Vilket webbhotell är bäst? Oderland?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jun 2006

Vilket webbhotell är bäst? Oderland?

Har en Wordpress-sajt hos Binero idag. Sidan har runt 2.000 besökare om dagen och har egentligen gått segt som sirap sedan första dagen.

Uppgradera till deras företagspaket på BlackFriday då de hade ett bra erbjudande där det blev billigare än privatpaketet. Svarstiderna blev något lite bättre, men det kan fortfarande ta upp till en 7-8 sek innan varje ny sida laddas in. Vilket är helt galet. De svar jag får från Binero är att jag ska optimera Wordpress-installationen. Dock ligger inte problemet där. Servern verkar inte ens svara alls de första 4-5 sekunderna.

Vet att jag reagerade redan när jag la upp sajten (och knappt hade några besökare) att den var väldigt seg (körde Bineros egen One-Click-installation). Tänkte att det nog skulle bli bättre med tiden, men det verkar inte så.

Så nu står jag i valet och kvalet att flytta hela sajten till en annan leverantör. Har läst runt lite och Oderland verkar vara varmt rekommenderade av de flesta. Är det någon som har erfarenhet av dem?

Eller kör ni med någon annan bra leverantör, som framförallt har snabba svarstider på sina servrar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Där jag arbetar
Registrerad
Dec 2004

Nu har jag inte koll på hur Binero är i nuläget, körde sidor där kring 2010-2011, och då var det översälj och kapacitetsbrist.
Oderland är hyggligt bra bland de svenska leverantörerna, men kostar därefter, för drygt 400/mån kan man sätta upp VPS. De har 14dagars demokonton man kan prova för att se om sidan blir snabbare.

Kör själv egensajt.se på några sidor, hyfsat bra stack tekniskt och inte alltför dyrt.

Wordpress som sådant kan bli assegt om du har fel plugins och teman aktiverade så se till att se över dessa och köra caching på det som går. Kör själv med Cache Enabler
https://wordpress.org/plugins/cache-enabler/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Oderland är dyrare, men det fungerar och deras support är bra!

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2013

City sites har jag kört i flera år nu och är väldigt nöjd med tjänsten och deras support.

CPU: Intel Core i7 6700K Mobo: EVGA Z170 FTW GPU: Nvidia GeForce GTX 1080Ti Ram: Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3000Mhz PSU: Corsair AX860i SSD: Samsung 950-series PRO 256GB M.2 SSD: Samsung 850-Series PRO 512GB Chassi: Fractal Design Define C Kylning: Corsair Hydro H110i GTX Skärm: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync OS: Windows 10 Pro 64-Bit VR: HTC Vive

Steam

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Har kört Orderland och FS Data men det var FS som blev favoriten enkel admin och bra kundtjänst.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2004

Hade samma problem som dig hos Binero, wordpress laddade extremt segt och ibland gick det knappt öppna sidan.
Bytte till Oderland för nån månad sedan och än så länge funkar det utan problem. Så prova dom istället, du kan testa gratis i 14 dagar

Sen har både Binero och City sites kontrollpanelen från helvetet, undvik i största möjliga mån.

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Leksand, Dalarna
Registrerad
Apr 2011

One.com har jag kört ända sen jag började, alltid fungerat klockrent.

Nikon D810 | Nikon D700,PDK1 | Dell U2711 | Nikon 16-35 F/4 N VR | Nikon 85 F/1.8 | Nikon 50 F/1.4 | Nikon 70-200 F/2.8 VRII | Nikon 24 F/2.8 | www.Afoto.se |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jun 2006
Skrivet av Recall:

Hade samma problem som dig hos Binero, wordpress laddade extremt segt och ibland gick det knappt öppna sidan.
Bytte till Oderland för nån månad sedan och än så länge funkar det utan problem. Så prova dom istället, du kan testa gratis i 14 dagar

Sen har både Binero och City sites kontrollpanelen från helvetet, undvik i största möjliga mån.

Jag tolkar det som att svarstider/laddningstider är bra mycket bättre hos Oderland alltså? Får man fråga om adressen till din sajt? Bara för att få en uppfattning om hur det rullar (kan såklart tas via PM).