :s

Tänk dig då hur pass många kalsong-byten det lär gå åt under det här spelets gång

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Tänk dig då hur pass många kalsong-byten det lär gå åt under det här spelets gång

Skickades från m.sweclockers.com

haha, jag är tjej så...