Behöver ta mig in i min fiber router/fibermottagare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2017

Behöver ta mig in i min fiber router/fibermottagare.

HALLÅ!
Har precis dragit in fiber in till huset och bolaget som gjorde det skicka upp en fiber router på väggen.
Kopplade in min gamla router för att testa min 100/100 hastighet och fick ingen kontakt med fiberroutern.

Jag pluggar då direkt ifrån routern till min dator så jag äntligen kan lira lite battlefield laggfritt. bara det att mina favorit servrar får felmeddelandet när jag försöker ansluta till dom att jag måste öppna min UDP 3659 port. Tydligen ska man inte kunna komma in i dom här routrarna, bara leverantören tydligen.

Undrar nu om det finns ett sätt att bypassa det här? Modellen är en Inteno XG6846 och i den står bara en MAC adress... ska ringa o felanmäla självklart men skulle vilja slippa den processen i framtiden och hoppas någon har klurat på tidigare lösningar. Tack på förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
at home
Registrerad
Nov 2007

Jo jag vet inte vad du fick med som manual eller om du bemödat dig att läsa dito?

Om en Inteno 6846:
http://www.intenogroup.com/store/tabid/88/categoryid/5/produc...

Som jag då själv har som mediaomvandlare........

Routern ska du koppla in efter switchen i rätt port som förmodligen står i din manual!

ASUS K56CB i7, W10.
HTC 10 ICE InsertCoin SVN, Nougat
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt en ASUSAC68U (AP), fiber 250/100Mbit/s.
Mitt nätverk: http://imgur.com/VYJjrzL Bild http://imgur.com/89WYq81

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Rivalry:

HALLÅ!
Har precis dragit in fiber in till huset och bolaget som gjorde det skicka upp en fiber router på väggen.
Kopplade in min gamla router för att testa min 100/100 hastighet och fick ingen kontakt med fiberroutern.