Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015

Behöver ny ip adress.

Hej, jag har com hem och en dynamisk ip adress som blivit bannad på en spel server. Och jag behöver ändra den, Jag har försökt med ipconfig/release o renew men det gav inte mig en ny ip adress. Jag har restored min router men det hjälpte inte, har bytit mac adress och sedan stängt av modem/router. Uppskattar om ngn kan hjälpa mig. tack

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Varför blev du bannad? Det lär påverka folks vilja att hjälpa, så lika bra att du berättar det från början.

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P10 Plus
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Isla de Muerta
Registrerad
Okt 2009

@kris1337420:

ipconfig /release släpper din lokala ip (din routers ip).
Vill du ha ett nytt ip så logga in på din router och leta upp fliken med samma inställningar, borde heta något likt i stil med "release ip loan" och sen "renew ip".

Alternativt så ringt till din ISP så brukar dom ordna det annars

CPU: R5 1600 @ 3.9Ghz 1.38v
RAM: 16GB @ 3066Mhz
GPU: 480 nitro+ @ 1366Mhz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fjugesta
Registrerad
Aug 2005

Mindre krånlgit att sluta fuska/griefa/etc istället för att ändra ip varje gång!

Men som hakd sa/alternativt starta om modem/routern är en lösning men oftas så får du samma ip igen.
Ju längre tid du ej har en ip så ökar ju chansen att den tilldelas någon annan och först när den gammla ip´n ej är tillgänglig längre får du en ny.
Så slå av modem/router i nån dag heller tre och se om du får en ny ip.

Den ip jag har nu har jag haft i över ett år nu och det med två tillfällen när routern varit strömlös i 1 och 2 dagar.

Den ABSOLUT viktigaste delen i en dator är NÄTDELEN varför spara 200-300:- och ta en chans på att dina nya dator delar för x antal tusen ska hålla?????????
Den hemliga polisens anfader, Armand Jean du Plessis de Richelieu a.k.a. Cardinal-Duc de Richelieu, sa en gång så här om sitt arbete... "Ge mig sex rader skrivna av den hederligaste man som finns och jag ska hitta en förevändning i dem att hänga honom."

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Mar 2010

ComHem håller din adress väldigt länge, så du måste stänga av ditt modem i minst 7 dagar och sen får du en ny adress.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
at home
Registrerad
Nov 2007

@studiox_swe:

Utmärkt, mediokra fuskare ska hållas kort

ASUS K56CB i7, W10.
HTC 10 ICE InsertCoin SVN, Nougat
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt en ASUSAC68U (AP), fiber 250/100Mbit/s.
Mitt nätverk: http://imgur.com/VYJjrzL Bild http://imgur.com/89WYq81

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015

Böt router och bad comhem att byta ip. Kan spela nu.