Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2016

Konstigt Internetproblem

Hejsan!

Jag har ett ganska konstigt problem med mitt internet.

Det är så att jag har kört med ett usb-nätverkskort, som har fungerat dåligt.

Nu när jag bytte till kabel trodde jag att det skulle bli mycket bättre, oj vad jag hade fel.

Det är samma med usb-nätverkskortet, när jag gör ett test på bredbandskollen får jag 9-10 mb/s, men sen så fort jag ska spela samtidigt som jag skypar med mina polare sänks det till 1-1,5 mb/s, ÄVEN med kabel?

Vore glad om jag kunde få hjälp med att fixa detta extremt störade fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jan 2007

har du testat andra enheter i samma nätverk?
för att se om det är din dator som har problem eller ej.

testa med en annan nätverkskabel, hade det fina problemet själv, en kabel (troligen internt brott i) gav ca 1-2mb och extremt ostabilt, bytte kabel och plötsligt 100mbit.

testat usb nätverkskortet i annan dator?

|Dator: |NZXT Source 340 | Intel i5 6600K @4.6Ghz : Asus Z170 Pro Gaming Aura : HyperX Fury DDR4 2x4Gb @ 2133Mhz : Asus 1060 Strix OC : OCZ TL100 240GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2016

@tethir: Alla andra datorer i huset fungerar nätverket bra med, det är bara min nya dator som har problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av GayAlity:

Hejsan!

Jag har ett ganska konstigt problem med mitt internet.

Det är så att jag har kört med ett usb-nätverkskort, som har fungerat dåligt.

Nu när jag bytte till kabel trodde jag att det skulle bli mycket bättre, oj vad jag hade fel.

Det är samma med usb-nätverkskortet, när jag gör ett test på bredbandskollen får jag 9-10 mb/s, men sen så fort jag ska spela samtidigt som jag skypar med mina polare sänks det till 1-1,5 mb/s, ÄVEN med kabel?

Vore glad om jag kunde få hjälp med att fixa detta extremt störade fel.

Detta indikerar väl helt enkelt att ditt största problem inte var wifi-kopplingen i sig utan istället då möjligen router eller mer sannolikt själva internetanslutningen.

Vad är det för typ av anslutning?

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync